"מקליקים, מדווחים ונמנעים מבידוד מיותר". לא מדובר באיזה לוגו או קלישאה אלא בפטנט שיכול להביא לשינוי אמיתי במועצה האזורית עמק יזרעאל במסגרתו תלמידי העמק ייכנסו לאפליקציה וידווחו על מקום מושבם בהסעות לבית הספר.
2 צפייה בגלריה
הסעות בתשלום
הסעות בתשלום
התלמידים ידווחו ויקליקו
(צילום המחשה: שרון צור)
ככה יוכלו לאתר מי מבין הילדים שהה ליד חולה קורונה, אם וכאשר יהיה כזה על ההסעה. בכך יהיה אפשר למנוע בידודים מיותרים ולאפשר לתלמידים ולהורים להמשיך בחיי השגרה.
על ההמצאה הזו חתום אבי סמוביץ, סגן ראש המועצה, וממונה הקורונה בעמק. "אנחנו במועצה מסיעים כל יום מעל עשרת אלפים ילדים לבתי הספר ב-40 אוטובוסים שונים", סיפר סמוביץ, "ברגע שמתגלה חולה קורונה בהסעה אנחנו נאלצים להכניס את כולם לבידוד כי אנחנו לא יודעים מי ישב ליד מי.
"הכנסנו המון ילדים לבידוד שווא והבנו שאין טעם בכך. אם נדע איפה כל אחד ישב אני אבודד את זה שישב בקרבת המאומת ואין צורך לבודד את כולם.
2 צפייה בגלריה
 סגן ראש המועצה אבי סמוביץ
 סגן ראש המועצה אבי סמוביץ
סגן ראש המועצה אבי סמוביץ
(פרטי)
"פיתחנו איזושהי אפליקציה", הוסיף סמוביץ, "בה כל ילד שעולה לאוטובוס נכנס אליה עם הפרטים האישיים שלו ומדווח איפה הוא יושב. מספר האוטובוס והמושב, איזה מסלול נסיעה הוא עשה והאם מדובר בנסיעת הלוך או חזור.
"כמובן שביקשנו מהילדים גם לשמור על המקום הקבוע שלהם כמה שאפשר ואם חלילה מאותר חולה קורונה, יש לנו תרשים איפה כל אחד ישב ואת מי צריך לבודד. אחרת מאות ילדים סתם נכנסים לבידוד ועוברים את כל התהליך הזה".
סמוביץ אומר כי האפליקציה הושקה ממש לפני הסגר ותיכנס לתוקפה מיד לאחר הסגר כאשר תחילה תלמידי חטיבות הביניים והתיכוניים ייהנו מהאפליקציה ובהמשך זה יכנס גם לבתי הספר היסודיים. "התלמידים מאוד מתלהבים לקראת השימוש באפליקציה כי הם יודעים שהמון בידודי שווא ובדיקות קורונה יחסכו פה" אמר.