"אני במצב מלחמה, אבל לא המלחמה הרגילה שאנחנו רגילים אליה שבה אני מוצא מחסה בממ"ד. אני נמצא במלחמה על החיים שלי. כבר תשעה חודשים שאני נלחם בגבורה בגידול סרטני נדיר ואלים במוח.
5 צפייה בגלריה
אריאל בורגן. "הוא סופרמן"
אריאל בורגן. "הוא סופרמן"
אריאל בורגן. "הוא סופרמן"
(באדיבות המשפחה)
"לאחר ניתוח מוח וטיפולי קרינה רבים שהצליחו לייצב את מצבי, מוצו כל אפשרויות הטיפול בי בארץ. לשמחתי נמצא טיפול שמתאים לי בארצות הברית. תוך חמישה ימים מההודעה, הוריי עזבו את הכל והגיעו איתי ועם אחותי לפלורידה. אני מרגיש שיש לי אזעקה מעל הראש שלא מפסיקה לפעול. עיזרו לי להמשיך להילחם. הטיפולים שלי מאוד יקרים, וכל תרומה מצילה חיים".
5 צפייה בגלריה
אריאל לפני המחלה. נותן כוח והשראה
אריאל לפני המחלה. נותן כוח והשראה
אריאל לפני המחלה. נותן כוח והשראה
(באדיבות המשפחה)
כך מספר אריאל בורגן (9), תושב קיבוץ צאלים שבמועצה האזורית אשכול, שבמהלך מבצע שומר החומות לפני כתשעה חודשים אובחן אצלו סרטן אלים במוחו. אחרי מסכת טיפולים ארוכה בארץ שייצבה את מצבו, התברר שהוא נמצא מתאים לטיפול חדשני וייעודי לגידול הספציפי שהוא לקה בו המיושם במרכז הרפואי Miami Cancer Institute במיאמי, פלורידה בארצות הברית.
לפני כחודש, ורק כמה ימים אחרי שהתבשר שהוא מתאים לטיפול החדשני, נסעו אריאל, הוריו ואחותו לארצות הברית, כדי שהוא יקבל את הטיפול הרפואי.
עלות הטיפול וההוצאות הנלוות, כמו שהות המשפחה והוצאות המחייה בארצות הברית במהלך תקופת הטיפולים, נאמדת בכ־2.5 מיליון שקלים. חברות הביטוח וקופת החולים אינן מכסות את ההוצאות.
קראו עוד>>
בשל כך נפתח לאחרונה קמפיין לגיוס 2.5 מיליון שקלים שכותרתו "ביחד ננצח - הלב עם אריאל".

