ראש המועצה האזורית עמק יזרעאל אייל בצר מינה את דודו גורן, מנהל תיכון 'עמקים תבור' בקיבוץ מזרע, למנהל הזמני של מחלקת החינוך במועצה. גורן צפוי להיכנס לתפקידו בעוד פחות מחודש.
2 צפייה בגלריה
דודו גורן
דודו גורן
דודו גורן
(צילום: שרון צור)
לפני קצת יותר מחודש הטיל מנהל מחלקת החינוך יפתח גיא פצצה והודיע על פרישה מהתפקיד, שנתיים בלבד לאחר שמונה אליו כהבטחה גדולה ובאמצע שנת הלימודים. הקדנציה הקצרה של גיא התבטאה בכמה שינויים ביניהם החלפת מספר מנהלי בתי ספר ושימת דגש על חינוך בלתי פורמאלי.
עזיבתו של גיא, תושב אלוני אבא, הפתיעה רבים שכן מדובר באיש חינוך יוצא דופן, שידוע בהובלת תהליכים משמעותיים, בעל שם ארצי בחינוך בלתי פורמלי ובהעצמת בני נוער לפני גיוס. לגיא היו תוכניות רבות לשינוי החינוך במועצה הן בצד הפדגוגי, הן במבנה הפיזי שלו וכמובן בהגדלת זמן החינוך הבלתי פורמלי, אך הוא בחר לעזוב.
ב־1 באפריל יחל גורן בחפיפה עם גיא עד ה־6 באפריל ולאחריו ייכנס רשמית לתפקיד כמנהל זמני. המועצה אמורה לפרסם מכרז לתפקיד מנהל מחלקת החינוך בעוד כמה חודשים וגורן, מן הסתם, ייגש אליו.
גורן ימשיך לנהל את תיכון 'עמקים תבור' עד לסוף השנה הזו לפחות ובסופה, כך מסתמן, יעזוב את התפקיד כך שכבר בתחילת שנת הלימודים הבאה ככל הנראה יהיה ל'עמקים תבור' מנהל חדש.
2 צפייה בגלריה
אייל בצר
אייל בצר
אייל בצר
(צילום: שרון צור)
קראו גם >>>
יש לציין כי גורן נכנס לתפקיד אחרי הרבה שנים כמנהל תיכון בעמק יזרעאל. יש לו ניסיון רב בניהול מערכות מאתגרות והיתרון הגדול שלו שהוא מכיר היטב את מערכת החינוך בעמק יזרעאל, על יתרונותיה ועל חסרונותיה. קשה להעריך כעת איפה ישים גורן דגש, אבל לא מעט אתגרים עומדים בפניו כמו הקמת בית ספר יסודי לחינוך מיוחד, התאמת אזורי רישום, טיפול פיזי בבתי הספר, הבאת תקציבים להעשרת התחום הפדגוגי והחינוך הבלתי פורמלי ועוד.
מערכת החינוך של עמק יזרעאל נחשבת לאחת הגדולות בצפון והיא צפויה עוד לגדול וזאת לאור הגידול הדמוגרפי העקבי של המועצה בשנים האחרונות עקב ההרחבות ביישובים. כיום פועלים בה 15 בתי ספר יסודיים, 8 בתי ספר על־יסודיים ו־83 גני ילדים. סך התלמידים שלומדים בעמק יזרעאל מגיל מעונות ועד תיכון הוא 13,166 תלמידים.
"דודו הוא מנהל זמני ובעוד כחצי שנה יהיה מכרז", אמר ראש המועצה האזורית אייל בצר, "בחרתי בדודו כי הוא מנהל טוב. אני עובד אתו הרבה שנים והוא כבר הוכיח את עצמו. הוא קידם ופיתח את בית הספר עמקים תבור. יש לו את התבונה, הרוגע והיכולת הניהולית. הוא איש חזון".
לעדכונים - חדשות הקיבוץ