המורה והמנחה, עו"ד רוני מצליח מכפר תבור, הלך לעולמו במפתיע מדום לב כשהוא בן 60. מותו הפתאומי הכה בהלם את תושבי כפר תבור ואת צוותי ההוראה ותלמידי בתי הספר בעמק שבהם היה מורה לתעבורה בשנים האחרונות.
1 צפייה בגלריה
עו"ד רוני מצליח ז"ל
עו"ד רוני מצליח ז"ל
עו"ד רוני מצליח ז"ל
(צילום: באדיבות המשפחה)
מצליח ז"ל נולד וגדל בשכונת הדר בחיפה, למד במסגרות החינוך בעיר והיה מורה בכפר הנוער כדורי. לאחר נישואיו עבר להתגורר בכפר תבור. בשנים האחרונות היה מורה לתעבורה בחטיבות הביניים אורט פסגות ואורט כרמים בכרמיאל ועבד שנים רבות כמרצה בכיר בתחום זהירות בדרכים בצוות הדרכת זה"ב במחוז הצפון ובכל הארץ. לפני 17 שנים הגשים את חלומו והשלים לימודי משפטים, עבר התמחות בפרקליטות והיה עו"ד עצמאי לדיני תעבורה.
"כולנו בהלם. הוא עשה כל כך הרבה, הוא השאיר מורשת אחריו", אומרת אשתו ורד שמתקשה עדיין לעכל את פטירתו הפתאומית של בעלה, "אנחנו מגיל 16 ביחד והיינו נשואים 38 שנים. היו מעל 1,000 איש בשבעה. תלמידים מכרמיאל הגיעו ברכבת ללוויה".
מצליח ז"ל היה ידוע במומחיותו ובידע הרחב שלו בדיני תעבורה וזהירות בדרכים אותם הנחיל לתלמידיו בבתי הספר ובהשתלמויות למורים ברחבי הארץ. "הוא היה אדם שהעריצו אותו, מאוד העריכו את העשייה שלו. בכל הארץ אנשים פשוט לא מאמינים".
קראו גם >>>
לפני כשבועיים ב־26 באפריל נפטר מצליח בפתאומיות מדום לב. "באתי הביתה וראיתי אותו יושב על הספה. לא ציפיתי לזה, זה קשה", אומרת אשתו, "הוא נשאר לישון על הכורסה שלו מול הטלוויזיה וקיבל דום לב. זה היה מוות פתאומי, הוא לא סבל ממחלה. יום-יום בשעות הבוקר הוא צעד 6 ק"מ מכפר תבור לשיבלי. הוא אהב אנשים ואהב לעזור. הוא היה אבא מסור ואוהב, אבא חם, מלא נתינה".
בבתי הספר בכרמיאל ובעפולה שבהם לימד הקימו בימים האחרונים פינות הנצחה לזכרו של המורה האהוב.
חברו לצוות ההדרכה בזהירות בדרכים ובחינוך תעבורתי יואל דקל מספר על האישיות המיוחדת של מצליח ז"ל שהיה צנוע מאוד: "הוא היה מרצה בחסד והנחה מורים בכל המחוז בנושא של חינוך תעבורתי וגם בהשתלמויות הארציות למורים. הוא היה איש הידע בינינו. הוא היה מאוד צנוע. ביום האחרון לחייו הוא היה איתי באורט עפולה. כשסיימתי את ההדרכה אמרו לי כל הכבוד ואני אמרתי להם ש־90 אחוז מהעבודה היא שלו. אמרתי לו שאני כל כך שמח שיש לי חבר שותף כזה לעבודה, זה היה כמה שעות לפני שהוא נפטר. הכנו את המנהלים והמורים בבית הספר אורט עפולה לפרס ארצי ואני מקווה מאוד שהוא יזכה. יהיה לנו קשה מאוד למצוא מישהו שיוכל להיכנס לנעליו".
מצליח ז"ל הותיר אחריו אישה, ארבעה ילדים וחמישה נכדים.