שומר על החיוך

הכל התחיל לפני כתשעה חודשים. הימים היו ימי מבצע "שומר החומות" ואריאל חש לא בטוב. הוריו לקחו אותו לחדר המיון במרכז הרפואי "סורוקה" ובתוך זמן קצר התקבלה האבחנה הקשה מנשוא שלאריאל יש סרטן אלים במוח.
"מכאן העניינים תפסו תאוצה מטורפת", מספרת אמו של אריאל, מיכל בורגן. "אריאל נכנס לניתוח מוח ועבר דרך מאוד מאוד כאובה. אשפוז מאוד ממושך ומעל 30 טיפולי קרינה. אנחנו תושבי עוטף עזה.
"הסרטן אובחן במהלך מבצע 'שומר החומות' והמציאות הפרטית והלאומית התערבבו לכדי מלחמת תופת אחת. שם, בתוך הטירוף, חרטנו בנפשנו הבטחה שנעשה הכל, ממש הכל, כדי שאריאל יבריא. נגיע עד לקצה העולם ומעבר לו. אריאל הוא ילד חיובי ושמח, כזה שנכנס ללב כמו אל דלת פתוחה.
"יש לו צחוק מתגלגל וגומה אחת מתוקה בצד מתחת לעין. ילד שכבר בגילו הרך מבין שהחיים הם מתנה. הילד הגיבור הזה שומר על החיוך היפה והאופטימי שלו בתוך המציאות המטלטלת שהוא חווה מדי יום".
5 צפייה בגלריה
אריאל בורגן עם משפחתו על רקע השקיעה. "נהיה איתו כל הזמן עד להחלמה"
אריאל בורגן עם משפחתו על רקע השקיעה. "נהיה איתו כל הזמן עד להחלמה"
אריאל בורגן עם משפחתו על רקע השקיעה. "נהיה איתו כל הזמן עד להחלמה"
(באדיבות המשפחה)
"אנחנו הבטחנו לו שעד סוף הדרך אנחנו איתו", מציין נמרוד, אביו של אריאל. "לא נוותר ונגיע לאן שצריך. נלך לאן שצריך. נהיה איתו כל הזמן עד להחלמה".
הוריו של אריאל מוסיפים, "אריאל הוא ילד עם כוחות־על. הוא פשוט סופרמן. הוא ילד שמח, חיובי, אופטימי. הוא חזק. הוא פייטר אמיתי. הוא עבר המון אתגרים. הוא פשוט מבין שהחיים האלה הם מתנה.
"ברגע שקיבלנו את ההודעה שאריאל יכול להגיע לארצות הברית ולקבל את הטיפול המתאים לו, הטיפול החדשני ביותר שיש לרפואה לתת לסוג הסרטן הספציפי של אריאל, ארזנו הכל, עזבנו משפחה, בית, עבודה, ובתוך חמישה ימים הגענו למרכז הסרטן במיאמי והצטרפנו לטיפול המיוחד.
"ללא כל תמיכה, ללא שום עזרה כלכלית, הדבר היחיד שמחזיק אותנו כאן זו התמיכה שלנו כמשפחה, כהורים, זו המחויבות הגדולה לבן שלנו".

כולם מגויסים

בימים אלה ההתגייסות למימון הטיפול החדשני בעיצומה. במשפחתו של אריאל הקימו סוג של חדר מלחמה לצורך גיוס ההמונים והגעה ליעד של 2.5 מיליון שקלים. עד כה גויסו כבר כ־1.8 מיליון שקלים.
במסגרת קמפיין גיוס ההמונים נרשמו בימים האחרונים גם יוזמות מרגשות כמו זו של חברי קיבוץ צאלים, מקום מגוריו של אריאל ומשפחתו, שהקימו דוכן לממכר עוגות ומשקאות קלים בסמוך לגשר החבלים שבנחל הבשור, אחד ממוקדי הטיולים הפופולריים במסגרת אירועי פסטיבל "דרום אדום".
כל ההכנסות מהדוכן מוקדשות לטובת הטיפול הרפואי באריאל. במקביל, נרתמו חברי הקיבוץ ותרמו מכספם לקמפיין גיוס ההמונים.
כמו כן נערכו השבוע ירידים של מכירת מאפים בבתי הספר היסודיים "שחר אשכול" ו"מרחבי אשכול" במועצה האזורית אשכול. על המכירה הופקדו תלמידי שכבה ג', שבה לומד אריאל, והכנסות היריד ייתרמו למימון הוצאות הטיפול הרפואי של חברם לספסל הלימודים.
"סרטן זו הרי הבשורה הכי מפחידה", אומרת סבתו של אריאל, ורד גל. "אני מרגישה איך הלב מתכווץ עד לכדי כאב. אני נאלמת דום וזועקת בקרבי - למה? מה הוא כבר עשה? הוא רק ילד בן תשע".
איך הגבת כשנודע לכם שאריאל חלה בסרטן?
"זה כמו פצצת אטום. השוק, ההלם וחוסר האונים שנחתו עלינו עם היוודע לנו על מחלתו של אריאל הביאו אותנו כמשפחה מלוכדת, על כל שלוחותיה, להתעשת, לאסוף את עצמנו, לפתוח חמ"ל ולהסתער.
"כל אחת ואחד מאיתנו ומשימתו ללמוד, לתשאל, להתעניין, לפנות למיטב המומחים בארץ ובעולם ולחקור על הסרטן שתקף את אריאל שלנו והוא רק בן תשע. אריאל, כשמו כן הוא, נלחם בגבורה בכל אתגר שניצב בפניו.
"יהיו האתגרים קשים ככל שיהיו, אריאל נותן את הפייט של החיים, ולנו הוא נותן כוח והשראה. בתחושותיי, בקרבי ובאינטואיציות שלי, אני יודעת שאריאל יעניק לנו את המתנה של החיים. הוא ינצח".

