לפני 15 שנים, החליטו בקיבוץ שדה יואב לחשב מסלול מחדש ולצאת למהלך של קליטה ובנייה בקיבוץ כדי להצמיח את הקהילה, להצעיר אותה ולהתאים את אורח החיים הקיבוצי לצרכים של דור ההמשך.
3 צפייה בגלריה
שכונת היובל בשדה יואב
שכונת היובל בשדה יואב
שכונת היובל בשדה יואב
(צילום: קורום)
לאחר 15 שנה מסכמים בקיבוץ שדה יואב את התהליך המשמעותי של צמיחה, כאשר בתחילתו של הפרויקט הראשון, הקיבוץ מנה כ-80 חברים וכיום, לאחר שלוש פעימות של בנייה וקליטה, אוכלוסיית הקיבוץ מונה היום 240 חברים ויותר מ-600 תושבים בשכבות גיל שונות.
משפחת פרישברג נקלטה לפני 15 שנים בפרויקט הראשון בשדה יואב. בני הזוג, גרי ודקלה, הגיעו מהמרכז, וביחד עם ילדיהם מצאו בקיבוץ את ביתם החדש שעליו תמיד חלמו. גרי פרישברג, חבר הקיבוץ: "שמעתי במקרה ממישהי בעבודה על פרויקט הקליטה בשדה יואב, החלטנו לבדוק את המקום ומייד כשהגענו הרגשנו, שזה המקום שאנחנו רוצים לחיות בו. הכרנו את החיים בקיבוץ וידענו שהצעד הזה יקרה יום אחד, ובאמת המעבר לשדה יואב היה הדבר הטוב ביותר שקרה לנו, והיום אני יכול להגיד שאלו לגמרי השנים הכי טובות שלנו".

3 צפייה בגלריה
משפחת קרייזלר בביתם שבקיבוץ שדה יואב
משפחת קרייזלר בביתם שבקיבוץ שדה יואב
משפחת קרייזלר בביתם שבקיבוץ שדה יואב
(צילום: וועדת ההיגוי)

גם משפחת קרייזלר החליטה לעשות שינוי וצעד משמעותי באורח חייה, כשעברה ממרכז הארץ לשדה יואב. ריקי קרייזל, חברת הקיבוץ ומנהלת אדמיניסטרטיבית בקיבוץ כיום: "עברנו תהליך עוצמתי והגענו למקום קסום, הכרנו אנשים נפלאים שהפכו עם השנים למשפחה, וכל הטוב הזה בזכות החלטה שהבשילה לפני 15 שנים. כיום אני נמצאת בלב ליבה של העשייה בקיבוץ כמנהלת אדמיניסטרטיבית ואורח חיינו הפך להיות רגוע שקט ומאושר".
את הפרויקט הראשון של הקיבוץ ליוותה חברת קורום הנדסה וניהול, המתמחה בהצמחת קהילות במרחב הכפרי בכלל ובקיבוצים בפרט. איציק עוז, מנהל קהילת שדה יואב לשעבר, מספר על ההחלטה של הקיבוץ לצאת לפרויקט הראשון של קליטה ובנייה: "ליוויתי את קורום כמנהל במנהלת שהקמנו ובנינו ביחד את המודל שהתאים בדיוק לקהילה שלנו. החברה הוכיחה את יכולותיה כבר בפרויקט הראשון ועזרה לקיבוץ בכל תהליכי הקליטה שבזמנו זה היה מאוד תקדימי וחדשני, כי עוד לא ניהלו קליטות בקיבוצים באופן הזה. העבודה יחד דרשה המון גמישות, הבנה משותפת ושיתוף פעולה יציב וזה מה שהוביל לבסוף לתהליך מוצלח ומקצועי מאוד".

3 צפייה בגלריה
רני שטרן והנכד מור בשכונת "היובל"
רני שטרן והנכד מור בשכונת "היובל"
רני שטרן והנכד מור בשכונת "היובל"
(צילום: ורדה שטרן)
קראו גם:

מתחילת הפרויקט, לפני 15 שנים, ובמהלך שלוש פעימות הבנייה, בחרו בשדה יואב בקורום בכל פעם מחדש כחברת הניהול. יש לציין כי הולדת השכונה בשדה יואב היא גם הולדת חברת קורום ומאחוריהן יש חיבור אישי של צמיחה ושותפות לדרך. אל הפרויקט הראשון שלה חברת קורום הגיעה ממש במקרה, כאשר המנכ"ל ומבעלי החברה נמרוד רבר, הגיע כנקלט לקיבוץ שדה יואב בזמן שמנהלת הקיבוץ חיפשה חברת ניהול שתוציא לפועל את פרויקט הבנייה בקיבוץ. לאחר אתגרים רבים אל מול גורמי ניהול שונים, נמרוד ביקש לקחת לידיו את הפרויקט ולנהל אותו על פי הרעיון והחזון של הקיבוץ אבל גם בהתאם לדרך והאופי שלו. כך בעצם נולדה לה חברת קורום, והפרויקט בשדה יואב היה הפרויקט הראשון שלה.