שמירה על השטחים הפתוחים ושיקוף של חזון המועצה וערכיה: תוכנית המתאר הכוללנית הראשונה בישראל למועצות אזוריות יוצאת לדרך במועצת מגידו. ראש המועצה, איציק חולבסקי: "תוכנית המתאר הכוללנית למועצה אזורית מגידו היא הישג גדול למועצה. בתהליך יסודי, מקצועי ומשתף הוכנה תוכנית חשובה ומקיפה שמשקפת את חזון המועצה ,שומרת על השטחים הפתוחים והערכיים ותהווה כלי עבודה אסטרטגי לתוכניות הפיתוח שלה ושל היישובים לעשרים השנה הבאות".
1 צפייה בגלריה
מגידו במבט מלמעלה ממעוף הרחפן
מגידו במבט מלמעלה ממעוף הרחפן
מגידו בממעוף הרחפן
(צילום: סער רמון )
השבוע התקיימה הצגה חגיגית (בזום) של התוכנית בפני חברי מליאת המועצה, מרכזי משקים, מנהלי קהילה מהיישובים, מרכזי ועדות תכנון ומתכננים.
קראו גם:
התוכנית עוסקת בין השאר בזהותה ובאופייה של המועצה על רקע מגמות הפיתוח של היישובים והצמיחה הדמוגרפית, מערך התנועה והכבישים במועצה, מערך השטחים הפתוחים ושטחי החקלאות, מבני הציבור המשרתים את הקהילות השונות, מערך התשתיות ביישובים, נושאים סביבתיים ופיתוח כלכלי במועצה.
התוכנית מתווה את חזון התכנוני של המועצה ל- 20 השנים הבאות.
תהליך הכנת תכנית המתאר הכוללנית למועצה החל בפברואר 2017 הוא בוצע על ידי מנהל התכנון, בהובלתו של אהוד יוסטמן, וצוות תכנון רחב ומקצועי בראשותה של אדר' דורית שפינט בשיתוף עם מחלקת ההנדסה של המועצה ברשות אד' ברוך שמיר . התהליך היה יסודי ומעמיק ובמהלכו זוהו ואופיינו צורות התיישבות כמו הקיבוץ, המושב, הישוב הקהילתי ואיכויותיהם, זיהוי ומיפוי מערכות סביבתיות, אקולוגיות, חקלאיות, חברתיות, כלכליות ועוד.
במהלכו ניתנה הזדמנות למועצה וליישובים, באמצעות נציגיהם, להשפיע בשלב התכנון ולהיות מובילים ביחד עם הצוותים המקצועיים, תוך הבנת המגבלות הסטטוטוריות.
מאגר הידע העצום שנאסף עבר ניתוח מעמיק, תוך בחינת הממשקים וההשלכות שלו על מערכות התכנון המקומיות, המחוזיות והארציות.
במהלך המפגש הוצגו מסמכי הליבה של התוכנית. התוכנית תעבור לדיונים בוועדה המקומית "יזרעאלים" ואחר כך לוועדה המחוזית ולאחריה יהיה שלב הפקדת התוכנית .
אהוד יוסטמן מנהל בכיר במנהל התכנון שיבח את המועצה והעומדים בראשה, נציגי היישובים ואנשי המקצוע על כך שהיו שותפים, מעורבים, אכפתיים וניהלו דיונים מעמיקים שסייעו רבות לצוות המקצועי להשתכלל ולהביא תוכנית טובה.
מהנדס המועצה , אדר' ברוך שמיר: "מדובר במסמך אסטרטגי שמתווה את חזון המועצה ויישוביה, להישאר מועצה כפרית עם שמירה על השטחים הפתוחים והחקלאיים. ייעשה בינוי מושכל וזהיר ברוח המרחב הביוספרי. היישובים יגדלו למקסימום הקיבולת שלהם באופן הדרגתי כדי לשמור על רב דוריות ולא להיפגע. יעד הגידול של המועצה הוא מ 13,000 תושבים כיום ל- 25,000 תושבים עד 2040".
לעדכונים נוספים - חדשות הקיבוץ