עונת פריחת תורמוס ההרים בנחל תבור נמצאת עכשיו בעיצומה ואלפי מטיילים פוקדים את האיזור מדי שבת לצפות בשלל צבעי הפריחה. קיבוץ גזית, הסמוך לנחל, נמצא בתחילתו של המסלול ותושבי הקיבוץ מוחים על כך שהמטיילים המגיעים מדי שבת לאזור, מחנים את רכביהם בתוך תחומי הקיבוץ, בחניות פרטיות של התושבים ומפרים את מנוחת השבת שלהם.
1 צפייה בגלריה
מאות רכבי המטיילים שחנו בתחומי הקיבוץ
מאות רכבי המטיילים שחנו בתחומי הקיבוץ
מאות רכבי המטיילים שחנו בתחומי הקיבוץ
(צילום: הולי, אלישע וגיל נאור)
אלי בראל, תושב הקיבוץ ונציגו במליאת המועצה האזורית עמק יזרעאל, מסביר את התופעה שהחמירה בשנה האחרונה: "בכל שנה מגיעים הרבה מטיילים לאזור והשנה בגלל צירוף נדיר של הסגרים בתקופת הקורונה שלא נתנו לאנשים לצאת לטבע, לצד פריחה היסטרית שהייתה השנה בכל המרחבים סביב גזית בזכות השנה הגשומה, הובילו לתופעה בלתי רגילה של הרבה מטיילים שבאים לאזור".
קראו גם:
תושבי הקיבוץ טוענים כי המטיילים הרבים שבאים לנחל תבור מתקשים למצוא חניה בתוך תחומי הקיבוץ ונאלצים להחנות את רכביהם בכל מקום פנוי, לעיתים על חשבון חניות פרטיות של בני הקיבוץ.
"הממדים השנה חרגו מכל פרופורציה. המטיילים התיישבו על המדשאות, עלו עם הרכבים על מדרכות ועשו פיקניק על כל מקום פנוי. לפני שלושה שבועות שני מגרשי החניה היו מלאים עד אפס מקום. רשות הטבע והגנים וקיבוץ גזית לא היו מוכנים לכמות העצומה של המטיילים ודאגו להביא סדרנים ושוטרים שניווטו את המטיילים", אמר בראל.
מה אתם מציעים לעשות?
"אנחנו רוצים שרט"ג ידאגו באופן קבוע לסדרנים שיווסתו את התנועה מחוץ לקיבוץ ויסבירו לאנשים שאין מקומות חניה בתוך הקיבוץ ויחנו מחוצה לו. שמעתי לאחרונה מטעם רשות הטבע והגנים הודעות סותרות, פעם אחת שמעתי ברדיו שהם אמרו שכולם מוזמנים לנחל תבור ובפעם השנייה הם אמרו שהנחל מלא והמליצו לא להתקרב. אנחנו מצידנו בנינו מחסומים חדשים מיוחדים בתוך הקיבוץ כדי למנוע מהמטיילים שלא ייכנסו למגרשים פרטיים ולשכונות שאנשים רוצים לנוח גם בסוף שבוע".
מרשות הטבע והגנים נמסר בתגובה: "עומסי המטיילים בנחל תבור בתקופה זו, בעיקר בסופי השבוע, הם זמניים נוכח הפריחה. בשל העומסים הרשות כבר החלה לפעול בשבת האחרונה כדי להכווין ולהסדיר את תנועת המטיילים בסיוע צוות שיטור וסדרנים. בזכות זאת כבר ניכר כי ההפרעה לתושבי הקיבוץ הצטמצמה משמעותית. רשות הטבע והגנים צפויה להמשיך לפעול באזור להכוונה והסדרת תנועת המטיילים בימים העמוסים בחודשים מרץ ואפריל".
לעדכונים - חדשות הקיבוץ