קיבוץ כפר מסריק במטה אשר, עלה לשלב הגמר בתחרות הבינלאומית של האו"ם לבחירת 'כפר תיירות גלובלי הטוב בעולם'.
2 צפייה בגלריה
קיבוץ כפר מסריק
קיבוץ כפר מסריק
בקיבוץ יש הרבה מקומות היסטוריים
(צילום: כפר מסריק)
התחרות 'כפרי התיירות הטובים ביותר' נערכת על ידי UNWTO - The World Tourism Organization is the United Nations. היא הושקה לראשונה בשנת 2021 כחלק מהעבודה של הארגון להפוך את התיירות למניע של פיתוח ורווחה כפרית.
עד כה, למעלה מ-70 כפרים מכמעט 40 מדינות הוכרו ככפרי התיירות הטובים ביותר. 40 נוספים נבחרו להשתתף בתוכנית השדרוג, שם הם נהנים מחניכות מומחים והזדמנויות נטוורקינג.
אפרת פלד שדה, מנהלת תיירות כפר מסריק 'סוד הפלא הקיבוצי': "'סוד הפלא הקיבוצי' בכפר מסריק הוקם לפני 9 שנים. ענף התיירות המתפתח מבוסס על אתר המורשת של הקיבוץ המספר על ראשית התעשייה הקיבוצית עם מפעלי אסקר ונעמן. המבנים הייחודיים בכפר מסריק בנויים מלבני בוץ שייצרו מאדמת ביצת נעמן בשנות ה40.

"לאתר מגיעות קבוצות מהארץ והעולם לחוויה קיבוצית, בה הם ישנים באתר הלינה, אוכלים בחדר האוכל ומסיירים בקיבוץ של פעם ובקיבוץ המתחדש ומשתתפים במגוון פעילויות בהן הם רוקדים, שרים ומציירים במרכז המבקרים ומבקרים בענפי החקלאות ובנחל הנעמן הסמוך".
פלד שדה מספרת כי לפני כחודש הם בחרו לגשת לתחרות העולמית של 'כפר תיירותי גלובלי' יחד עם עמותת התיירות אשכול מערבי.
"במסגרת התחרות הפקנו סרטון תדמית נפלא באנגלית עם הבמאי גולן אלבו, המתאר את הייחודיות של הקהילה, התרבות, המורשת וסגנון החיים המיוחד. עלינו לשלב הגמר ואנו מקווים להוות מוקד תיירותי משמעותי, ערכי וייחודי במטה אשר", אמרה פלד שדה.

2 צפייה בגלריה
קיבוץ כפר מסריק
קיבוץ כפר מסריק
סיכויים טובים לזכות. תושבי הקיבוץ
(צילום: כפר מסריק)
קראו גם:

אושרת זהבי, מנכ"לית עמותת התיירות גליל מערבי: "שמחים ונרגשים להגיש את מיזם התיירות 'סוד הקסם הקיבוצי' לתחרות כפר התיירות הבינלאומי, המיזם המיוחד מהווה הצצה לקיבוץ שהיה והקיבוץ המתחדש, מיזם שמשלב תיירות ברת קיימא, אומנות, היסטוריה וחוויה לתיירות פנים ותיירות נכנסת, מיזם המשלב קהילה ומהווה עוגן כלכלי לקיבוץ ובראיה להתפתחות מתמדת. אני מאמינה שהסיכויים לזכייה בתחרות גדולים והתרומה תביא לצמיחה של כל האזור כולו".
משה דוידוביץ, ראש המועצה האזורית מטה אשר: "יש לנו הזכות לגור במועצה הכי יפה בארץ ששופעת באוצרות טבע רבים: ים, הרים, ארכאולוגיה, שמורות טבע וחופים מהיפים שיש בעולם. בתוך כך קיבוץ כפר מסריק הוא פנינה שמשמרת נוסטלגיה ומקיימת תיירות ארצית וגלובלית, ועל כן טבעי להשתתף בתחרות הבינלאומית הנערכת על ידי האו"ם. אני מודה לכל השותפים שלקחו חלק במאמץ ההגשה לתחרות ומאחל לנו זכיה ענקית".