אחרי למעלה מחצי שנה של אי ודאות ועננת סגירה על מרכזי החוסן בגליל המזרחי והמערבי, אושר היום בשעה טובה על ידי הממשלה תקצוב מוסדר למרכזי החוסן בגליל המזרחי והמערבי עד סוף שנת 2025.
2 צפייה בגלריה
ח"כ מיכאל ביטון, יו"ר הוועדה המיוחדת לחיזוק ופיתוח הנגב והגליל
ח"כ מיכאל ביטון, יו"ר הוועדה המיוחדת לחיזוק ופיתוח הנגב והגליל
ח"כ מיכאל ביטון, יו"ר הוועדה המיוחדת לחיזוק ופיתוח הנגב והגליל
(צילום: פרטי)
על רקע הרוחות הנושבות מצפון, אושר היום תקציב מוסדר להמשך הפעלת מרכזי החוסן בגליל המזרחי והמערבי לתקופה של שנתיים וחצי בשלב זה עד לסוף שנת 2025.
לאור עבודה מאומצת של ראשי ומנכ"לי האשכולות גליל מערבי ומזרחי, ראשי רשויות בקו העימות הצפוני, שותפים ממשרדי הממשלה, ח"כים מחויבים למטרה ושותפים נוספים מהמגזר השלישי, לראשונה בהיסטוריה של צפון המדינה, יש מענה יציב, מוכר וממומן שנתיים וחצי קדימה (בשלב זה) ע"י הממשלה לחצי מיליון תושבי קו העימות הצפוני!
מרכזי החוסן מספקים מענה לטובת שיפור ההיערכות לחירום, ע"י הכשרות ופעולות לחיזוק חוסנם של פרטים, קהילות ורשויות. מענה שדוחף לחיזוק הכוחות המקומיים, ליצירת שת"פים אזוריים בין מגזריים ובין ארגונים, בנוסף למענה מקצועי לנפגעי חרדה בשעת חירום. כל זה בהובלה המקצועית והתפעולית של צוות מרכז משאבים שזכה להפעיל את מרכזי החוסן תחת הגג התומך של אשכולות רשויות גליל מערבי ומזרחי.
'מרכז משאבים' נוסד ב-1981 בקרית שמונה על ידי פרופ' מולי להד, כעמותה לפיתוח חוסן קהילתי, התמודדות עם טראומה והכנת האוכלוסייה לשעת חירום, במטרה לתת מענה לתושבי קו העימות, למערכת החינוך ולמערכות המוניציפאליות בשעתן הקשה . עם השנים המרכז צמח והתפתח וכיום הוא היחידה הגדולה ביותר לטיפול בטראומה ובחרדה בגליל ובצפון הארץ, מפעיל את מרכזי החוסן בגליל המערבי והמזרחי ומסייע, מפתח ומלמד שיטות טיפול בכל רחבי הארץ והעולם.

2 צפייה בגלריה
הישיבה בה דנו בנושא
הישיבה בה דנו בנושא
הישיבה שדנה בנושא
(צילום: דוברות מטה אשר)

מרכזי החוסן בצפון הוקמו על ידי שר הביטחון בני גנץ והשר לעניינים אזרחיים במשרד הביטחון מיכאל ביטון אשר הקצו להם את המשאבים הנדרשים להקמתם הראשונית. את הדחיפה להסדרת מרכזי החוסן בגליל ליווה במרץ וללא לאות לחה"כ מיכאל ביטון. לאחר שיזם שני דיוני חירום וסיור בגבול הצפון במסגרת הוועדה לחיזוק ופיתוח הנגב שהוא העומד בראשה, ניתן הפטור ממכרז שיאפשר את העברת הכספים ממשרד הבריאות למרכזי החוסן בצפון שעמדו כפסע מסגירה.
ח"כים נוספים קידמו את המהלך ובכללם גדי אייזנקוט ואלון שוסטר. שר הבריאות הנכנס, משה ארבל דחף גם הוא יחד עם אנשי המקצוע במשרד הביטחון, שהקים וליווה והוביל עד כה את מרכזי החוסן בגליל ואנשי המקצוע במשרד הבריאות, שלקח את המשוכות אליו, עם משרדי הרווחה והביטחון החברתי, המשרד לשיוויון חברתי, משרד העליה והקליטה, משרד הביטחון ועוד.
משה דוידוביץ ראש המועצה האזורית מטה אשר ויו"ר פורום קו העימות: "לאחר עבודה מאומצת והתעקשות, סוף סוף תושבי הגליל המערבי וקו העימות יזכו למענה בשירות שכה חיוני עבורנו בקו הגבול הצפוני של מדינת ישראל! אנו נמצאים בתקופה מאתגרת מאד מבחינה ביטחונית, כלכלית וחברתית נוכח איומים תמידיים מהחיזבאללה ואירן. המאמץ המשותף של כל הרשויות והאשכול בשיתוף עם ח"כ מיכאל ביטון הביאו לתוצאה ההכרחית בפתיחת מרכזי חוסן אזוריים. מתן מענה מקצועי בשעת חירום בכל הרמות (פרטני, קהילות, ישובים) תלווה עכשיו ברמה המקצועית ביותר".

קראו גם:

חה״כ מיכאל ביטון: ״אני שמח שבזכות הדיונים התקיפים שניהלנו בוועדה, הסיור וחילופי דברים עם משרדי האוצר והבריאות נמצא הפתרון לסוגיה. בימים בהם שירותי בריאות הנפש ברפואה הציבורית קורסים, לא נשלים עם הפקרה של זירה שבה האיום מפני אירועים שסופם פגיעה נפשית ממשי. השקעה בבריאות הנפש היא השקעה שחוסכת כסף למדינה ומונעת ממצוקה נפשית להחריף ולהיות בין היתר גם נטל על המדינה, אני מודה גם לשר הבריאות משה ארבל ולשר האוצר סמוטריץ׳ על התערבותם למען פיתרון הסוגיה״.