תקופת הקורונה גרמה לחלי מלכה מקיבוץ טללים, לאזור אומץ ולנטרל את הפחדים הגדולים. עם הגל הראשון של הקורונה, בגיל 45 וכאם חד הורית לתאומות בנות 11, החליטה לעשות צעד משמעותי. היא סגרה את הקייטרינג, התפטרה מהעמותה שבה עבדה - ויצאה למסע של שינוי מקצועי.
1 צפייה בגלריה
חלי מלכה. יצאה לדרך חדשה-ישנה
חלי מלכה. יצאה לדרך חדשה-ישנה
חלי מלכה. יצאה לדרך חדשה-ישנה
(צילום: יח"צ)
קראו גם:
מלכה ידעה שהייעוד שלה הוא לטפל באנשים, וכבר בשנת 2001 החלה את דרכה המקצועית כמטפלת. לאחר לידת התאומות שלה, גילתה שהיא ובנותיה רגישות למוצרי חלב - והחלטה להקים בנוסף להיותה מעסה רפואית, קייטרינג צמחוני/ טבעוני מתוצרת מקומית. כתושבת מועצת רמת נגב, יצרה מלכה שיתופי פעולה עם חקלאי הנגב גם כדי לעודד כלכלה מקומית.
"כאם חד הורית, ההבנה שהפרנסה מוטלת על כתפיי מהדהדת כל הזמן", מספרת מלכה. "רוב חיי פעלתי על אוטומט כדי להבטיח שלילדות שלי ולי לא יחסר דבר, וזה בא לידי ביטוי בעבודה לאורך שעות היום. הגעתי למצבים שאני עוסקת בשלוש עבודות שונות בכל יום, ובסוף היום אני לא באמת מצליחה לתפקד ולהיות עבור הסובבים אותי".
לאחר שנים שבהן מלכה תפקדה כעצמאית, אם חד הורית, מטפלת, מבשלת ובין לבין עוסקת בעוד עבודות שיגדילו את הכנסתה, הבינה שאמנם היא מצליחה להיות בכל מקום בו זמנית, אבל היא לא באמת נוכחת. העבודות שעסקה בהן במקביל סיפקו לה יציבות כלכלית, לדבריה התישו אותה נפשית. עם התפרצות וירוס הקורונה, מלכה החליטה לעשות צעד משמעותי ואמיץ, לקחת את הסיכון עם סגירת הקייטרינג, להתפטר מעמותת גוונים שבה עסקה ולהתמקד בתחום הרפואה המשלימה. כיום, מלכה מטפלת בקליניקה הפרטית שלה בטללים ועורכת סדנאות בריאות והבראה בתחום.
"רבים מפרשים את הצעד שעשיתי ועוד בתקופת הקורונה כצעד אמיץ", היא אומרת. "אין ספק שזו החלטה לא פשוטה, אבל היום אני מבינה עד כמה ההחלטה לעצור את מרוץ החיים דווקא בזמן שכל העולם עצר מלכת, הייתה מושכלת. המון פעמים נראה שאנחנו מצליחים לתמרן בין המון תחומים כשבפועל דורכים במקום ולא באמת מצליחים לתת את תשומת הלב הנדרשת לכל תחום. תקופת הקורונה רק סייעה לי להבין מה אני צריכה ורוצה, ולפעמים כדאי לעצור הכל ולחשב מסלול מחדש".
את הליווי האישי והמקצועי לאורך קבלת ההחלטה מלכה מייחסת לפרויקט "מאיץ רמת נגב" - פרויקט לבעלי עסקים, במסגרתו הם זוכים למפגשים קבוצתיים חודשיים עם מפתח המודל, נדב בנג'ו. התכנית מתקיימת במתחם העבודה "קליקה" של המשרד לפיתוח הפריפריה הנגב והגליל, שם בעלי העסקים משתתפים בסדנאות והרצאות מקצועיות, אירועי נטוורקינג ומפגשים עם מומחים מקצועיים מטעם מעוף דרום שהינה זרוע השטח של הסכנות לעסקים קטנים ובינוניים במשרד הכלכלה. "המאיץ מעודד יזמות וחדשנות ברחבי רמת הנגב, מקדם פיתוח כלכלי מקומי ומייצר תשתית לשיתוף פעולה בין בעלי העסקים, המועצה והקהילה", מסביר בנג'ו. "היום אנחנו מתחילים לראות תוצאות יפות כמו יציאתה של חלי מלכה לעצמאות".
כל העדכונים - חדשות קיבוץ