כשמעין כהן היה ילד בקיבוץ כפר רופין בעמק המעיינות, הוא חווה קשיים חברתיים ואישיים משמעותיים. הוא לא הצליח להשתלב חברתית עם ילדים בני גילו, התקשה להתמודד עם בעיות רגשיות ולעיתים קרובות היה משתולל, מתפרק בבכי ואף נהיה אלים. המצוקה של כהן הייתה כל כך גדולה שהוא רצה לעזוב את בית הספר.
בעקבות הקשיים הוא שולב בתוכנית של עמותת "פותחים עתיד" של הסוכנות היהודית כשעלה לכיתה ה'. במסגרת התוכנית, הוצמדה לו "נאמנה" - מנטורית רגשית וחברתית שליוותה אותו במשך שלוש שנים בבית הספר ואחר הצהריים, כדי לתת לו את הכלים והבטחון לממש את הפוטנציאל שלו ולהצליח.
1 צפייה בגלריה
מעין כהן
מעין כהן
מעין כהן עם ארוסתו
(צילום: מתוך האלבום המשפחתי)
"המטרה של הנאמנה שלי סוזאנה הייתה לחבר אותי מבחינה חברתית לילדים אחרים באזור, בשכבה ובכיתה שלי וללמד אותי כיצד להשתלב בחברה. היו חסרים לי אז המון כלים והצד החברתי שלי היה לא מאוזן- מה שגרם לי לצאת מכליי לעיתים תכופות", מספר כהן.
צעד זה הוביל לשינוי דרסטי בחייו, מעיד כהן. הוא מצא את מקומו בחברה וסיים את בית הספר עם בגרות מלאה ואף מורחבת (ערבית, ביולוגיה ותיאטרון). הוא המשיך ואף התנדב לשנת שירות בקהילה היהודית בקליבלנד ארצות הברית ובשירותו הצבאי הגיע לתפקיד מפקד ביחידת חילוץ והצלה של פיקוד העורף וסמ"ר מחלקה. לאחר שירותו עבד במשך שנה כמדריך נוער לילדים בקבוצות סיכון.
כיום, כהן בן 26, מתגורר בקיבוץ כפר רופין עם ארוסתו ועובד במערכת החינוך של הקיבוץ, כמדריך של כיתות א'- ג'. "היום אני לא מצליח לדמיין את עצמי בעבודה שאין בה ילדים. אני יכול לראות את עצמי כמורה, עובד במוסד חינוכי כזה או אחר ובהמשך גם בתפקיד ניהולי בתחום החינוך", אומר כהן.
כל העדכונים - חדשות קיבוץ