דנדי ידין בן ה־88, מוותיקי קיבוץ גבע שבמועצה האזורית הגלבוע, נבחר לנטוע ביום שבת שעבר את עץ ה-100 של הקיבוץ, מסוג בומבקס הודי, לרגל חגיגות ה-100 של גבע.
"זה כבוד גדול שבחרו אותי מכל הוותיקים", אמר ידין הנרגש על המאורע והוסיף בצניעות מדוע הוא זכה בכבוד: "אני מהוותיקים, בן 88 ועדיין יכולתי לקחת את המעדר ולכסות את השתיל".
1 צפייה בגלריה
דנדי ידין, משפחתו ועץ המאה שנטע
דנדי ידין, משפחתו ועץ המאה שנטע
דנדי ידין, משפחתו ועץ המאה שנטע
(צילום: פרטי)
קראו גם >>>
ידין נולד בגבע, הוא אחד מלוחמי יחידת ה־101 המפורסמת תחת פיקודם של אריאל שרון ומאיר הר ציון. היה חבר בעבר בלהקה המיתולוגית הגבעטרון ולאחר מכן הקים את להקת ותיקי הגבעטרון, שהופיעה בכל הארץ במשך 15 שנה ורק לפני כחצי שנה למעשה נסגרה. בנוסף הוא משמש כבר 25 שנה כמנהל המוזיאון של הקיבוץ.
העץ ננטע ממש מול המוזיאון אותו ידין מכיר כל כך מקרוב בסמוך לאבן הראשונים שהוקמה כאשר הקיבוץ חגג 50 שנה. "אני מוכרח להגיד שהתרגשתי מאוד לנטוע את העץ", מודה ידין והוסיף: "הגיעו הבנים שלי והכלות. עמדנו יחד כולנו והצטלמנו. זאת בהחלט הייתה חוויה נעימה ושמחתי על ההזדמנות.
"העובדה שהקיבוץ חוגג 100 היא מרגשת מאוד ואני מתפלל שאני אגיע לחג ה-100 בריא ושלם. המקום הזה יקר לליבי. עבדתי שנתיים באפריקה, אבל את הקיבוץ לא עזבתי מעולם. כשהתיירים מגיעים למוזיאון אני מספר להם על שני הימים הראשונים בתולדות גבע. משפת הכנרת אל הגבעה שלנו".