אירוע יוצא דופן ומרגש נערך במועצה אזורית בעמק הירדן – מסיבת יומולדת 200. האירוע נערך בבית הדר שבקיבוץ כנרת, שם ציינו יומולדת 101 לחברת הקיבוץ ברכה יעקב ויומולדת 100 לאברי גרשון, חבר קיבוץ מצובה בצפון, שפונה לקיבוץ כנרת מיד עם פרוץ המלחמה.
2 צפייה בגלריה
יום הולדת ייחודי ומרגש
יום הולדת ייחודי ומרגש
יום הולדת ייחודי ומרגש
(צילום: ErezBit)
ברכה יעקב, ילידת אוסטריה וניצולת שואה. היא עלתה לארץ באפריל 1941 לעתלית ומשם עברה מיד לקיבוץ כנרת. יש לה שני נכדים מגויסים – אחד בצפון ואחד בדרום, ו-10 נינים.
אברי גרשון נולד בגרמניה והוא ניצול שואה. מיד עם פרוץ המלחמה הוא ברח להולנד, שם הוא היה שנה בהכשרה החקלאית של הנרייטה סולד ומשם עלה לארץ, לקבוצת שילר. אחרי שנתיים הוא הגיע לקיבוץ מצובה. יש לו שלושה נכדים מגוייסים ו-14 נינים.
בתו של גרשון, חנה מזור, מספרת: "מיד עם פרוץ המלחמה, ב-8 באוקטובר, אמרו לנו שמי שיכול להתפנות שיתפנה עכשיו. הקמנו את אבא מהמיטה מוקדם בבוקר ולקחנו אותו באוטו לעמק הירדן. לקח לנו כמה ימים להסביר לו מה קרה ולמה הוא בקיבוץ כנרת".
הבת ממשיכה לספר: "הוא שואל מתי חוזרים הביתה. יש משפט אחד שהוא אמר לי שאני זוכרת טוב - אחרי שהתפנינו הוא אמר לי 'אני פיניתי אותך במלחמת השחרור, למה את מפנה אותי?'".
אברי גרשון עצמו מספר איך המרגש לציין יום הולדת 100 בזמן המלחמה. "לחגוג זה טוב, אבל זה מצער שזה לא בבית", הוא אומר ומסכם בנימה אופטימית. "יש לי תקווה שיהיה יותר טוב".

2 צפייה בגלריה
העוגה החגיגית והמיוחדת
העוגה החגיגית והמיוחדת
העוגה החגיגית והמיוחדת
(צילום: ErezBit)
קראו גם:

ראש המועצה האזורית עמק הירדן, עידן גרינבאום, הגיע לחגיגת יום ההולדת ובירך את אברי וברכה: "זה כבוד גדול בשבילי להיות כאן ולחגוג יחד אתכם את יום ההולדת. אני מסתכל עליכם, אנשים שעברו כמה דברים בחיים שלהם, בהם ימים קשים כמו גם ימים יותר טובים. אתם אלה שלאורם אנחנו הולכים ואתם אלה שיודעים יותר טוב מכולנו - שאחרי כל תהום תבוא גם עלייה. אני רוצה לאחל לכם עד יותר מ-120 שנים ובריאות טובה לכם ולמשפחות שלכם. אני רוצה גם לאחל שכל חיילנו ישובו בשלום שהשקט והשלווה יחזרו אל מדינתנו".