החל מה־1 בינואר 2022 האחריות הניהולית על אתר ההנצחה והמוזיאון של חטיבת גולני, שנמצא בסמוך למחלף גולני, תעבור באופן רשמי לעמותת גולני בראשות האלוף במיל' משה קפלינסקי. אחד מאלו שמובילים את המהלך המשמעותי הזה הוא מ"מ וסגן ראש המועצה הגליל התחתון, אופיר שיק שהוא בעצמו קצין סיירת גולני, רס"ן במיל'.
1 צפייה בגלריה
האלוף במיל' משה קפלינסקי, ניצן פלג ואופיר שיק חותמים על המתווה
האלוף במיל' משה קפלינסקי, ניצן פלג ואופיר שיק חותמים על המתווה
האלוף במיל' משה קפלינסקי, ניצן פלג ואופיר שיק חותמים על המתווה
(צילום: טליה בן סבו)
"לפני 20 שנה נשבעתי אמונים לצה"ל, על קרעי מדשאה ברחבת המסדרים באתר כלוחם צעיר, חדור שליחות ואמונה. בשנה האחרונה קידמנו מהלך אסטרטגי באופן מושכל עבור האתר ועבור המועצה, להעברת האחריות הניהולית לידי עמותת גולני ובהתאם לתוכנית פיתוח שתקודם במקום", אמר שיק, "הסנונית הראשונה בוצעה כבר השנה עת שדרגנו את רחבת המסדרים הוותיקה לרחבה מרוצפת ומכבדת את הלוחמים הנשבעים עליה".
קראו גם:
יחד עם ראש המועצה, ניצן פלג, הוביל שיק את המהלך להעברת אתר ההנצחה היחיד במדינת ישראל שהיה באחריות רשות מוניציפלית, לאחריות עמותת גולני. "ניגשתי למשימה בחרדת קודש אמיתית היות שהאתר מנציח את זכרם של 1,479 חללי החטיבה", אמר שיק, "התחלתי בעבודה יסודית ומשמעותית כדי לבחון אפשרות שבמסגרתה האתר החשוב הזה, שהוא אתר הנצחה יחיד בארץ אשר מי שמתפעל ואחראי לו בכל המובנים הוא רשות מוניציפאלית ולא עמותה, יועבר לידיים בעלות זיקה מהותית לתוכנו וכך יזכה האתר לתשומת הלב הראויה".
בתום עבודה מערכתית ומסודרת הציג שיק את המתווה המתגבש בהנהלת המועצה ובמליאת המועצה וזכה לגיבוי. "תוך כדי העבודה על המתווה להעברת הסמכות הניהולית לעמותת גולני, המשכנו בשיתוף פעולה לפיתוח האתר", ציין שיק, "הקמנו כאמור רחבת טקסים מכבדת, הרחבנו את מקום חניות הרכבים, ייעלנו את מערך הגינון והכול נעשה בהובלתו של מנהל האתר בארבע השנים האחרונות, שמעון מור.
לנוכח שיתוף הפעולה המוצלח עם העמותה, רעיון העברת הניהול השוטף של האתר לידי עמותת ידידי גולני צבר תאוצה. פנינו לעמותה ולעומדים בראשה, האלוף במיל' משה קפלינסקי ומנכ"ל העמותה תא"ל במיל' יואלי אור, אשר הטילו את המשימה לאישור תהליך המתווה מולי כנציג המועצה הגליל התחתון על דן חפץ וכך, יחד עם חבורה אכפתית המסורה לרעיון, קודם המתווה וניהול האתר הועבר לידי עמותת גולני".
במעמד החתימה על המתווה השתתפו ראש המועצה ניצן פלג, האלוף במיל' קפלינסקי ושיק. מנהל האתר החדש היום הוא תא"ל במיל' אלון פרידמן.
"אין לי ספק כי עם העברת האחריות על אתר ההנצחה לידי עמותת גולני עשינו את הצעד החשוב ביותר לכבודם ולזכרם של חללי גולני", אמר שיק, ממייסדי המכינה הקדם צבאית 'תבור', שיכהן גם כחבר ועדת ההיגוי של אתר ההנצחה.
לעדכונים - חדשות הקיבוץ