סיפור אהבה בין הקיבוצים לבקבוקים: בשבועות האחרונים עורך תאגיד אל"ה מבצע המאפשר לכל אחד ואחת לעשות משהו משמעותי למעו הסביבה, וגם להרוויח כסף. במסגרת המבצע קורא התאגיד לציבור לאסוף מכלי משקה ברי פיקדון כגון בקבוקי פלסטיק, זכוכית ופחיות, שמיועדים למחזור, ולהרוויח את כספי הפיקדון לחשבון הבנק או במזומן.
3 צפייה בגלריה
איסוף בקבוקים בקיבוץ בית קשת
איסוף בקבוקים בקיבוץ בית קשת
איסוף בקבוקים בקיבוץ בית קשת
(צילום: פייסבוק אל"ה)
קראו גם:
לאחר שהחל המבצע התברר כי בני הקיבוצים מככבים בצמרת טבלת הממחזרים. מקיבוצים ברמת הגולן והצפון ועד לקיבוצי עוטף עזה, נאספו יחדיו עשרות אלפי מיכלי משקה, לאחר שבכל קיבוץ וקיבוץ, התארגנו מספר חברים ומשפחות לטובת המבצע שבזכותו הצליחו גם לגייס סכומי כסף נאים לטובת מיזמים שונים וחברתיים.
שניים מבין רשימה ארוכה של קיבוצניקים הם החברים עדי גולדברג ולירון קולבה בני ה- 14 מקיבוץ גבולות שבגבול הדרום. השניים, תלמידי חטיבת הביניים נופי הבשור שמעו על המבצע והחליטו לנצל את ימי הקורונה והסגר, לטובת פעילות חיובית עבור הסביבה ועבור המטרה שהציבו לעצמם.
3 צפייה בגלריה
עדי ולירון מקיבוץ גבולו
עדי ולירון מקיבוץ גבולו
עדי ולירון מקיבוץ גבולו
(צילום: פייסבוק אל"ה)
"יש לנו משתלה שאנחנו רוצים לטפח ולהעשיר", מספר עדי. "ראינו שיש מבצע כזה, שלא דורש הרבה הכנה, אלא רק תשומת לב וזמן פנוי ואת זה יש לנו המון בחודשים האחרונים". וכך, במשך חודשיים וחצי אספו עדי ולירון אלפים רבים של בקבוקים והכניסו לקופתם המשותפת אלפי שקלים. "הסתובבנו בכל רחבי הקיבוץ ואספנו, רתמנו לעזרתנו את כל החברים וגם עובדי התיירות עזרו לנו ואספו מהקבוצות שמדי פעם עוד מגיעות ומהאיזור כולו", אומר לירון.
מה עשיתם עם הכסף?
"קנינו עציצים חדשים ועוד צמחים וזרעים לגידול ממשיכים באיסוף, פרויקט שלנו אישי. תרומה לסביבה וגם קצת כסף ולעזור לאנשים אחרים", מספרים השניים ומבטיחים: "אנחנו ממשיכים עם האיסוף ולא עוצרים, שמנו לנו יעד להגיע לפחות ל-6000 ש"ח לטובת המשתלה שלנו ואנחנו באמצע הדרך. בסופו של דבר כולם מרוויחים פה, אנחנו גם עוזרים לניקוי הקיבוץ ולשמירה על הסביבה, גם חוסכים כסף למטרה יפה וגם מצאנו עיסוק לתקופה המשעממת הזו של הקורונה".
3 צפייה בגלריה
איסוף בקבוקים בקיבוץ יזראעל
איסוף בקבוקים בקיבוץ יזראעל
איסוף בקבוקים בקיבוץ יזראעל
(צילום: פייסבוק אל"ה)
רוצים גם אתם לתרום למען סביבה ירוקה ונקייה יותר ואפילו להרוויח? על כל קבוצה לאסוף עד כ-1,200 מכלי משקה עליהם נכתס 'חייב בפיקדון 0.30', ולאחר מכן לגשת עם הבקבוקים והפחיות לאחד מסניפי רשתות השיווק הקרובים אליכם (עד 50 מיכלים ליום לסניף), או להתקשר ישירות לאל"ה למספר 1-700-700-310, ונציגי התאגיד יגיעו עד אליכם, יאספו את הבקבוקים שאספתם ויעבירו לכם במזומן את דמי הפיקדון. ניתן גם להגיע עם הבקבוקים שאספתם לאחת מהתחנות העירוניות שמפעילה אל"ה ולקבל כסף מזומן במקום.
לרשימת התחנות המלאה ופרטי הקשר של מנהלי התחנות לחצו כאן.
לעדכונים - חדשות הקיבוץ