המועצה האזורית אשכול העניקה אות כבוד והכתירה כיקיר המועצה את חיים שילה (סולו). שילה בן ה-97, חבר קיבוץ נירים, הוא אחד המתנדבים הוותיקים והנמרצים של עמותת אביב לניצולי השואה והמבוגר שבהם.
1 צפייה בגלריה
חיים שילה. יקיר המועצה
חיים שילה. יקיר המועצה
חיים שילה. יקיר המועצה
(צילום: סטודיו עיצובניק" )
למרות גילו, הוא פעיל ועובד ללא לאות (בהתנדבות כמובן!) בייעוץ וסיוע במימוש זכויות לניצולי השואה. גם בתקופות סוערות של לחימה והפגזות, חיים לא נרתע וממשיך לסייע לניצולי השואה בכל עת. שילה מתנדב גם בגופים נוספים, ביניהם במועצה האזורית עצמה.
שילה נולד בגרמניה, ממנה ברח יחד עם משפחתו לפני פרוץ מלחמת העולם השנייה בעקבות ההתנכלויות והרדיפות שסבלו מהנאצים, וכיום הוא מוכר כניצול שואה.
קראו גם:
מאז שנת 2008 מתנדב בעמותת אביב לניצולי השואה. "הלכתי בדרכו של אבי שהיה רופא ידוע בגרמניה", הוא מספר ומוסיף: "הוא חיבר חוות דעת מקצועיות לבתי המשפט בגרמניה שהכניעו את הרשויות. הוא כתב מאמרים שהביאו תועלת רבה בתביעות מול גרמניה. אחרי מותו בחרתי להמשיך את פועלו ולסייע לניצולי שואה במיצוי זכויותיהם. אני מבקש מכל ניצול שואה לכתוב מה הוא עבר ועל סמך הסיפור שלו אני בונה את הבקשות ומנסה להשיג את כל הזכויות המגיעות שניתנות עבור ניצולי השואה. ניצולי שואה מגיעים אליי מכל רחבי הארץ, מאשקלון ועד הגליל".
על הכבוד שהוענק לו הוא אומר: "שמחתי מאוד לקבל את פרס יקיר המועצה אבל בעיקר אני שמח שניתנה לי האפשרות לעזור ולסייע לניצולי שואה".
עו"ד אביבה סילברמן, מייסדת העמותה: "חיים(סולו) מתנדב בעמותת אביב לניצולי השואה מזה 14 שנים ופעילותו חשובה ומשמעותית מאוד לעמותה. הוא נמרץ וצעיר ברוחו, חוקר ולומד דברים חדשים, אכפתי וחדור ברצון לעזור, לסייע ולעשות עבור ניצולי השואה. הוא נחוש, לא מוותר וממשיך במעקב וליווי צמוד של כל בקשה עד לסיום התהליך. בעשייתו הברוכה והמשמעותית, חיים הצליח לסייע למאות ניצולי שואה לממש זכויות בשווי של מיליוני שקלים ולשפר את חייהם".
לעדכונים - חדשות הקיבוץ