ישראל רגב (92) מחיפה ואחותו יטי איציק (96) מקיבוץ ניר עוז, שניהם ניצולי שואה, לא נפגשו מעל לעשר שנים נוכח מצבם הרפואי. השניים שומרים על קשר טלפוני קבוע, אך לא זכו לחבק או לראות אחד את השנייה פנים מול פנים שנים רבות, ומגפת הקורונה העיבה עוד יותר על סיכויי המפגש. ביום חמישי האחרון, בזכות אמבולנס המשאלות של מגן דוד אדום, זכו האחים למפגש איחוד מרגש ומיוחד.
1 צפייה בגלריה
ישראל ויטי במפגש המרגש
ישראל ויטי במפגש המרגש
ישראל ויטי במפגש המרגש
(צילום: דוברות מד"א)
קראו גם:
ביום חמישי בבוקר התייצב האמבולנס מחוץ לביתו של רגב בחיפה – ונסע לבסיס חיל האוויר, שם פגש ישראל את נכדו. לאחר מכן המשיך כל הדרך עד לביתה של אחותו יטי, הנמצאת בניר עוז. המפגש המיוחד נולד בזכות יוזמתה של ריקי, בתו של רגב, אשר פנתה למד"א וסיפרה שאביה חולם לפגוש את אחותו לאחר עשור של נתק פיזי. נוכח מצבו הרפואי המורכב, שינוע באמבולנס נותרה האפשרות היחידה להשלמת המבצע. כשנפתחה דלת האמבולנס מחוץ לביתה של יטי, התרגשות גדולה נרשמה במפגש בין האחים, אשר שוחחו ארוכות והתחבקו.
בתום המפגש אמר ישראל בהתרגשות: "הפגישה הזו תישאר איתי עד יומי האחרון". בתו ריקי הוסיפה בשם משפחתו: "אנו חסרי מילים להביע את מה שאנחנו מרגישים. היה לנו יום מופלא ונשגב בזכות אלה שפיר, רותם בסודו ורועי סילוק, צוות אמבולנס המשאלות שהיו כמלאכים המפזרים עלינו טוב לב, שמחה, אהבה, נתינה וחום אנושי לרוב. תודה על שעשיתם חסד גדול ומופלא עם שני ניצולי שואה, מבוני הארץ הזו. לזכות לראות את אבא שלנו ואת אחותו אוחזים יד ביד במפגש חד פעמי שכזה, שלא השאיר אף עין יבשה".
(פגישה ראשונה אחרי עשור | צילום: דוברות מד"א)
יטי איציק, אחותו של ישראל הוסיפה: "זה היה מאוד מרגש לפגוש את אחי אחרי עשור שלא התראנו ולהחזיק לו את היד אצלי בבית, אני רוצה להודות לכל מי שלקח חלק בהגשמת המשאלה שלנו".
"אמבולנס המשאלות" הוא מיזם של מגן דוד אדום, ששם לו למטרה למלא בקשות של אנשים המתמודדים עם מחלות קשות או סופניות ושיכולת הניידות שלהם אבדה. השירות ניתן ללא תשלום - 1-800-600-101.
כל העדכונים - חדשות קיבוץ