ארבעה בני קיבוצים, מתוך 39 חניכי וחניכות קורס טיס 183, צעדו אמש (רביעי) בגאווה על רחבת המסדרים וקיבלו את הכנפיים הנכספות. בכך הצטרפו לחוד החנית של צה"ל ויובילו את הפעילות המבצעית של חיל האוויר בשנים הבאות.
5 צפייה בגלריה
הטייסים החדשים
הטייסים החדשים
הטייסים החדשים
(צילום: דובר צה"ל)
הטקס התקיים במעמד נשיא המדינה, מר יצחק הרצוג, ראש הממשלה, ח"כ נפתלי בנט, שר הביטחון, רא"ל (במיל') ח"כ בני גנץ, הרמטכ"ל אביב כוכבי, מפקד חיל האוויר, אלוף עמיקם נורקין, מפקדים נוספים ומשפחות הבוגרים.
קראו גם:
המסדר נערך בסימן הוקרת מערך התובלה, בדגש על מערך מטוסי הקרנף - מערך בעל מורשת עשירה ומפוארת, המוביל משימות מבצעיות, לאומיות והומניטריות, שלקח חלק במבצעים מיוחדים כמו "מבצע שלמה" ו"מבצע יונתן". מסדר זה הנו המסדר האחרון בראשות מפקד חיל-האוויר הנוכחי, אלוף עמיקם נורקין, שסיים את קורס טיס 113 כחניך מצטיין וקיבל את כנפי הטיסה שלו מראש הממשלה דאז יצחק שמיר ז״ל.
מזכ"ל התנועה הקיבוצית, ניר מאיר, שנכח בטקס יחד עם נוקי גולדפישר ממחלקת ביטחון של התנועה, בירך את מסיימי קורס טיס 183: "התנועה הקיבוצית גאה, אך לא מופתעת. ברכות מקרב לב וטפיחה עזה על השכם לבני הקיבוצים בוגרי קורס הטיס. זה לא חדש ולא מפתיע שבני הקיבוצים מייצגים אותנו בכבוד, על הבמה הלאומית. שאפו ענק לבוגרים הטריים, להורים הגאים וגם לקיבוצים ולחינוך הקיבוצי!".

ארבעת הקיבוצניקים שסיימו את קורס טיס 183

סגן ע', בן 22, תושב קיבוץ במועצה האזורית גלבוע, נווט קרב
סגן ע' הרחיב בבית הספר התיכון את מגמות פיזיקה ומכנטרוניקה והתחרה בניווט ספורטיבי. לאחר התיכון עשה שנת שירות בתנועה הקיבוצית והתנדב בכפר נוער המטפל בנוער בסיכון, שם הכיר את חברו לקורס סגן נ'. בזמנו הפנוי סגן ע' אוהב לטייל ולעשות ספורט. רגע לפני סיום הקורס, הגיע ע' למפגש עם בנות ובני י"ב ביום האחרון של מסע האופניים בבה"ד 1, ודיבר איתם כמובן על שירות משמעותי ונתינה למען כלל החברה בישראל.
5 צפייה בגלריה
סגן ע'. נווט קרב מועצה אזורית גלבוע
סגן ע'. נווט קרב מועצה אזורית גלבוע
סגן ע'. נווט קרב מועצה אזורית גלבוע
(צילום: דובר צה"ל)
למפגש עם מפקד חיל האוויר, האלוף עמיקם נורקין, בו מביאים הבוגרים דמות שהשפיע עליהם בחייהם, סגן ע' בחר להביא את המחנכת שלו מכיתה ה', אשר מהווה עבורו דמות מעוררת השראה.
סגן ע': ״לא חלמתי להיות צוות אוויר, אך החלטתי בכל זאת להגיע למיונים, אותם עברתי בהצלחה. עם תחילת הקורס הבנתי שהגעתי למקום הנכון, בשלב הראשוני התאהבתי במקצוע הטיסה. חוויה שזכורה לי במיוחד היא מטס יום העצמאות ה-72 בו לקחתי חלק בסוף השלב הראשוני, זה היה המטס בשנה הראשונה לאחר התפרצות נגיף הקורונה״.
