הפועל חבל אילות הבטיחה את הישארותה בליגת העל בכדוריד לפני כשבועיים, כך שהמשחק האחרון העונה, שנערך באולמה הביתי, היה לפרוטוקול בלבד. בסיומו חגגו אנשי הקבוצה עם האוהדים ניצחון 24:36 על מכבי דימונה שירדה ללאומית.
2 צפייה בגלריה
שחקני הקבוצה חוגגים עם האוהדים
שחקני הקבוצה חוגגים עם האוהדים
שחקני הקבוצה חוגגים עם האוהדים
(צילום: אביב מאירזון)
זה לא מובן מאליו שקבוצה שעלתה לראשונה בתולדותיה לליגת העל מצליחה להישאר בליגה כבר בעונה הראשונה למרות חוסר הניסיון והתקציב הנמוך יחסית. הפועל חבל אילות, שעשתה התקדמות מטאורית בשנים האחרונות, הצליחה להפתיע ולעמוד בהצלחה ביעד שהציבו ראשי הקבוצה בתחילת העונה: הישארות בליגה.
קראו גם:
זה לא היה קל, וכדי לעמוד במשימה מהסוג הזה, לא מספיקות יכולות כאלו ואחרות של שחקנים, וגם תקציב הוא לא תמיד מה שעושה את העבודה. מה שחשוב לקבוצה קטנה כזו לצד הצניעות זו המלחמה הבלתי מתפשרת של השחקנים בכל דקה של משחק, והרצון העז להוכיח שלא הכל זה כסף.
למרות הנחיתות על הנייר לעומת שאר הקבוצות בליגה, לאורך כל העונה האמינו בחבל אילות שהקבוצה תצליח להישאר.
מי שהכי האמין זה המאמן סרג'אן רונדיץ', שמאז שהגיע לחבל אילות לפני חמש שנים הוא הפך את הקבוצה ליחידה מלוכדת שראויה להשתייך לליגת העל. שחקנים רבים בקבוצה היו חסרי ניסיון במהלך המשחקים מול קבוצות ותיקות בליגת העל, אבל לניסיון של מאמן על הקווים הייתה חשיבות גדולה מאוד.
מעבר לניסיון, רונדיץ' הביא עמו את התשוקה למשחק, והוא הצליח להעביר אותה לשחקנים. ראיה לכך הם משחקים שהסתיימו בשוויון מול קבוצות צמרת מנוסות, שהיו יכולים להסתיים אחרת.
בחבל אילות מרוצים מאוד מההישארות, ומבחינת הקבוצה, מדובר בהישג גדול. מקבוצה אלמונית בליגות הנמוכות הצליחה חבל אילות תוך כמה שנים להתברג לרשימת 12 הקבוצות הטובות בארץ
המשימה להישאר בליגה לא הייתה קלה ולוותה במתח רב. חבל אילות הגיעה למשחקי ההישרדות של הקבוצות במקומות 9-12, ורק במהלכם הבטיחה את הישארותה. הקבוצה נשארה בליגה בסטייל לאחר שרשמה שלושה ניצחונות בשלושה משחקים, ואף סיימה במקום התשיעי והמכובד, לפני נס־ציונה הוותיקה.
בחבל אילות מרוצים מאוד מההישארות, ומבחינת הקבוצה מדובר בהישג גדול. מקבוצה אלמונית בליגות הנמוכות הצליחה חבל אילות תוך כמה שנים להתברג לרשימת 12 הקבוצות הטובות בארץ. במועדון אומרים כי בעונה הבאה יש כוונה להמשיך ולהתקדם כאשר השאיפה היא לא להגיע שוב למשחקי ההישרדות. במועדון ציינו שאם יצליחו להגדיל את מסגרת התקציב, הקבוצה תוכל להתמודד על מקום בפלייאוף העליון.
חבל אילות הבטיחה את ההישארות במחזור הקודם, אבל מבחינת הקבוצה, הכי מתוק היה לסיים את העונה עם ניצחון בבית לעיני קהל אוהדים מקומי. חבל אילות עשתה את זה בסטייל עם ניצחון מרשים 24:36 על מכבי דימונה.
2 צפייה בגלריה
כץ. "היינו הקבוצה היחידה בליגה בלי ניסיון"
כץ. "היינו הקבוצה היחידה בליגה בלי ניסיון"
כץ. "היינו הקבוצה היחידה בליגה בלי ניסיון"
(צילום: הרצל יוסף)
"הכוונה שלנו הייתה שנחגוג את ההישארות בליגה מול הקהל הביתי, ובאמת הצלחנו לעשות את זה בצורה הכי יפה", אמר בסיום המשחק מנהל הקבוצה, שוקי כץ. "זה הישג לא טריוויאלי בכלל. אף אחד לא האמין שנצליח להישאר בליגה. היינו הקבוצה היחידה בליגה בלי ניסיון, ואף אחד לא חשב שאנחנו נישאר. אם היה לנו קצת יותר ניסיון והשחקנים היו עומדים במעמדים מהסוג הזה, היינו יכולים להיות במקום טוב יותר. העונה צברנו ניסיון, ובשנה הבאה אני מקווה שנהיה בפלייאוף העליון".
לעדכונים - חדשות הקיבוץ