מזכ"ל התנועה הקיבוצית, ניר אמיר, השתתף אתמול (שלישי) בוועידת ישראל לחקלאות ה-11 של קבוצת משוב, במהלך הדיון עסק גם בדה לגיטימציה הגוברת בשנה האחרונה כלפיי הקיבוצים, המושבים ובעיקר זכויותיהם על הקרקעות שעליהן הם יושבים. במהלכו אמר מילים קשות וטען כי הבעיה מתחילה בכך "שאמרו לאזרחים שהחקלאים הם הפריבילגים במדינה".
1 צפייה בגלריה
(ניר מאיר | צילום: דנה בר-און)
עוד הוסיף מזכ"ל התנועה הקיבוצית ואמר כי, "מה שמתחיל בהסתה נגד הקיבוצים נגמר בגניבה של אבוקדו מהעצים וברמיסת שדות החיטה.
קראו גם:
את הדברים אמר ניר מאיר בוועידת ישראל לחקלאות ה-11 של קבוצת משוב שהתקיימה אתמול (שלישי) בפאנל תחת הכותרת "איך עוצרים את גריעת השטחים החקלאים?". בפאנל בו השתתף בהנחיית עיתונאי חדשות 12, דני קושמרו, נטלו חלק גם יו"ר השדולה החקלאית בכנסת, ח"כ רם בן ברק (יש עתיד), מזכ"ל תנועת המושבים, עמית יפרח, מזכ"ל האיחוד החקלאי, דודו קוכמן וראש המועצה האזורית רמת הנגב, ערן דורון.
בתשובה לשאלתו של קושמרו על המאבק סביב נחל העאסי (האסי) בניר דוד, אמר מאיר: "הייתי אתמול בניר דוד. מדובר בקיבוץ במצור. להערכתי, אם יתנו לראש עיריית בית שאן, ז'קי לוי וראש המועצה האזורית עמק המעיינות, יורם קרין, לעבוד לבד עם הקיבוץ - הם יצליחו לפתור את הדברים".
על הדה לגיטימציה נגד ההתיישבות העובדת אמר: "לאורך תקופה ארוכה מאוד ובשורה שלמה של כלים, נעשתה דה לגיטימציה לכל ההתיישבות החקלאית – קיבוצים, מושבים, יישובים קהילתיים והתנחלויות. התוצאה היא שהציבור בישראל הבין שהחקלאים הם פריבילגים ואין יותר סיבה לכבד אותם או להעריך את בעלותם על גורמי הייצור.
אנחנו רואים בכל סוף שבוע עשרות טרקטורונים וג'יפים שעולים על השדות הזרועים של המושבים והקיבוצים ועשרות אנשים שפושטים על מטעי האבוקדו וקוטפים, והכל בגלל שאמרו להם שהחקלאים הם הפריבילגים במדינה. הפכו אותנו למשיסה מסיבות פוליטיות ומדינת ישראל יורה לעצמה ברגל".
לעדכונים - חדשות הקיבוץ