המשטרה עצרה השבוע שלושה תושבי קרית אתא שעל פי החשד גנבו את הקופה אורלי מגן החיות בקרית מוצקין. שוויה של הקופה יכול להגיע עד 20 אלף שקל מאחר שמדובר בזן נכחד. הקופה נמצאה בדירה בקרית אתא ושלושת חשודים, בשנות ה-20 לחייהם, נעצרו.
4 צפייה בגלריה
הקוף שנגנב מגן החיות
הקוף שנגנב מגן החיות
הקופה אורלי
(צילום: דוברות המשטרה)
"מדובר בקופה בת שלוש וחצי שנים המשתייכת לזן נכחד של קופים ורק לנו ולספארי יש קופי טמרין רעמתי ראש זהוב. ביום רביעי בסיור שלי ושל הזואולוג של גן החיות הבחנו בשני אנשים בתוך הכלוב של הקופה, שהינו סגור ולא ניתן להיכנס אליו ללא ליווי מדריכים", סיפר מנהל גן החיות, יגאל פדידה, למיינט קריות. "שאלנו אותם לפשר מעשיהם, והם טענו כי הם מאכילים את הקופים בבמבה. התשובה שלהם לא נראתה לנו במיוחד לאור העובדה שהם החזיקו תיק גב גדול. הזמנתי משטרה, והשוטרים שהגיעו לגן החיות תחקרו אותם ולאחר מכן שיחררו אותם. השוטרים הסבירו לי שלא ניתן להגיש נגדם תלונה כי אין ראיות לכך שהם ביצעו עבירה. טרם יציאתם מגן החיות צילמתי אותם לכל מקרה. ביום שישי בבוקר, כאשר המטפלת של הקופים נכנסה לכלוב להאכלה ולספירה התברר שהקופה חסרה והמנעול של הכלוב נעלם. הזעקתי את המשטרה וכאשר רכז המודיעין הגיע אלינו הראתי לו את התמונה של שני הצעירים שנכנסו לכלוב ביום רביעי. היום בצהריים התקשרו אליי מהמשטרה, מסרו לי שהקופה נמצאה בדירה בקרית אתא וביקשו שאבוא לזהות אותה. הגעתי לדירה, זיהיתי אותה והחזרנו אותה לחי פארק".
שתיית מים היא צורך חיוני אבל האם היא הכרחית גם בזמן מנוסה מהשוטרים? עבור גבר בן 40 שניסה לשדוד את סניף הבנק ברחוב הרצל בראשון לציון, התשובה הייתה ברורה והובילה ללכידתו. במיינט ראשון לציון מספרים כי גבר בן 40 הגיע אל סניף הדואר ברחוב הרצל והגיש לפקידה פתק ועליו כתוב: "זה שוד, תביאי את הכסף". הפקידה שמרה על קור רוח והעבירה את הפתק אל מנהל הסניף שישב לידה באותה העת. גם המנהל לא נבהל מהשודד שמולו, ובמקום להיענות לבקשתו החל לצעוק על השודד והבהיר לו שלא יזכה ולו בשקל. כשהשודד הבין שהפקידים נחושים הוא הסתובב בשקט ויצא מהסניף מבלי לעורר מהומה. אלא שבמקום להימלט מהזירה, כפי שהיה נוהג שודד מנוסה, הוא נכנס לפיצוצייה סמוכה וביקש כוס מים קרים. שוטרי התחנה המקומית שקיבלו פנייה על ניסיון השוד, מצאו את החשוד בו לוגם מים בסמוך לסניף וביקשו ממנו להתלוות אליהם לתחנה.
תושב בת ים חשוד ש"עקץ" את אמו ואחותו הנכה. על כך הוסיף חטא על פשע וסחט את אמו באיום שיחשוף אותה בפני אשתו של המאהב שלה. במיינט בת ים מדווחים כי מתלונה שהוגשה למשטרה עולה כי תחילה שידל עפ"י החשד את אחותו הנכה להביא לו את פנקס הצ'קים שלה, בטענה שהשוק האפור מאיים על חייו. "מצבה הנפשי של מרשתי הולך ומחמיר, אך האח ואשתו חיים חיי מותרות על חשבונה", אומר עו"ד אמיר ברכה, המייצג את המתלוננות ומבקש את עזרת המשטרה בפתרון הסכסוך.
