בשבוע שעבר נערך טקס הנחת אבן הפינה לשכונת "בנות בונות" בקיבוץ בית קמה. לפני מספר חודשים נקלטו בקיבוץ 36 משפחות אשר בעוד מספר חודשים יבנו את בתיהן בקיבוץ, במסגרת פרויקט הקמת השכונה החדשה.
עבודות הפיתוח מבוצעות לכלל תפוסת השכונה - 69 יחידות דיור, וקליטת משפחות נוספות מעבר לאלה שכבר נקלטו תבוצע על ידי הקיבוץ בטווח הזמן הקרוב.
2 צפייה בגלריה
טקס הנחת אבן הפינה
טקס הנחת אבן הפינה
טקס הנחת אבן הפינה
(צילום: "קורום")
הטקס נערך בשיתוף חברי ותושבי הקיבוץ, הדיירים הבונים ונציגי חברת "קורום". במגילת היסוד של קיבוץ בית קמה אשר נכתבה על ידי מייסדי הקיבוץ והוטמנה לראשונה לפני שמונה שנים תחת יסודותיה של שכונת "בני קמה" נכתב: "יהי ביתנו זה אשר יקום, לנו, לבנינו ולנדחי גולה אשר יבואו לארוג יחד איתנו מסכת חיים בניין ויצירה". ביום חמישי, 29/9/22, הוקראה מגילה דומה בפני הנוכחים, שלאחר מכן נכנסה לאחר כבוד לכד 'אבן הפינה', אשר בו הוצפנו גם משאלות לב של הדיירים ומשפחותיהם, שנכתבו על גבי ניירות קלף מקושטים. בסיום הטקס, הכד על כל תכולתו, הוטמן באדמה תחת יסודותיה של שכונת "בנות בונות".

2 צפייה בגלריה
טקס הנחת אבן הפינה
טקס הנחת אבן הפינה
טקס הנחת אבן הפינה
(צילום: "קורום")

חסיה בן נחום, אחראית צמיחה דמוגרפית בקיבוץ בית קמה: "שמונה שנים חלפו מאז נאספנו להניח אבן פינה לשכונת הבנים ועתה, כששכונת הבנים והשוכנים בה הם כבר מזמן חלק בלתי נפרד מביתנו המשותף, הגענו השבוע כדי להניח אבן פינה לשכונה נוספת. קיבוץ בן 73 שפניו צעירות ועיניו צופות לעתיד".
קראו גם:
נמרוד רבר, מנכ"ל קורום: "לפני עשר שנים התחלנו את הדרך המשותפת שלנו עם הקהילה בבית קמה, כשבנינו את "שכונת הבנים" אליה נקלטו 22 משפחות. התרגשתי מאוד להיות שוב, עם הדיירים הנמצאים והנקלטים בטקס הנחת אבן הפינה לשכונת "בנות בונות", ולהמשיך יחד את דרכנו המשותפת בהצמחת הקהילה".