אלי שריר מקיבוץ מירב, לשעבר מנכ"ל ארגון מגדלי הדגים, יזכה לכבוד גדול במהלך תערוכת "אגרומשוב", תערוכת החקלאות המרכזית של ישראל. שריר וארגון מגדלי הדגים יקבלו פרס מיוחד על תרומה לחקלאות הישראלית.
2 צפייה בגלריה
אלי שריר
אלי שריר
אלי שריר
(צילום: פרטי)
שריר נכנס לתפקידו בתחילת שנת 2017 וכיהן כמנכ"ל הארגון במשך כשש שנים. במהלך תקופה זו יזם את הובלת המהלך לסימון ארץ המקור בתוצרת חקלאית טרייה, הנמכרת בתפזורת.
"לפני למעלה משש שנים יצאנו לדרך עם היוזמה לחוק סימון ארץ המקור בתוצרת חקלאית טרייה, הנמכרת בתפזורת, לאחר שבדקנו חקיקה משווה במדינות שונות בעולם וגילינו שבארה"ב, קנדה והאיחוד האירופי קיימות תקנות שונות שמחייבות סימון ברור של ארץ המקור בתוצרת כזו", מספר שריר. "בישראל, לעומת זאת, המידע הזה לא זמין לצרכן.
"ענף המדגה הישראלי, כענף בעל חשיפה גבוהה מאוד ליבוא, לקח על עצמו להוביל את היוזמה הזו, ולשמחתי הצלחנו לרתום לעניין את כל הארגונים החקלאיים, את הנהגת החקלאים, את מרכז המועצות האזוריות, ארגוני צרכנים וחברי כנסת מכל סיעות הבית, שהתגייסו כולם, כל אחד בתחומו, לקדם את החקיקה ולהביא אותה להשלמה".

2 צפייה בגלריה
מסמנים מהיכן הגיעו
מסמנים מהיכן הגיעו
מסמנים מהיכן הגיעו
(צילום המחשה: שאטרסטוק)
קראו גם:

לדברי שריר, לפני כשלושה שבועות מליאת הכנסת אישרה בקריאה שנייה ושלישית את הצעת החוק המחייבת סימון ארץ המקור של מוצרים טריים מתוצרת חקלאית, הנמכרים בתפזורת, או נארזים בנקודת המכירה. "מבחינתי מדובר בחוק שהוא win־win, הן לחקלאים והן לצרכנים", הוסיף שריר.
"לשמחתי, לאחר שסיימתי את תפקידי בארגון מגדלי הדגים, לקח על עצמו שיקו דומוביץ', שנבחר לכהן כמנכ"ל הארגון, להמשיך בכל הכוח את קידום הצעת החוק הזו ויישומה ברגע שתחול על נקודות הממכר של הדגים בישראל".
תערוכת החקלאות אגרומשוב 2023 תתקיים במתחם אקספו בתל אביב ב-5-6.9.2023. ¿