סגן נ', בן 22, תושב קיבוץ במועצה האזורית חוף השרון, טייס קרב
סגן נ' הרחיב בבית הספר התיכון את מגמות גיאוגרפיה וקולנוע, היה פעיל בתנועת "השומר הצעיר" והתנדב לשנת שירות דרך התנועה הקיבוצית בכפר לנוער בסיכון, שם הכיר את חברו לקורס סגן ע'. בזמנו הפנוי סגן נ' אוהב לטייל, לנגן בגיטרה, לקרוא, לשחק טניס, לשחק כדור מים ולצלול.
5 צפייה בגלריה
סגן נ'. טייס קרב חוף השרון
סגן נ'. טייס קרב חוף השרון
סגן נ'. טייס קרב חוף השרון
(צילום: דובר צה"ל)
למפגש עם מפקד חיל האוויר בחר להביא חניך שלו משנת השירות, שעבר תהליך והיום הוא טכנאי דרג א' של מטוסי F-16.
סגן נ' שיתף: ״לא תמיד חלמתי להיות צוות אוויר, רציתי לעשות שירות קרבי, נחשפתי לקורס טייס לראשונה במיונים. עם הטיסה הראשונה התאהבתי במקצוע. אני שמח שניתנה לי הזכות לקחת חלק בקורס הטייס, זו הייתה חוויה מאוד מעצימה ומרגשת ואני כולי ציפייה לשירות בטייסת המבצעית״.
סגן ע', בן 21, תושב קיבוץ בגולן, טייס מסוקים
בבית הספר התיכון הרחיב את מגמות פיזיקה, כימיה וביוטכנולוגיה. היה חניך ומדריך בתנועת הנוער בני המושבים. בזמנו הפנוי אוהב לטייל, לקרוא ולהיות עם חברים. סגן ע' היה תלמיד מצטיין בתיכון בתחומי המדעים ואף ייצג את המדינה במחנה קיץ בינלאומי לפיזיקה בשוויץ עם בני נוער מכל העולם.
5 צפייה בגלריה
סגן ע'. טייס מסוקים מועצה אזורית גולן
סגן ע'. טייס מסוקים מועצה אזורית גולן
סגן ע'. טייס מסוקים מועצה אזורית גולן
(צילום: דובר צה"ל)
למפגש עם מפקד חיל האוויר בחר להביא את המחנכת שלו מהיסודי, שאותה הוא מוקיר ומעריך.
סגן ע': "לא תמיד רציתי להיות צוות אוויר, אך בשלב הראשוני של הקורס, כשהתחלתי לטוס, הבנתי שאני נמצא במקום הנכון עבורי". החוויה המשמעותית ביותר מהקורס בעיניו הייתה טיסת הסולו הראשונה שלו.
סגן א', בן 21, תושב קיבוץ בגוש עציון, מכונן קרנף
סגן א' למד בישיבה תיכונית והרחיב מגמות פיזיקה, קולנוע ותלמוד. לפני גיוסו לקורס טיס, החליט להצטרף לישיבה ולקח חלק בתנועת הנוער "בני עקיבא", שם הדריך שנתיים. בזמנו הפנוי אוהב לקרוא, לשחק כדורעף ולטייל.
5 צפייה בגלריה
סגן א'. גוש עציון
סגן א'. גוש עציון
סגן א'. גוש עציון
(צילום: דובר צה"ל)
למפגש עם מפקד חיל האוויר בחר להביא את סבו, בשבילו זו הפלטפורמה להוקיר לו תודה.
סגן א': "לא תמיד חלמתי להיות צוות אוויר, עם השלב הראשוני בקורס הבנתי שאני במקום הנכון עבורי בו אוכל לבצע שירות משמעותי ולתת מעצמי את המיטב".
לעדכונים - חדשות הקיבוץ