שגיא בשן, איש תקשורת ולשעבר כתב חדשות ערוץ 2 בדרום, הלך לעולמו בשבת האחרונה לאחר מאבק ממושך במחלת הסרטן. בן 56 היה במותו.
2 צפייה בגלריה
שגיא בשן
שגיא בשן
שגיא בשן
(צילום באדיבות המשפחה)
בשן נולד בקיבוץ נירים ואת לימודיו עשה בבית הספר האזורי "מעלה הבשור" שבמועצה האזורית אשכול. את שירותו בצה"ל עשה כקצין בחיל השריון, ולאחר שחרורו למד תקשורת במכללת ספיר שבשער הנגב. בשנים 1992־1995 שימש בשן ככתב חדשות בטלוויזיה בכבלים בבאר־שבע, ובשנת 1995 הוא הצטרף לחברת החדשות של ערוץ 2 כעורך וידאו. ארבע שנים לאחר מכן הוא התמנה ככתב ערוץ 2 בדרום, תפקיד בו החזיק במשך 11 שנים עד לפרישתו מחברת החדשות.
קראו גם:
בין השאר הוא סיקר באותן שנים את האירועים הביטחוניים ברצועת עזה ואת ההתנתקות מגוש קטיף. במקביל לעבודתו הוא גם שימש כמרצה בחוג לתקשורת במכללת ספיר.
לאחר פרישתו מחברת החדשות הקים בשן משרד יחסי ציבור ושימש מאוחר יותר כמנהל תקשורת והסברה בחברת כי"ל דשנים, ובהמשך הוא מונה למנהל המדיה והדיגיטל בתאגיד "כימיקלים לישראל". לפני כארבע שנים הקים שגיא בשן את "בשן תקשורת שיווקית". בשן גם הנחה ברדיו דרום תוכנית שבועית "בשורות טובות" והגיש פינת בישול בתוכנית "גומרים הולכים" ברדיו תל־אביב.
לפני כשש שנים חלה בשן במחלת הסרטן, אך למרות מחלתו, הוא המשיך בפעילותו התקשורתית. בין השאר ניהל בשן לפני שלוש שנים את הקמפיין התקשורתי של ראש המועצה האזורית אשכול, גדי ירקוני, כשזה התמודד על קדנציה שנייה בתפקידו כראש מועצה.
חבריו מספרים כי עבד בתשוקה גדולה ועל כך תלמד תקרית הפציעה של בשן לפני כעשרים שנה. בשן הגיע לרצועת עזה כדי לסקר את הפיגוע על כביש קרני - נצרים. לאחר שסיים לצלם במקום הפיגוע, הוא חזר לארץ ועבר את המחסום במטרה למסור את חומר הצילום לנהג מונית שיעביר אותו לחברת החדשות. כשניסה לחזור, הוא סורב על ידי החיילים שלא אישרו לו לחצות את המחסום. בשן ניסה להתווכח, אולם משעמדו החיילים בסרובם, ניסה לעקוף את המחסום. החיילים בתגובה פתחו באש על מכוניתו של בשן. השמשה האחורית נופצה וצמיגי המכונית נוקבו. בשן עצמו נשרט מהירי. "נפצעתי ברגל, אבל חזרתי אל החיילים וצעקתי עליהם", סיפר בשן לאחר התקרית, "ואחר כך פיניתי את עצמי לבית החולים".

