מלחמת 'חרבות וברזל': התנועה הקיבוצית וקהילות קיבוציות בכל הארץ פועלות מתחילת הלחימה למתן סיוע לעשרות הקהילות והמשפחות ששרדו את התופת בעוף עזה ומפוזרים בכל רחבי הארץ.
2 צפייה בגלריה
מסיבת העיתונאים של התנועה הקיבוצית בשפיים
מסיבת העיתונאים של התנועה הקיבוצית בשפיים
מסיבת העיתונאים של התנועה הקיבוצית בשפיים
(צילום: התנועה הקיבוצית)
מזכ"ל התנועה הקיבוצית ניר מאיר במסיבת העיתונאים במרכז המפונים מעוטף עזה בשפיים: "ימים שחורים עוברים על מדינת ישראל ועל התנועה הקיבוצית. קהילות קיבוציות שוחרות שלום נטבחו. נרצחו. נחטפו. אסון נורא שלא חווינו בתולדותינו. חברות וחברים נלחמו בגבורה על הגנת הגבול והבית. הגנו על הילדים והסבים בגופם. מחיר הדמים שהתנועה הקיבוצית משלמת הוא חסר תקדים ומפלצתי. מבקש להביע תנחומי לכל חיילי צה"ל היקרים שנפלו על הגנת היישובים והדרום. תפקידנו על שמירת הגבולות לא תם. אנחנו כואבים, אבלים ונלחמים על קיומנו בארץ שלנו. התפקיד ההיסטורי שלקחנו על עצמנו בעיצוב גבולות המדינה מסוכן אבל זה התפקיד שלקחנו על עצמנו. אני קורא לממשלת ישראל להחזיר בשלום את החטופים. שולחים מכאן גיבוי מלא לצה"ל ומערכת הביטחון להשיב מלחמה, להחזיר את הריבונות הישראלית בקיבוצים בכל מחיר ולהכות באויבנו ללא רחם. להחזיר את הביטחון להחזיר אץ היכולת לחיות בשלום לאורך הגבול".
איילת סלע ממוקד החירום התנועתי: "משבת התנועה מפעילה מוקד חירום. הגיעו למוקד פניות בהיקפים חסרי תקדים לסיוע והצעות לעזרה. הסיוע הנדרש כעת הוא סיוע בפינוי גופות בסיוע נפשי ומתן עזרה בהלוויות הפניות מגיעות מכל החברה הישראלית וכל הקיבוצים בארץ מגויסים. המוקד מייצר קשר בין הקיבוצים לנותני הסיוע ופתוח 24 שעות ביממה. תמונת המצב שהקהילות פצועות וצריכות עזרה. סיוע נפשי לילדים למבוגרים להורים למשפחות שחסרות עם נעדרים. אנחנו מקבלים פי 3 הצעות לעזרה מהשטח. מכל הגילאים מכל שכבות האוכלוסייה והארץ.

2 צפייה בגלריה
ניר מאיר
ניר מאיר
ניר מאיר
(צילום: התנועה הקיבוצית)
קראו גם:

ניר מאיר מזכ"ל התנועה הוסיף: "האזור שנקרא 'מרחב קיבוצי הגדר' הוא מרחב לחימה. תהיה שם מלחמה שאף אחד לא יודע מה אורכה. וכמעט כולם פונו. יש מאמץ עילאי להחזיק את הרפתות. לא את כולם נצליח להחזיק. וכל היתר יחכה. כשייגמר המבצע תהיה מציאות אחרת ונצטרך לשקם את החקלאות והקיבוצים. כרגע מלחמה. תנאי הכרחי אך לא מספיק לחידוש שרשת יישובי הגדר. הראשון לא יהיה חמאס בצד השני של הגדר והתמאי השני הוא שממשלת ישראל תיקח אחריות מלאה לשיקום מלא של הקיבוצים בלי טריקים. יתכן שחלק לא יהיו מסוגלים לחזור אך רבים יחזרו ואנחנו נחדש את הקיבוצים האלה".