הצעה מקורית ומעניינת: דחיית הבחירות לראשות המועצה האזורית עמק יזרעאל בשנתיים. את ההצעה העלה משה תרשיש חבר קיבוץ יפעת ומנכ"ל פרלמנט העמק שמסביר כי מאז פרוץ המלחמה המצב במדינה השתנה ומחייב תפיסה אחרת.
1 צפייה בגלריה
ראש המועצה האזורית עמק יזרעאל אייל בצר
ראש המועצה האזורית עמק יזרעאל אייל בצר
ראש המועצה האזורית עמק יזרעאל אייל בצר
(צילום: שרון צור)
"המדינה השתנתה ב-7 באוקטובר וגם העמק השתנה", הסביר את הטיעון שלו, "חטפנו אגרוף חזק ואנחנו צריכים לראות מה אנחנו עושים פה בעמק שלנו, גם במישור הלאומי וגם במישור הפרטי שלנו בעמק הקטן, היפה והירוק".
לדברי תרשיש כל ארבעת המועמדים לראשות המועצה צריכים להתאחד ולחבור יחד לסוג של מועצת חירום שבראשה ימשיך לכהן אייל בצר. "אני חושב שהם צריכים להצטרף למועצה, כל אחד ביכולותיו ותפקידו, הם ארבעה אנשים מצוינים: אחד יודע להתעסק עם בנייה, אחרת יודעת להתעסק עם כל משרדי הממשלה וזה דבר חשוב מאוד בעידן הזה, יש לנו מישהו שיודע להתעסק עם תעשייה וחינוך ואחד שיכול להתעסק בביטחון ובניית ממ"דים. מעל כולם יישב אייל בצר, שהוא מכיר את המערכת. זה לא יצליח בלי ליצור התנדבות של תושבי העמק. יש פה אוסף אדיר של גמלאים בני 65 ומעלה, נשים וגברים, מעובדים סוציאליים ועד פסיכולוגים ורופאים. יש פה חברי כנסת ותעשיינים ואלופים בצה"ל. העמק משווע לכוח אדם טוב. יש אנשים שעושים גם כיום וזה בוער בנשמתם. זה צריך להיות מתוך לכידות".
תרשיש שיתף את חברי פרלמנט העמק - שמתכנס מידי יום שישי באורווה ביפעת - בתוכניותיו והוא זכה לברכת הדרך ורוח גבית.

קראו גם:

כבר השבוע מתכוון תרשיש לדבר עם בצר וללחוץ עליו שיפעל לדחיית הבחירות. "צריך לעשות משהו אחר כי המדינה השתנתה. אנחנו עוד לא יודעים מה יהיה. אולי המלחמה בעזה תארך שנה ויצטרכו להתמודד עם זה. צריך גם לתמוך בקיבוצים וביישובים, מה שעבר באחוזת ברק שנרצחו שבעה מבניו ובנותיו – הלב מדמם. לכן צריך פה מעשה של לכידות ואייל חייב להמשיך. אנחנו רוצים שיהיה לנו טוב ולכן כל אחד צריך להוריד קצת מהאגו שלו וללכת יחד. אין ברירה, המדינה השתנתה. הכל מטופש אחרי שאתה רואה מה שקרה בכפר עזה ובארי. אנחנו לא רוצים שהילדים שלנו יברחו לאוסטרליה. לכן אנחנו צריכים לעשות משהו שלא חשבנו עליו".