סוף השבוע הארוך, מזג האוויר הטוב ובעיקר, היכולת לחגוג שוב "כמו פעם" – הביאו לקרנבל של שלושה ימים בלבן בכלל הקיבוצים. חגיגות שכללו, כמקובל, הבאת מלא הטנא מתוצרי המשק הקיבוצי המקומי.
השנה כלל החג אירוח של כאלף עולים ופליטים מרוסיה ואוקראינה, תוצאה של שיתוף פעולה שיזמו בתנועה הקיבוצית יחד עם הג'וינט ומשרד הרווחה והתגייסות של הקיבוצים עצמם. בנוסף אליהם השתתפו בחגיגות בקיבוצים עולים מאוקראינה ורוסיה שהגיעו אליהם במסגרת תכנית "בית ראשון במולדת".
3 צפייה בגלריה
יוצאים במחולות בקיבוץ עין השופט
יוצאים במחולות בקיבוץ עין השופט
יוצאים במחולות בקיבוץ עין השופט
(צילום: איציק שפרן)
קראו גם:
נדיה, כבת שבעים, שנמלטה מהעיר חרקוב בה התגוררה ועשתה מסע רגלי של עשר שעות לגבול עם פולין, כשברשותה ציוד מועט מאוד שהצליחה לקחת, התארחה בקיבוץ שדה-יואב עם בתה טניה, המתגוררת מזה מספר שנים בישראל. טניה סיפרה על ההתרגשות מהחגיגות בקיבוץ: "אימא לא מפסיקה להתרגש ולבכות מריקודי הילדים של הקיבוץ. אמא היתה גננת בחרקוב לילדים שאין להם משפחות והאירוע החגיגי, השירים והריקודים החזירו אותה הרבה שנים לאחור לתקופה אליה היא מתגעגעת".
3 צפייה בגלריה
עולים ופליטים מאוקראינה בחגיגות בקיבוץ פלמחים
עולים ופליטים מאוקראינה בחגיגות בקיבוץ פלמחים
עולים ופליטים מאוקראינה בחגיגות בקיבוץ פלמחים
(צילום: עידו גלס, באדיבות התנועה הקיבוצית)
הילה ישעיהו שסייעה בהבאת העולים והפליטים לעינת מספרת: "קיבוץ עינת חוגג 70 ושמחנו להזמין משפחות של פליטים מאוקראינה לחגוג איתנו. אושרת גני גונן, ראשת המועצה הגיעה לחגוג עם הקהילה ביום חגה ופגשה את המשפחות המתארחות. החגיגות התחילו בנסיעות על הטרקטור והכנת זרים לראש, פתיחת תערוכה בנושא חדר האוכל ההיסטורי שלנו ומשם לטקס המסורתי".
כאמור, כמידי שנה עלו ל"במות" החג ביכורי הענפים החקלאיים, יבולי השדה, המטעים, הרפתות והבקר, לצד תוצרת התעשייה הקיבוצית וכלל ענפי המשק, אך כרגיל הביכורים המרגשים שזכו לתשואות הרבות ביותר היו ביכורי התינוקות, שנולדו מאז חג שבועות שעבר.
כתמיד, הקיבוצים השונים "מתחרים" זה בזה במספר העוללים הרכים ואחרי שנתיים רצופות בהן הובילו בקיבוץ נען את "טבלת הילודה" של התנועה הקיבוצית, הגיעו ה"מתחרים" ממעגן מיכאל וכבשו את הפסגה שנה שניה ברצף עם 41 תינוקות חדשים.
ליאור בירק, מנהלת התרבות של קיבוץ כפר-מסריק מספרת על ההכנות וההתרגשות מהחג: "חג השבועות מזקק את התרבות הקיבוצית הייחודית במיטבה. שילוב כוחות של הרבה משתתפים, עוזרים ומארגנים. חג השם דגש על חלק מערכיה של התנועה הקיבוצית: החיבור לאדמה ותחושת השייכות הקהילתית. חג שבו לוקחים חלק קטנים וגדולים עם אהבה ליצירה, לטבע, לאדמה".
3 צפייה בגלריה
חגיגות וריקודים בקיבוץ ניר דוד
חגיגות וריקודים בקיבוץ ניר דוד
חגיגות וריקודים בקיבוץ ניר דוד
(צילום: שחר גורן)
ריקי רז, מנהלת מטה התרבות בתנועה הקיבוצית, סיכמה: "גאווה גדולה לראות שבכל הקיבוצים בלי יוצא מן הכלל התקיימו טקסי שבועות - כולם על טהרת כוחות מקומיים. כוחה של המסורת התנועתית והקיבוצית עדיין ניכר, והחגיגות מייצרות לכידות חברתית וחוסן קיבוצי. בשמי ובשם שותפתי למטה התרבות יעל רז לחייני - זוהי הזדמנות להודות למנהלי ומנהלות התרבות שעומסים על כתפיהם את כל העשייה התרבותית לאורך השנה בכלל ובחג חשוב זה בפרט".
כל העדכונים - חדשות קיבוץ