השבוע הוענקו תעודות הצטיינות ל-40 קצינים וחיילים במערך המילואים מיחידות צה"ל השונות, על תרומתם הבולטת ביחידותיהם ועל היותם דוגמה ומופת בצה"ל. בין המצטיינים שזכו לתעודה, אותה העניק הרמטכ"ל, רב-אלוף אביב כוכבי, היה גם י', אב לארבעה, המתגורר בקיבוץ במועצה אזורית מטה יהודה.
1 צפייה בגלריה
חייל צה"ל
חייל צה"ל
חייל צה"ל
(צילום המחשה: shuttersock)
י' הוא קצין אקדמי בכיר (מיל') ואחד ממצטייני רמטכ״ל במיל׳ לשנת 2021. הוא בן 47, גר בקיבוץ במועצה אזורית מטה יהודה, נשוי ואב לארבעה.
הוא משרת כלוחם ובוחן עפר בכיר ביחידה 5700, יה״ק (יחידת הנחתה קדמית), יחידה ייחודית היושבת בבסיס נבטים והנה חלק מכנף 7, כנף כוחות האוויר המיוחדים של חיל האוויר, העוסקת באיתור, הכשרה והפעלה של מנחתים עבור כלי טיס של חיל האוויר בכל מקום בו יש צורך מבצעי עבור צה״ל.
קראו גם:
י׳ התגייס לקורס טיס באוגוסט 1993, לאור בעיה בריאותית יצא מהקורס, עשה קורס פיקוח טיסה, חזר לקורס טיס, הפסיק השתתפות בסוף שלב ״הבסיסי״ ועבר ליחשת״פ (היחידה לשיתוף פעולה) שם שובץ על תקן קצין שליטה של חיל האוויר בתוך לבנון במשך שנה וחצי עד שהשתחרר בשנת 1996.
״השירות בלבנון השפיע עליי מאוד, גם מבחינת העוצמות וגם מבחינת הנכונות לתת מעל ומעבר כי צריך אנשים טובים, ואני מקווה שאני אחד מהם״, אומר י'.
סמוך לשחרורו כבר החל את שירות המילואים שלו ביחשת״פ בפיקוד צפון. לאחר מספר שנים בשירות מילואים, בצירוף הידע הרחב של י׳ על קרקעות כחקלאי אקדמאי, הועבר בשנת 2004 ע"י מפקד יחשת״פ דאז ליה״ק (יחידת הנחתה קדמית) כבוחן עפר.
במסגרת תפקידו מספר י׳ על החוויה המשמעותית שחווה במהלך שירותו כשנשלח למשלחת ״עדים במדים״ בפולין. ״זו הייתה חוויה משמעותית מאוד עבורי גם כאבא וגם כלוחם. הסבים שלי הם ניצולי שואה ולהיות על אדמת פולין כלוחם ולראות את מה שהיה כשאתה עם הכוח של צה״ל מאחוריך - זו חוויה מאוד חזקה״, הוא אומר.
עוד הוא מוסיף ומספר על יחידתו בגאווה: "אני משרת ביחידה הכי טובה בצה"ל. האנשים ביחידה איכותיים ביותר עם רצון ומוטיבציה גבוהה להצליח ולהעביר את הידע לדור הצעיר. המגע הרציף עם השטח מראה את חשיבות הצוות המקצועי ומביא לשיתוף פעולה עם יחידות מיוחדות אחרות. האחריות המוטלת על כתפינו בהצלחת המשימה הן באימונים והן בקרב וגורמת לכולם להבין את חשיבות הביחד והעזרה ההדדית. ההצלחה שלנו היא התחלה טובה לכל ביצוע מיוחד".
עבור י' קבלת ההצטיינות מהווה סגירת מעגל, ״אשתי תמיד אומרת שאת מה שלא עשיתי בשירות הסדיר שלי עשיתי בשירות המילואים שלי", הוא אומר בחיוך.
לעדכונים - חדשות הקיבוץ