משרד התחבורה, באמצעות חברת נתיבי ישראל, מרחיב בימים אלו את כביש 4 בין צומת עכו מזרח לרגבה, לשלושה מסלולים, בהשקעה כוללת של 50 מיליון שקל, במטרה להקל את עומס הפקקים בין עכו לנהריה.
1 צפייה בגלריה
פקקים בכניסה לנהריה
פקקים בכניסה לנהריה
פקקים בכניסה לנהריה
(צילום ארכיון: נחום סגל)
קראו גם:
לפני פחות משנה השיקה נתיבי ישראל את הכביש החדש 859, המחבר בין כביש 4 במערב, ליד היישובים רגבה ומזרעה, לבין כביש 70 במזרח באזור עמקה. הכביש החדש מאפשר לנוהגים מהצפון לכיוון מטרופולין חיפה ואזור המרכז שלא לעבור דרך העיר נהריה, ובכך מקל על העומסים באזור. בהמשך לכך, נת"י נערכת לקראת סיום שלב אחד מתוך שלושה שלבים בפרויקט עכו מזרח-רגבה על כביש 4, במסגרתו קטע הכביש, באורך 7 ק"מ, יורחב לשלושה נתיבים לכל כיוון.
בשלב זה, החברה מבצעת הרחבה של הכביש בין צומת עכו מזרח (4/85) לצומת בוסתן הגליל, כך שבמקום שני הנתיבים הקיימים כיום, יהיה נתיב נוסף לכל כיוון, ובסך הכל שישה נתיבים.
כמו כן, מבוצע טיפול ושדרוג הפרדה הקיימת לאורך הכביש, וכן טיפול ושדרוג מערכת התאורה, העתקת תשתיות ועבודות ניקוז.
בצומת קיבוץ שמרת וצומת בוסתן (4/8510) החברה מטפלת בשני הרמזורים הקיימים כיום למערכת רמזורים חדשנית, וכן מחליפה את תחנות האוטובוס הקיימות בצמתים אלו לתחנות חדשות.
בשלב הבא, שיחל בסוף החודש, יבוצע אותו פרויקט בדיוק מצומת בוסתן ועד צומת לוחמי הגטאות. השלב השלישי והאחרון יוביל מלוחמי הגטאות ועד לצומת רגבה. בחלק זה אין צמתים, ולכן מבוצעת הרחבה של הכביש בלבד. צפי לסיום הפרויקט כולו: תחילת 2023.
בני ריבן, סגן מנהל מרחב אחזקה צפון בחברת נתיבי ישראל: "לפני חודשים ספורים סיימנו את הקמת כביש 859 החדש, ורואים את התוצאות בשטח - הגישה המהירה והבטוחה יותר אל ומהבית לדרכים המהירות לכיוון אזור הקריות, חיפה ומרכז הארץ. מספר חודשים לאחר מכן ממשיכים בפרויקט משמעותי נוסף עם הרחבת כביש 4 לאורך 7 ק"מ, והמשמעות היא שתוך שנה וקצת, כל האזור עובר שינוי והתאמה לעומסים הקיימים".
לפני שבוע פורסם ב"מיינט הקיבוץ" על פקקים לאורך כביש 4, בשל שינוי תזמון ברמזורים בצומת שומרת. בנתיבי ישראל ציינו השבוע כי עם החלפת הרמזורים באותו צומת נוצרה בעיה בתזמון, שתוקנה תוך פרק זמן קצר, וכיום אין בעיה בתזמון הרמזור באותו צומת.