כמעט שנה חלפה מאז שאולם הספורט המיתולוגי 'בית ציפורי' בכפר גלעדי נהרס ועדיין לא נבנה במקומו אולם ספורט חדש כפי המתוכנן.
1 צפייה בגלריה
הריסות בית ציפורי בכפר גלעדי
הריסות בית ציפורי בכפר גלעדי
הריסות בית ציפורי בכפר גלעדי
(צילום: שירלי גרטי גרשוביץ')
'בית ציפורי' שבקיבוץ כפר גלעדי היה הבית הראשון של קבוצת הכדורסל הפועל גליל עליון וביתם של אלפי תלמידי בית ספר 'עלי גבעה' ושימש כמוקד המרכזי של תושבי ישובי הגליל העליון וקריית שמונה שראו בקבוצת הכדורסל כגורם מאחד ומקור לגאווה.
קראו גם<<<
עבור אנשי כפר גלעדי אולם בית ציפורי קיפל בתוכו שלל חוויות קהילתיות מעצבות של חגיגות אירועים כמו ימי המשק וחגי ישראל כמו סדרי פסח למאות אנשים והיה מקום בילוי ספורטיבי של ילדי וחברי הקיבוץ במשך כמעט 40 שנה.
בית ציפורי ע"ש חיים ציפורי ז"ל - חבר קיבוץ כפר גלעדי שנהרג בשנת 1938 על ידי פורעים ערבים בסמוך למשמר הירדן נבנה בשנים 1970-71. עם השנים מצבו הפיזי הדרדר והפך להיות בלתי ידידותי למשתמש. לאחר משא ומתן בין מ.א הגליל העליון - האחראית על בית הספר "עלי גבעה" הוחלט על הריסתו ולפני כשנה הוא נהרס והוצא מכלל שימוש.
במקום האולם הנוכחי הוחלט לבנות אולם מודרני יותר, ממוזג, עם תנאים משופרים ומשוכללים לרווחת המשתמשים. בנייתו הייתה אמורה להסתיים לפי התוכניות כבר באוקטובר שעבר אך בפועל הבנייה עדיין לא החלה.
ממועצה אזורית הגליל העליון נמסר כי "בניית אולם הספורט החדש בכפר גלעדי תצא לדרך בעוד כחודשיים. הבנייה טרם החלה בעיקר בשל עיכוב במענה לאישורים להיתר הבנייה, אשר נבעו מצמצום שעות עבודה במשרדי ממשלה ובמשרדים פרטיים המעורבים בנושא, בשל מגפת הקורונה".
לעידכונים: חדשות הקיבוץ