אשכול רשויות גליל מערבי הכין תוכנית אב אזורית לפיתוח ענפי הספורט באזור, וליצירת מוקד תיירות ספורט.
2 צפייה בגלריה
ביקור השר טרופר במגרש הכדורעף של מטה אשר | צילום: אשכול רשויות גליל מערבי
ביקור השר טרופר במגרש הכדורעף של מטה אשר | צילום: אשכול רשויות גליל מערבי
ביקור השר טרופר במגרש הכדורעף של מטה אשר | צילום: אשכול רשויות גליל מערבי
(אשכול רשויות גליל מערבי)
"אנו פועלים כדי למצות את יתרון הגודל ושילוב הכוחות הקיימים ברשויות, במטרה לטפח ולקדם התמחויות מקומיות ולהרחיב אפשרויות", מסביר אורי פרידלנד, מנהל המחלקה לפיתוח חברתי באשכול.
"הטוטו ומינהל הספורט במשרד התרבות והספורט מתקצבים רשויות לפי פרמטרים של שטח, גודל האוכלוסייה ומדדים נוספים. אבל יש רשויות עם תקציב ובלי מספיק שטח, יש רשויות עם שטח ובלי מספיק תקציב, יש רשויות שהן קטנות מכדי להקים מתקני ספורט גדולים, והנוער שלהן נשאר בלי מענה.
"כאשר מצרפים יחד את כל תושבי רשויות האשכול מגיעים לרבע מיליון איש. אפשר למשל להקים מתקן ספורט ברמה הגבוהה ביותר שישרת את כל תושבי האזור, כאשר כל רשות תשתתף באופן יחסי במימון, ומינהל הספורט יוכל לתקצב בהתאם לגודל אוכלוסיית הגליל המערבי כולה, ולא כפי שקורה כעת, מול כל רשות בנפרד".
התוכנית נכתבה בשיתוף עידן כפיר, מנהל מחלקת הספורט במעלות-תרשיחא, בסיוע משרד התרבות והספורט ובייעוץ מקצועי של ד"ר איציק בן מלך, ומתייחסת לשורה של נושאים, כמו הקמת מתקנים אזוריים, איחוד קבוצות, טיפוח ענפים ייחודים ועוד.
2 צפייה בגלריה
מנהל המחלקה לפיתוח חברתי באשכול, אורי פרידלנד
מנהל המחלקה לפיתוח חברתי באשכול, אורי פרידלנד
מנהל המחלקה לפיתוח חברתי באשכול, אורי פרידלנד
( תומס סולינסקי)
מלך: "חשוב לייצר עבור ספורטאי האזור את מימד המעטפת - קורסי מאמנים, הכשרות, פיזיותרפיה. כיום ניתן לקבל את המעטפת הזו רק בווינגייט, וצעירים שחולמים להתמקצע בתחום נאלצים להרחיק למרכז. אנחנו רוצים לייצר זאת עבורם כאן, קרוב לבית".
שר התרבות והספורט, חיליק טרופר ומנכ"ל משרדו, עאדל ח’טיב, ביקרו אף הם באשכול והתייחסו לסוגיית הפריפריה לעומת המרכז בנושא ההקצבות לפעילות תרבותית וספורטיבית.
לי-את כהן, מנכ"לית האשכול, ביקשה לתקצב את תוכנית הצפון החדשה לתרבות בסכום של 25 מיליון שקל לשנה, למשך חמש שנים. פרידלנד הציג את תוכנית האב האזורית: "החלטנו לקחת את שיתוף הפעולה האזורי לרמה הבאה - מתקנים, מועדונים, אירועים.
קראו עוד>>>
"בנינו תוכנית בתהליך מעמיק של מפגשים עם ראשי רשויות, אגודות ספורט, מועדונים ומנהלי מחלקות ספורט, שמטרותיה הן פיתוח ענפים, מסגרות ומועדוני ספורט חדשים; הקמת ופיתוח מתקני ספורט איכותיים; שילוב קהלים חדשים: נשים, חברה ערבית, בעלי מוגבלויות; מיצוי ופיתוח מצוינות; הקמת ופיתוח מתקני ספורט איכותיים על בסיס איגום משאבים.
"בנוסף פעלנו ליצירת הקמת מרכז לאומי להעשרה ושירותי רפואת ספורט; הסמכה והשתלמויות למאמנים ומדריכים; אירוח והפקת אירועי ספורט לאומיים ובינלאומיים וקידום תיירות ספורט.
"הרעיון הוא למצוא תחומים שאף רשות לא תוכל להקים לבדה, לקצר מרחקים ולהציע אפשרויות מקומיות בחבל ארץ עתיר יתרונות גאוגרפיים עבור מקצועות ספורט ימי, רכיבה הררית ועוד".
בתחום הספורט סיכם השר כי תוכנית האב תוצג למנכ"ל המשרד ותהווה תוכנית עבודה משותפת לאשכול ולמשרד. קולות קוראים ייפתחו לאשכולות בדגש על מבנים הישגיים רב תחומיים, מבני ארנה, בריכות ומבנים רב ענפיים.
בנושא תיירות ספורט ציין כי הוא בעד קידום אירועי ספורט בינלאומיים באשכול, בפעולה משותפת עם משרד התיירות.
לעדכונים: חדשות הקיבוץ