דור העתיד של הלוחמים: השבוע התקיימה בבית הפלמ"ח השקה חגיגית של המסלול הפיקודי בגדוד 50 (בזלת) של חטיבת הנח"ל. מסלול פיילוט להכשרת מפקדים בחטיבה המשותף למחלקת שנת שירות ומחלקת ביטחון בתנועה, אשר תוכנן יחד עם האגף הביטחוני-חברתי במשרד הביטחון.
2 צפייה בגלריה
המלש"בים הצעירים
המלש"בים הצעירים
המלש"בים הצעירים
(צילום: דוברות התנועה הקיבוצית)
במסלול משתתפים 17 מסיימי שנת שירות בתנועה הקיבוצית, ועם גיוסם ישובצו למחלקה ייעודית לפיקוד עמה יעברו את הטירונות והאימון המתקדם. בתום פרק ההכשרה הבסיסי הם מיועדים לצאת לקורס מ"כים שבסיומו הם צפויים לחזור ולהשתלב בשדרת הפיקוד של הגדוד. היציאה לקורס והקידום כמפקדים תלויים בכישורים וביכולות של כל אחד ממשתתפי המסלול. את הקבוצה מרכז מטעם התנועה הקיבוצית מעין שוסטר ממפלסים.
קראו גם:
כחלק ממסלול ההכשרה של הקבוצה לקראת הגיוס, יצאו המלש"בים לצעידה במקטע של שביל ישראל, בין לטרון לקיבוץ צובה. הצעירים טיילו ולמדו על אופי האזור ובכל ערב נפגשו עם אישיות משמעותית.
בהשקה החגיגית השתתפו ראש האגף הביטחוני-חברתי במשרד הביטחון, תא"ל (במיל') משה צין, ראש החטיבה לגיוס ומסלולים ייחודיים ותורניים באגף, אודי דרור, מזכ"ל התנועה הקיבוצית, ניר מאיר, ראשת אגף חינוך בתנועה, דבי ברא"ס, ראש אגף צעירים ומעורבות בחברה, עפרי רביב, וצוותי מחלקות שנת השירות וביטחון בתנועה.
תא"ל (במיל') משה צין, אמר לקבוצת המתגייסים: "אני יוצא מכאן בתחושה שעוד לא נכבה האור. לנח"ל תמיד היה גרעין שהלך לפיקוד, כי ללא פיקוד אין צבא וללא צבא אין מדינה. בלעדיכם ובלי חבר'ה כמוכם לא תהיה מדינה. אנשים כמוכם שמוכנים להקריב הכל בשביל ערכים מבלי לבקש משהו בתמורה. נעשה הכל שהמסלול של הנח"ל יימשך גם בעתיד כי אנחנו חושבים שהוא חיוני לצבא למרות שהוא קטן. מגיעה מילה טובה לאודי שידע לחדש ימים כקדם. זה מאוד מרגש. מקווה שתהיו דוגמא לצעירים אחריכם".
צין סיפר גם כי הכיוון באגף הוא שמספר התקנים לש"ש יגדל בשנים הבאות, ואמר כי לתנועה הקיבוצית יש את מספר התקנים הגבוה ביותר מכיוון שהיא יודעת לעשות זאת הכי טוב.
2 צפייה בגלריה
(ניר מאיר | צילום: דנה בר-און)
מזכ"ל התנועה הקיבוצית, ניר מאיר, בירך גם הוא את הצעירים: "התנועה הקיבוצית עמדה ועודנה עומדת לרשותה ולשירותה של מדינת ישראל. ככל שהיא מציבה לנו אתגרים אנחנו משתדלים לעמוד בהם כמיטב יכולתנו. גם אתם חלק מהדרך שבאמצעותה אנחנו מנסים לעזור. בכל שנה יוצא לנו לדבר עם מפקדי בה"ד 1 בסוף מסע י"ב והם שואלים למה אנחנו לא שולחים יותר בוגרי ש"ש לקצונה.
זה הפרמטר היחיד שבו אנו נמצאים מאחור. מאחל לכם ומצפה מכם שתצליחו לעמוד גם בזה ומקווה שמי מכם שיימצא מתאים יבחר בדרך הזו. במבחן הקורונה למדנו שוב שזמנים קשים, הכי טוב לעבור ביחד. אז תהיו שם אחד בעבור השני, ויחד... זה יהיה יותר קל. אל תביישו את הפירמה".
מוריה אילון שחר, האחראית על שירות משמעותי במחלקת ביטחון של התנועה: "לפני שנה חלמנו אודי דרור, לירז ברנד (מנהל מחלקת ש"ש בתנועה), נוקי גולדפישר (מחלקת ביטחון) ושותפים רבים נוספים על מסלול שיהיה מיועד לבוגרי ש"ש ויאפשר להם לממש את הפוטנציאל שלהם, לעשות מעשה ציוני ולקחת חלק בשדרת הפיקוד של חטיבת הנח"ל. התחלנו את המסע הזה עם חששות רבים: האם הצעירים המוכשרים בכלל יהיו מעוניינים בדבר, מה יהיו המטרות והערכים שיובילו אותנו ואיך נייצר גרעין שיהיה מותאם לצרכים הייחודיים. הדרך הייתה מורכבת, אבל הנה אנחנו כאן ומציינים את תחילתה. עבורכם זהו גם המשכה של הדרך בה בחרתם ללכת. אנו מאחלים לכם בהצלחה בגיוס הקרב. הצלחתכם - הצלחתנו".
רכז הקבוצה, מעין שוסטר, בירך לסיום: "חברים, אתם מתחילים עוד כשבועיים פרק משמעותי מאוד בחייכם. הגיוס לצבא הולך להיות אתגר לא קטן. נצלו את הזדמנות הפיקוד ומצאו את המקומות בהם אתם יכולים להשפיע ולקחת אחריות, בין אם זה בפיקוד הזוטר ובטח אם זה בתפקידי הקצונה. תשאפו לאתגר אחד את השני להיות לוחמים מצויינים ומצטיינים, וביחד תעברו את זה בקלות. אני מאוד גאה בדרך שעברתם יחד בשמונה חודשים האחרונים. אתם אנשים ערכיים ורציניים הראויים להיות המחזור הראשון שפותח מסלול הפיקוד החדש-ישן הזה. עלו והצליחו".
לעדכונים - חדשות הקיבוץ