עד קצה העולם

במהלך קמפיין גיוס התרומות כתבו בני משפחתו של אריאל ברשתות החברתיות על תחושותיהם. דברים לא קלים, אבל גם מרגשים.
"קול הזעקה והבכי של אחי נמרוד בשנייה שעניתי לטלפון בצוהרי אותה שבת בחודש מאי האחרון, הם טון צלילים שלא אשכח כל חיי", כתבה בעמוד הפייסבוק של הקמפיין דודתו של אריאל, ענבל קפילוטו. "וזה בא משום מקום. ככה, בבום. עניתי בבכי מר שאני לא יודעת מה להגיד. שאני לא יודעת מה לעשות.
"לא מכינים אותך לזה. אין שום ספר הפעלה וזה אחי הקטן. אני צריכה לדעת מה עונים לו. אני צריכה לשמור עליו. וזה ילד בן תשע. למה לעזאזל ילד? מסע ארוך שמשנה חיים ללא היכר ומשפיע על כולם מסביב.
"אבל במסע הזה מגלים בני אדם שהדת שלהם היא טוב לב, מגלים עוצמות שלא ידעת שקיימים באנשים, מגלים את החשיבות של אחדות משפחה וערך נחישות ויודעים שרק ביחד ננצח. אנחנו נעשה כל שביכולתנו להביא להחלמתו".
"הבשורה הזאת", מציינים נמרוד ומיכל בורגן, הוריו של אריאל, "שמפלחת את הלב ומשאירה אותו לדמם, שהיא חלום הבלהות של כל הורה, כזו שאפילו בינינו לבין עצמו מפחדים להעלות בדמיון, הפכה למציאות חיינו.
"אנחנו נמצאים עכשיו בקצה השני של העולם, במרכז הרפואי שבפלורידה לצורך טיפול חדשני ומציל חיים שזמין רק כאן. מספר ימים אחרי שנחתנו, ברגע פרטי ומרגש, אריאל אמר לנו - 'עכשיו אני מתחיל להאמין לכם, שתלכו עד קצה העולם כדי שאבריא'. רק בעזרת הטיפול הייעודי הזה, אנחנו יכולים לתת לאריאל תקווה.
"אריאל צריך אתכם שתושיטו יד ותראו לו שאין מקום רחוק מדי לתקווה. את מה שהוא עובר מדי יום לא תוכלו לקחת ממנו, אבל תוכלו ולו רק לרגע לאחוז בידו הקטנה וללכת יחד איתו צעד נוסף במסע המפרך הזה. לתת לו עוד כוח בדרך להחלמה".

אריאל ואני

עלמנש אריני רג'ואן, מחנכת כיתה ב' בבית הספר "מרחבי אשכול" שבמועצה האזורית אשכול מספרת על ההיכרות עם אריאל: "את אריאלי הכרתי עוד כשהיה בגן ואחותו אליה למדה אצלי בכיתה א' וב', שם בעצם זכיתי להכיר את משפחתו באופן אישי.
5 צפייה בגלריה
עלמנש אריני רג'ואן. המחנכת שמלווה ותומכת באריאל
עלמנש אריני רג'ואן. המחנכת שמלווה ותומכת באריאל
עלמנש אריני רג'ואן. המחנכת שמלווה ותומכת באריאל
(פרטי)
"זכיתי להכיר משפחה מלוכדת ומיוחדת. הורים תומכים, משתפי פעולה ועירניים לצרכים של הילדים שלהם, הורים שברגע אחד יילכו עד סוף העולם בשביל ילדיהם, וכך לצערנו קרה. את אריאלי קיבלתי בכיתה א' וכמו לרוב הילדים בתחילת א', גם לאריאלי היתה הסתגלות לא פשוטה, אך בגלל האופי החזק והלא פשרני שלו, הוא הצליח לעבור כל מכשול בדרך, ואכן הגיע להישגים יוצאי דופן בלמידה ובכישורים החברתיים שלו".
לדבריה, "הומור גדול וציניות הם חלק בלתי נפרד מהאישיות הכובשת שלו והם מהווים עבורו מעין כלי להתמודדות עם כל קושי או אתגר שניצב בפניו. ילד עם שמחת חיים מדבקת. תמיד ראשון לעזור לחבריו ולמוריו. ילד מרגש.
"נפלה בחלקי זכות גדולה להיות המחנכת שלו במשך שנתיים. החשיפה הזאת היא לא פשוטה עבור המשפחה בכלל, ועבור אריאל, בפרט, אך הוא יודע שזאת המלחמה של החיים שלו והוא מוכן עם כל הקשיים והשינויים שעבר לשים את עצמו במרכז על מנת להילחם. כמו שאני מכירה אותו, אני יודעת שהוא יילחם עד הסוף וינצח. יש הרבה תקווה, הרבה אהבה. והכי חשוב, הרבה אמונה".
המחנכת רג'ואן מוסיפה כי "בימים האחרונים נפתח קמפיין התרמה גדול על מנת שאריאלי יוכל לבצע את הטיפול בארצות הברית, טיפול הכי חדשני שיש לרפואה להציע היום. כדי שנוכל לתת לאריאלי ולמשפחתו את התקווה הגדולה לניצחון על המחלה, תרחיבו את הלב, תשתפו, תתרמו. אריאל ומשפחתו זקוקים לכם ולכל עזרה שרק תוכלו לתת".

