חוף דגניה נפתח השבוע לציבור לאחר שהיה סגור במשך שנים רבות. רצועת חוף דגניה מתפרשת על שטח של כשלושה דונמים וקו חוף שנפרש לאורך כ-75 מטרים.
2 צפייה בגלריה
חוף דגניה החדש. מבט מלמעלה
חוף דגניה החדש. מבט מלמעלה
חוף דגניה החדש. מבט מלמעלה
(צילום: ליאור פוזניאק )
בשנים האחרונות החוף היה סגור לציבור עקב עבודות נרחבות שביצעה חברת המים הלאומית מקורות, שכללו הקמת תשתית הולכה לצנרת מים תת-קרקעית, כחלק מפרויקט אספקת מים לממלכת ירדן, במסגרת הסכם שנחתם בשנות ה-90, בין ישראל לירדן. מימון השיקום ניתן על ידי מקורות וביצועו על ידי איגוד ערים כנרת.
החוף יהיה פתוח אך ורק למטרת בילוי ולא לרחצה. בהודעת איגוד ערים כנרת נכתב כי על פי תקנות משרד הפנים רצועת החוף במקום הוגדרה כחוף אסור לרחצה.
מה הסיבה שהוא לא חוף רחצה? ראשית, הוא מעולם לא היה חוף כזה. שנית, בחוק קיימות הנחיות ברורות על השירותים והמתקנים שיש לתת לציבור בחוף מוכרז- כמו חניה, שירותים ציבוריים, שירותי הצלה וכדומה. בחוף דגניה, מאחר ומדובר ברצועת חוף קטנה, אי אפשר לספק את התשתית הזו ולכן הוא לא חוף רחצה.
יצוין כי חוף דגניה מיועד לבילוי מסוג אחר ועבור ציבור שמבקש חוף טיילת או מקום עצירה לפיקניק או למנוחה במהלך צעידה בשביל סובב כנרת וכידוע, חופי רחצה יש הרבה סביב הכנרת.

2 צפייה בגלריה
השרה להגנת הסביבה עידית סילמן ויו"ר איגוד ערים כנרת עידן גרינבאום נוטעים עם ילדי עמק הירדן בחוף דגניה
השרה להגנת הסביבה עידית סילמן ויו"ר איגוד ערים כנרת עידן גרינבאום נוטעים עם ילדי עמק הירדן בחוף דגניה
השרה ויו"ר איגוד ערים כנרת נוטעים עם ילדי עמק הירדן בחוף דגניה
(צילום: ליאור פוזניאק )

החוף נפתח מחדש בטקס בהשתתפות השרה להגנת הסביבה עידית סילמן, שנטעה יחד עם יו"ר איגוד ערים כנרת עידן גרינבאום, יו"ר מקורות יצחק אהרונוביץ', סגן מנהל רשות המים זאב אחיפז וילדי עמק הירדן, שתילים בחוף שנפתח לאחר השיקום.

קראו גם:

"המשרד להגנת הסביבה בראשותי ימשיך לפעול לשמירה על זכותו של הציבור למעבר חופשי בחופי הכנרת הנגישים ונקיים מפסולת", אמרה סילמן, "יש לי אג'נדה ברורה, שבקדנציה שלי השארתי את ארץ ישראל בריאה, נקייה וטובה יותר - זו שליחות חיי. חוף דגניה מסמל פעילות חשובה מאוד והינו שלב בתהליך רחב להכשרה חופי הכנרת שאינם מוסדרים עדיין".
עידן גרינבאום, יו"ר איגוד ערים כנרת, הוסיף: "איגוד ערים כנרת מממש את תפקידו ופותח קטע נוסף מ'שביל סובב כנרת' ורצועת חוף נקודת עצירה לפיקניק למטיילים ולציבור".
יחזקאל ליפשיץ, מנהל רשות המים, אמר בטקס כי "הרשות תמשיך לפעול לאיזון בין הצורך בשימור הכנרת כמאגר מים אסטרטגי עבור מדינת ישראל, לבין פיתוח הסביבה החופית מסביב לאגם".
יצחק אהרונוביץ', יו"ר חברת המים הלאומית מקורות, בירך על המהלך ואמר כי עתה עם סיום העבודות הציבור יוכל ליהנות מהמתחם החדש לצורכי פנאי ונופש.