צוללנים מיחידת הצוללים של זק"א גילו שברי כלי חרס עתיקים בני יותר מאלף שנים במעמקי הכנרת. הצוללנים, שעיריית טבריה מארחת אותם, הגיעו כמדי שנה לאימון ולצלילה בחוף גנים ומצאו את כלי החרס העתיקים על קרקעית הים בסמוך לחוף.
1 צפייה בגלריה
הכלים ישמשו למחקר
הכלים ישמשו למחקר
הכלים ישמשו למחקר
(צילום: עיריית טבריה)
בביקור בשטח של ארכיאולוג נפת טבריה נבחנו כלי החרס והם תוארכו לתקופות הביזנטית האסלאמית הקדומה ולימי הביניים, חלקם בני 1,200 ועד 1,800 שנים.
קראו גם:
רשות העתיקות אספה את כלי החרס לאוצרות המדינה ומסרה כי יש להשאיר עתיקות שמוצא הציבור באתר שלהן ולקרוא למפקחים להגיע לשטח, כדי שיהיה ניתן ללמוד מההקשר הגיאוגרפי-ארכיאולוגי שבו מתגלים הממצאים. מעיריית טבריה נמסר כי הכלים ישמשו למחקר של העיר טבריה וכי הרשות תקיים עם צוות הצוללנים מפגשי לימוד על הארכיאולוגיה בים.
העיר טבריה שחגגה בשנה שעברה 2,000 שנה להיווסדה, שימשה במשך שנים רבות עיר מרכזית באזור בתקופה הרומית והביזנטית. חוף גנים שבו נמצאו כלי החרס, שוכן בסמוך לשרידי העיר העתיקה של טבריה ועל פי ההערכות באזור פעל הנמל של טבריה. זו לא הפעם הראשונה שבה נמצאים אוצרות מסוגים שונים בקרקעית הכנרת, מכלי חרס שמוצאים מטיילים ועד לספינות.
הממצא הידוע מכל הוא הסירה העתיקה שמצא יובל לופן תושב קיבוץ גינוסר בקרקעית הכנרת בסמוך לקיבוץ. הסירה המושכת אליה צליינים רבים מכל רחבי העולם מתוארכת לתקופת חייו של ישו מלפני 2,000 שנה ומוצגת בבית יגאל אלון בקיבוץ גינוסר.
לפני תשע שנים חילצו צוללנים מהכנרת ספינה טורקית אותה הטביעו הבריטים לפני כ־100 שנה בקרבות מלחמת העולם הראשונה.
לעדכונים - חדשות הקיבוץ









דניאל דדון