תמיכה ספורטיבית

מאז שמנהלי ושחקני קבוצת הכדורגל מכבי חיפה שמעו שהאוהד המושבע אריאל בורגן חלה בסרטן אלים, הם שומרים איתו על קשר ואף אירחו אותו במשחק מול קבוצה מאיי פארו
בתחילת חודש אוגוסט האחרון אירחה קבוצת מכבי חיפה את אריאל בורגן במשחקה מול קבוצת טורשאבן מאיי פארו שהתקיים באצטדיון סמי עופר במסגרת מוקדמות הקונפרנס ליג. בין כ־16 אלף הצופים במשחק שבו הביסה מכבי חיפה את הקבוצה מאיי פארו בתוצאה 7:2 היה גם אריאל, אוהד מושבע של הקבוצה החיפאית, שלא היה מאושר ממנו.
5 צפייה בגלריה
אריאל בורגן עם כדורגלן מכבי חיפה, סאן מנחם. מחבקים אותו
אריאל בורגן עם כדורגלן מכבי חיפה, סאן מנחם. מחבקים אותו
אריאל בורגן עם כדורגלן מכבי חיפה, סאן מנחם. מחבקים אותו
(באדיבות מכבי חיפה)
הקשר ההדוק בין קבוצת מכבי חיפה לבין אריאל בורגן נוצר עוד כמה חודשים קודם לכן כשבקבוצה נחשפו לסיפורו של אריאל שלקה בסרטן נדיר ואלים במוחו. "אירחנו את אריאל בקיץ האחרון כאשר אריאל היה בהפוגה בין הטיפולים", מספרת השבוע ל"מיינט באר שבע" מנהלת קשרי אוהדים וקהילה של מכבי חיפה, דין יודוביץ'־דלל".
לאחר ששמענו את סיפורו של אריאל, כאוהד מושבע של הקבוצה, רצינו מאוד לעזור לו ולשמח אותו. חוץ מהאירוח באותו משחק, גם שלחנו לו כדורגל חתום על ידי שחקני הקבוצה, צעיף של מכבי חיפה וכל מיני מזכרות של הקבוצה. גם שלחנו לו ברכת החלמה מהירה עם יציאתו לטיפול בארצות הברית".
נוסף על כך, החליט כדורגלן הקבוצה סאן מנחם לאמץ את אריאל והוא שומר עימו על קשר הדוק ושוטף ומשוחח עימו באופן תדיר. "אריאל הוא ילד מדהים", מציין מנחם, "שמחתי להכיר אותו ואנו כולנו תפילה שהוא יחלים במהרה".
יודוביץ'־דלל מוסיפה, "סיפורו של אריאל נגע לליבנו. הוא ילד מדהים ומלא חיים. אנחנו מאחלים לו בריאות ומקווים לראות אותו שוב בקרוב באצטדיון סמי עופר".