מעין נחשון, תלמידת כיתה י' בכפר הנוער ויצו נהלל ותושבת קיבוץ חנתון, הוכתרה ככלת חידון התנ"ך של המינהל לחינוך התיישבותי, פנימייתי ועליית הנוער בזרם הממלכתי והעפילה לחידון התנ"ך הארצי.
2 צפייה בגלריה
מעין נחשון מקבלת את הפרס
מעין נחשון מקבלת את הפרס
מעין נחשון מקבלת את הפרס
(צילום: דוברות חינוך התיישבותי)
החידון נערך בכפר הנוער ימין אורד שבכרמל בחמישי שעבר. החידון נערך בסימן הנושא השנתי של משרד החינוך: 'מנהיגים את הדרך – 75 שנים למדינת ישראל'.
"היה מרגש מאוד לזכות. הייתי בהתחלה קצת בהלם כי לא חשבתי באמת שאזכה. היה לי קשה להאמין שזה באמת קורה", סיפרה נחשון, שאימה יעל נחשון היא מורה לתנ"ך בתיכון העמק המערבי, "מאז היותי ילדה קטנה סיפרו בבית סיפורים על התנ"ך. בקהילה שבה אנחנו גרים היהדות היא דבר משמעותי. אני הולכת לבית כנסת ובשבתות אני שומעת את קריאת התורה. הלימוד פותח עולמות והאהבה לתנ"ך מגיעה מהבית. הייתי גאה ונרגשת לייצג בכבוד את המשפחה, את בית הספר ואת קהילת העמק ואני מודה להם על העידוד והתמיכה".
כמה צריך ללמוד כדי להיות כלת התנ"ך?
"אני לומדת כל יום. בבית הספר בשיעורים וגם בהפסקות. בבית אני לומדת כשעה ביום. קוראת וכותבת לעצמי משפטי מפתח. למדתי לשים לב לפרטים. כמובן שיש לי שיעורים פרטיים עם אמא".
מהי הדמות התנ"כית הכי אהובה עלייך?
"דוד. אני מתחברת לסיפורי הגבורה שלו, להצלחה שלו ולשירה שלו".
המטרה הבאה חידון התנ"ך העולמי ביום העצמאות?
"המטרה היא ללמוד וליהנות. יהיה נחמד אם אגיע לחידון התנ"ך העולמי, אבל זו לא היתה המטרה שלי השנה. אני זורמת, מה שיקרה יקרה".

2 צפייה בגלריה
מעין נחשון. אמא מורה לתנ"ך
מעין נחשון. אמא מורה לתנ"ך
מעין נחשון. אמא מורה לתנ"ך
(צילום: פרטי)
אילנה נולמן, מנהלת המינהל לחינוך התיישבותי, פנימייתי ועליית הנוער ויו"ר חבר השופטים: "ברכות למעין ולכל המתמודדים והזוכים. אנו מציינים השנה 60 לחידון התנ"ך לנוער במשרד החינוך, 75 לקום המדינה ו-90 שנה לעליית הנוער שעודנה נמשכת. כל אלו הם התגשמות חזון הנביאים, ואתם חלק ממנו".
לדברי נולמן, התלמידים לומדים ויונקים מספר הספרים לא רק את מה שהיה בעבר, אלא צופים גם פני עתיד. "מחלוקת וויכוח הם חלק ממסורת הלימוד היהודית, שהפכו לגורם מעצב בתרבות הישראלית לדורותיה", הוסיפה נולמן, "בכל דור תמיד היו בית הלל ובית שמאי. יחד עם זאת חשוב לנהל את המחלוקת לשם שמים - באופן ענייני, מתוך כבוד והקשבה".
בחידון השתתפו 25 תלמידים - 9 מבתי ספר ממלכתיים ו-16 מבתי ספר ממלכתיים דתיים אשר העפילו לשלב זה מבין כ-200 תלמידים מעשרות בתי ספר של החינוך ההתיישבותי בארץ. "מעין וכל המתמודדים זכאים אוטומטית לציון 100 בבגרות בתנ"ך (יחידות הבסיס)", אמרה ענת זמל, ממונה מינהל חברה ונוער בחינוך ההתיישבותי ומארגנת החידון.

קראו גם >>>

כלת התנ"ך נחשון תייצג את המינהל לחינוך התיישבותי ופנימייתי בחידון התנ"ך הארצי לנוער שיתקיים בצפת בחודש מרץ. בחידון הארצי ייבחרו הנציגים שייצגו את מדינת ישראל בחידון התנ"ך העולמי ביום העצמאות ה-75 של מדינת ישראל.
חבר השופטים בראשותה של נולמן כלל גם את חננאל מלכה - חתן התנ"ך העולמי לשנת תשע"ה, יעקב שבות - מפקח החינוך הממלכתי-דתי בחינוך ההתיישבותי, אלי אסקוזידו - מנכ"ל רשות העתיקות ואשר וקנין - סגן ראש המוא"ז חוף הכרמל.