מסמך הבנות בין התנועה הקיבוצית לתנועות הנוער אושר ברוב גדול, ושם קץ לסכסוך ארוך שנים בין הצדדים.
צוות שכלל את חבר הכנסת לשעבר חיים אורון (ג'ומס), המשנה למזכ"ל התנועה הקיבוצית גיל לין וראשת המוסד לגישור ובוררות בתנועה הקיבוצית תקוה טננבוים, קיים בחודשים האחרונים פגישות והתייעצויות עם גורמים רבים וביניהם מזכ"ליות הנוער העובד והלומד, השומר הצעיר ומחנות העולים, מזכ"ל דרור ישראל, יו"ר ומנכ"לית הבונים דרור העולמית. והציג את המלצותיו בפני מועצת התנועה.
1 צפייה בגלריה
חיים אורון (ג'ומס). ההבנות של הצוות בראשותו זכו לרוב גדול
חיים אורון (ג'ומס). ההבנות של הצוות בראשותו זכו לרוב גדול
חיים אורון (ג'ומס). ההבנות של הצוות בראשותו זכו לרוב גדול
(צילום: מארק ניימן/לע"מ)
קראו עוד >>>
מסמך ההבנות אשר הגיש הצוות, אושר על ידי על כל הגורמים לעיל, ובכלל זה תנועות הנוער הישראליות, תנועות הנוער העולמיות ותנועת דרור ישראל. בתהליך ההידברות הביעו כל השותפים רצון עז להביא לסיומו של משבר האמון ולבסס תחתיו מערכת יחסים מכבדת המקדמת שיתופי הפעולה.
מסמך ההבנות אשר גיבש הצוות כולל שלושה מרכיבים עיקריים, המתייחסים להיבטים השונים של הקשר בין תנועות הנוער לקיבוצים: התנועה הקיבוצית ותנועות הנוער בישראל; התנועה הקיבוצית ותנועות הנוער העולמיות; התנועה הקיבוצית והקיבוצים העירוניים.
בכל ההיבטים הצליח הצוות לבנות הסכמות, אשר מהוות את המתווה להמשך העבודה וחיזוק היחסים בין כל הגורמים הנ"ל. אחד הנושאים המורכבים בהם נדרש הצוות להתערב היה עימות שהתגלע בתוך אחת מתנועות הנוער העולמיות הקשורות לתנועה הקיבוצית.
בהצבעה אישרה המועצה ברוב גדול את הצעת הצוות, ומתווה ההבנות שהושג הופך למעשה למפת הדרכים לקידום היחסים בין התנועה הקיבוצית לתנועות הנוער.