במסגרת תקציב המדינה וחוק ההסדרים לשנים 2023-2024 שאושרו בשבוע שעבר, המדינה תכיר בהקמת מאגרים לצרכי איגום מי קולחים לחקלאות כתשתית לאומית ותסייע בהקלות ומימון מאגרים לצד הקמת המט"שים המוקמים ע"י העיר לצרכי בניה למגורים.
1 צפייה בגלריה
איתן ברושי עם אורן עמיאל מנכ"ל מים לישראל
איתן ברושי עם אורן עמיאל מנכ"ל מים לישראל
איתן ברושי עם אורן עמיאל מנכ"ל מים לישראל
(צילום: דוברות מים לישראל)
ההחלטה שאושרה תסייע רבות למשק המים לחקלאות. לצד כל מט"ש (מתקן טיהור שפכים) שהוקם או יוקם ע"י העיר, לצורך אפשרות להרחיב את העיר, יוקם מאגר מי קולחים.
ההחלטה כוללת שני מרכיבים: הכרה במאגרים הצמודים למט"שים כתשתית לאומית חיונית ובהתאם לכך הקלות רגולטוריות בתהליכי האישור להקמה, כאשר המטרה היא לזרז את התהליך ולאפשר הקמה מהירה של מאגרים אלו, על מנת שיתאפשר לאגום את המים לצרכי אפשרות פיתוח העיר ולצרכי חקלאות.
מאגרים גדולים (מעל 3.6 מיליון מ"ק), ללא קשר למיקומם, יוכרו גם הם כתשתית לאומית חיונית ויזכו לאותם תנאים.
הקמת המאגרים הללו תבוצע כמובן בסיוע המדינה, במסלול הקיים היום למפעלי קולחים. הנושא טופל במשותף על ידי רשות המים ומים לישראל בשיתוף פעולה עם אגף תקציבים באוצר ובשיתוף יו"ר הוועדה ח"כ יעקב אשר.

קראו גם:

יו"ר מים לישראל איתן ברושי הודה לכל השותפים בהחלטה: "מדובר בבשורה חשובה מאוד לחקלאים, המדינה מכירה בזה שהחקלאות היא הפתרון למי הקולחים ולכן המדינה מבינה את החשיבות ומסייעת. אני מודה לכל מי שלקח חלק בתהליך שחשיבותו עצומה למשק המים בישראל בכלל, ולמשק המים לחקלאות בפרט".