מג"ב עצר תושבים מוואדי ערה בחשד שהקימו חברה והכניסו באופן לא חוקי לישראל עובדים מהשטחים.
2 צפייה בגלריה
אחד העובדים שתועדו במבצע המשטרתי
אחד העובדים שתועדו במבצע המשטרתי
אחד העובדים שתועדו במבצע המשטרתי
(צילום: דוברות המשטרה)
במהלך החודשיים האחרונים, התנהלה ביחידת ימ"ר מג"ב מרחב חקירה של חברת כוח אדם שמספקת עובדים מהשטחים בגילאים 18 עד 30 ללא אישורים. העובדים הועסקו במסעדות ומרכזי מסחר ברחבי הארץ וגם באזור. על פי החשד, בנוסף להעסקת השוהים הבלתי חוקיים, ניהלה החברה קווי הסעה של השב"חים למקום עבודתם וחזרה. אחת המסעדות להן סופק עובד היא מסעדת BBB בעין שמר.

2 צפייה בגלריה
הרכב שהסיע את העובדים הלא חוקיים
הרכב שהסיע את העובדים הלא חוקיים
הרכב שהסיע את העובדים הלא חוקיים
(צילום: דוברות המשטרה)

במעבר מהחקירה הסמויה לגלויה נתפסו על חם בהסעת שב"ח שני חשודים מרכזיים, תושבי וואדי ערה.
מנהל החברה נעצר ונחקר בחשד להעסקת השב"ח, תוך שהוא נמצא במעצר בית בעקבות כתב אישום שהוגש נגדו בחודש ינואר אחרון בגין הסעת תשעה שוהים בלתי חוקיים ללא אישורים.
בהמשך הפעילות בוצעו חיפושים בארבע מסעדות בתיק שבהן הועסקו תושבי השטחים. במקום, נתפסו מסמכים ודוחות נוכחות של העובדים ומצלמות שמחזקים את הראיות כנגד החשודים בתיק.
כנגד חמשת תושבי השטחים שנתפסו, גובשו ראיות אודות כניסות חוזרות ונשנות לישראל והוגשו נגדם כתבי אישום.
כתבי אישום הוגשו גם נגד שני החשודים מרכזיים בפרשייה, מנהל הרשת ובנו, עם בקשה למעצר עד תום ההליכים בגין העסקה מתמשכת של תושבי שטחים ללא אישורים ועשרות אירועי הסעה של תושבי שטחים ללא אישורים.
כמו כן, הוגשה בקשת חילוט לרכב איתו נתפס אחד החשודים המרכזיים.

קראו גם:

מהמשטרה נמסר כי על פי צו משטרתי, נסגרה מסעדת BBB ל-21 ימים בעקבות מעורבותה בפרשייה. יש לציין כי תוקפו של הצו הסתיים והמסעדה חזרה לפעילות.
מרשת BBB נמסר: "מדובר בשוטף כלים שהועסק באופן זמני דרך חברת כח אדם המספקת שרותים למסעדה הספציפית. זכייני המסעדה פעלו בצמידות למשטרת ישראל ונשמעו להנחיותיה, על רקע זה נסגרה המסעדה".