4 צפייה בגלריה
עו"ד אמיר ברכה
עו"ד אמיר ברכה
עו"ד אמיר ברכה
(צילום: פרטי)
מאז שהאח נטל לידיו את פנקס הצ'קים של אחותו, הוא מפקיד מדי חודש בחשבונו האישי סכום של 2,500 שקלים מכספה של האחות. חשד נוסף שעולה מתלונות שהוגשו למשטרה הוא האח לא הסתפק בכך, אלא ניסה גם לסחוט את האם, ואיים עליה שאם לא תעביר אליו כסף, הוא יגלו לאשתו של המאהב שלה על קיומה. לדברי עורך דינן אמיר ברכה, האם והבת הגישו למשטרת בת ים מספר תלונות, אך משטרת בת ים סגרה את התיק בנימוק, ש"נסיבות העניין בכללותן אינן מתאימות לפתיחה בחקירה שכן מדובר ב"אירוע שההליך הפלילי אינו מסגרת מתאימה לבירורו". ממשטרת ישראל נמסר: "בניגוד לנטען, משטרת ישראל פתחה בחקירת המקרה, חקירה אשר ממשיכה להתנהל בימים אלו".
בשבוע שעבר חשפנו כאן את סיפורה של ויקי עטיה (50), אם לארבע ילדים (22,18,16 ו- 9) ומעצבת תכשיטים שנאלצה לפנות את דירתה לאחר שלא יכלה להרשות לעצמה את שכר הדירה בה התגוררה. רשת "פתאל" הציעה למשפחה מספר לילות בבית מלון בחינם ומפורסמים רבים, ביניהם הזמרת שירי מימון והמנחה מעיין אדם, שתפו את הסיפור, קראו לציבור לרכוש מתכשיטיה ואפילו קנו לעצמן תכשיט, מעשה ידיה של עטיה, על מנת לפרגן למעצבת שנקלעה למצוקה.
4 צפייה בגלריה
ויקי עטייה עם הארגזים השבוע
ויקי עטייה עם הארגזים השבוע
ויקי עטיה עם הארגזים השבוע
(צילום: חופית כהן אולאי)
אך בין כל המתנדבים והתורמים היה אדם אחד, שבחר להישאר אלמוני והצליח לסייע למשפחה באופן מיידי. התורם הנדיב התקשר לבעל הדירה של משפחת עטיה ושכנע אותו לקבל את ויקי וילדיה עבור שכר דירה ל-3 חודשים ששולמו מראש. "חברי סיירת צעירים השיגו את האדם המדהים הזה ואין לי מילים להודות לו", אמרה עטיה למיינט חולון והוסיפה: "לצערי אני גם לא יכולה כי הוא מסרב להזדהות. אין לי מושג איך הוא הצליח לשכנע אותו ולשלוח כסף עם שליח כל כך מהר. העלינו הכל בחזרה, נשמנו לרווחה ועכשיו מרכיבים הכל בחזרה, מיטות, ארונות וציוד.
כשרוצים הכל אפשרי. כך הוכיחו השבוע התלמידים, ההורים והצוות החינוכי של ישיבת הדרום ברחובות שלא ויתרו על מסיבת הסיום שלהם והפכו אותה למסיבת דרייב אין מקורית. כיבוד הוגש למכוניות, צלם מגנטים הסתובב בין הרכבים לצילומי מזכרת והאירוע כולן הוקרן על מסך ענק באתר הפרדסנות ברחובות. במיינט רחובות מציינים כי בסוף הארוע כל תלמיד נקרא לבמה לצילום עם הצוות וקבלת תעודת סיום ושי, ההורים הונחו להישאר ברכבים והצילום נעשה על ידי צלם שהובא לשם כך.
4 צפייה בגלריה
מסיבת סיום בדרייב אין
מסיבת סיום בדרייב אין
מסיבת סיום בדרייב אין
(צילום: באדיבות עיריית רחובות)