המאבק העיקש

"אנחנו נפרדים בצער עמוק משגיא בשן, בן קיבוץ נירים", ספד לו גדי ירקוני, ראש מועצת אשכול, "שגיא היה חבר קרוב שלי וגרנו יחד בקיבוץ. היו לנו ימים יפים ומאושרים ומלאי עשייה. הקמנו פאב בקיבוץ, טיילנו יחד בארץ, צחקנו ואהבנו לאכול טוב ביחד. היינו חבורה מגובשת ומאושרת.
גם אחרי שעזב את הקיבוץ ודרכינו התפצלו, לא ניתק הקשר בינינו, ולימים גם המשכנו בשיתופי פעולה מקצועיים. אהבתי את שגיא. אהבתי את ההומור שלו. אהבתי לצפות בו מסקר בדרכו הייחודית את הדרום. שגיא היה אדם חזק ולוחם עקשן. כמו שהוא סיקר בנחישות ומקצועיות את הנושאים הבוערים בדרום, באותן עוצמות נאבק בשנים האחרונות בזירה האישית שלו עם מחלת הסרטן שהתפשטה בגופו. לצערנו הרב, המחלה הכריעה אותו לבסוף. שגיא הלך מאיתנו, אבל הזיכרון ממנו יישאר איתי לתמיד. יהי זכרו ברוך".
2 צפייה בגלריה
גדי ירקוני
גדי ירקוני
גדי ירקוני. "גם אחרי שעזב את הקיבוץ, לא ניתק הקשר בינינו"
(צילום: הרצל יוסף)
בשן, אב לארבעה ילדים, תושב באר־שבע, תיעד את התמודדותו עם מחלת הסרטן בסרט תיעודי בשם "מיסטר t", כך הוא הגדיר את מחלתו, וכן בדף הפייסבוק שלו, בו הוא חשף את מאבקו במחלה הקשה ואת מסכת הטיפולים אותם הוא עובר במהלך אשפוזו בבית החולים.
בתחילת החודש, לפני יותר משלושה שבועות, העלה בשן פוסט בדף הפייסבוק שלו בו כתב כי "מהיום שחליתי במיסטר t יש הנחיית שחרור אחת ברורה - 'אם החום גוף עולה על 38.3 להגיע מיד לבית החולים' מחשש כמובן לזיהום כלשהו. אני מתלוצץ עם רופאיי, הם תודה לאל לא, מרגיש טוב, והדבר הכי חשוב לי, שיש תיאבון ומיסטר t שיזדיין בסבלנות, כי כשיש לי תיאבון רב לאוכל טוב ולחיים מאושרים, אין למיסטר t כל סיכוי. כשאני צמא לחיים, קצת חום וביקור תחזוקה קצר מדי פעם ב'סורוקה' רק מזכיר מה באמת חשוב ומה לא, ולא מותיר סיכוי לאף מחלה".
בימים האחרונים, טרם פטירתו, חלה החמרה במצבו של שגיא בשן ובשבת האחרונה הוא הלך לעולמו.

הומור מפורסם

"שגיא בשן", ספד לו ראש עיריית באר־שבע, רוביק דנילוביץ', "היה איש מיוחד במינו. הכרתי אותו ככתבנו בדרום, איש מקצוע למופת, נאמן לדרכו ולוקאל פטריוט בנשמתו. איש הדרום. אישיותו הכובשת, חוש ההומור המדהים שלו והעיסוק בקולינריה משובחת, הוסיפו תיבול מיוחד לקסם שהיה בו. הוא נפרד מאיתנו לאחר מחלה קשה. עצוב וכואב. יהי זכרו ברוך".
עם היוודע דבר מותו של שגיא בשן ספד לו שר החוץ, יאיר לפיד, שבעבר עבד עם בשן בחדשות 2, וציין בטוויטר כי "שגיא בשן היה עיתונאי מסוג נדיר, איש הדרום עם לב גדול ומבט חד ומפוכח על החיים. כואב את לכתו בטרם עת ושולח תנחומים למשפחתו וחבריו. יהי זכרו ברוך".
"הלך לעולמו אדם יקר ואהוב", ספד יאיר נגיד, ראש מינהל התרבות בחברת "כיוונים" באר־שבע, לשגיא בשן ז"ל, "את שגיא הכרתי עוד בימי עידן הטלוויזיה בכבלים. הוא בא לצלם תוכניות אצלנו בבית, ומאז שמרנו על קשר. שגיא, איש תקשורת ראשון במעלה, כתב ערוץ 2 שהמלחמה, הצבא והמוות לא זרים לו. היינו בקשר כי עשינו בעבר את אותו ניתוח ודיברנו רבות על ההשפעות, ולעתים קרובות זה היה על ארוחת צהריים טובה. שגיא אהב את החיים, אהב ליהנות מכל רגע והיה לוחם אמיתי. למי שהכיר אותו בצד המקצועי הוא היה חבר ומנטור. מיסטר t הארור הכריע בסופו של דבר, אבל אתה נלחמת עד הסוף כקצין הראוי לצל"ש. לי אתה תחסר מאוד. נוח על משכבך חבר. אתה כבר חסר".
שגיא בשן ז"ל הובא למנוחות ביום ראשון בבית העלמין "מנוחה נכונה" בבאר־שבע.
לעדכונים - חדשות הקיבוץ