בישיבת מועצת התנועה הקיבוצית הרביעית לשנת 2021, שהתקיימה באמצעות הזום בהשתתפות כ-170 צירים ומשתתפים נוספים, אושר מינויה של נטע קדם שוורץ לתפקיד המנכ"לית החדשה של התנועה הקיבוצית.
1 צפייה בגלריה
נטע קדם שוורץ
נטע קדם שוורץ
נטע קדם שוורץ
(צילום: באדיבות התנועה הקיבוצית)
נטע קדם שוורץ היא בת וחברת קיבוץ עברון, עובדת סוציאלית קלינית בהכשרתה ובעלת תואר שני מאוניברסיטת חיפה. לאחר מספר שנים של עבודה בתחום, עברה לנהל את מערכת הבריאות והרווחה בקיבוצה.
במהלך חמש שנים בתפקיד זה, הובילה יחד עם הצוות שינויים במבנה הארגוני, יצירת תקנונים והסדרים שונים ופרויקטים חברתיים וקהילתיים. בסוף 2018 נבחרה לתפקיד מנהלת הקהילה בעברון וזכתה להתמודד עם אתגרי המציאות המשתנה בשנתיים האחרונות בעקבות הקורונה.
קראו גם:
לפני שנה נבחרה על ידי מועצת התנועה לשמש כנציגת ציבור ובמזכירות התנועה, ובנוסף היא חברה בוועד המנהל של מכללת אורנים מטעם התנועה הקיבוצית.
קדם שוורץ היא בעלת השכלה בתחום הניהולי, החל מניהול מערכות בריאות, קורסי דירקטורים, לצד מסלול לניהול מתקדם לנשים בכירות במגזר הציבורי והפוליטי, קורס מנהלי/ות קהילה ומזכירי/ות קיבוץ ובוגרת ביה"ס למנכ"ליות העתיד של התנועה הקיבוצית, איגוד התעשייה הקיבוצית וסופרסונס.
בישיבה אמרה לצירי המועצה כי, "תפקידה המרכזי של מנכ"לית התנועה הקיבוצית, לתפיסתי, הינו להוביל את ביצוע המדיניות של התנועה כפי שהיא נקבעת על ידי מועצת התנועה והנהגתה תוך שימת דגש על עשייה בשלושה מישורים: הראשון, פנימה - חיזוק התנועה כגורם מקצועי מייעץ מלווה לממלאי תפקידים בקיבוצים. השני, החוצה - חיזוק התנועה כגוף המייצג את כלל הקיבוצים ומקדם את מטרותיהם מול מוסדות המדינה. השלישי, התנועה הקיבוצית כמנוע ערכי למעורבות בחברה הישראלית - חיזוק הפעילות התנועתית המעודדת את חברות וחברי הקיבוצים בנותינו ובנינו למעורבות חברתית בישראל בהתאם לעולם הערכים שלנו".
לסיכום, אמרה: "אני רואה במועמדותי למנכ"לית התנועה הקיבוצית, המשך טבעי של העשייה האישית והמקצועית שלי ודרך, בה אוכל לתרום לכלל קיבוצי התנועה כפי שעשיתי בשנים האחרונות עבור ביתי. אני מביאה לתפקיד את הניסיון הניהולי אותו רכשתי, את העולם הערכי עליו גדלתי כבת קיבוץ ואת האמונה, שלקיבוצים ולתנועה הקיבוצית יש ערך מוסף ותפקיד משמעותי בעיצוב פניה של החברה הישראלית גם היום".
צירי המועצה אישרו את מינויה של נטע קדם שוורץ למנכ"לית התנועה ברוב של 85.5%.
לעדכונים - חדשות הקיבוץ