25 אלף בקבוקי אלכוג'ל ביום - זו הכמות הממוצעת שמייצר בימים אלה המפעל 'לוג מוצרים פלסטיים', הממוקם בקיבוץ אשדות יעקב איחוד. לשם השוואה, לפני ההסתערות על המדפים ייצר המפעל את אותה כמות במשך חודש ימים.
1 צפייה בגלריה
'לוג' מוצרים פלסטיים
'לוג' מוצרים פלסטיים
'לוג' מוצרים פלסטיים
(צילום: שרון צור)
"יש במפעל מכונה שמייצרת בקבוקי אלכוג'ל לחברה מסוימת", מסביר יהודה בשן, סמנכ"ל התפעול של המפעל שבו מייצרים בקבוקים ואריזות למזון, לתרופות ולעוד מוצרים. "אנחנו מייצרים כ־25 אלף בקבוקים ביום, כלומר בחודש אנחנו מגיעים לסדר גודל של 750 אלף בקבוקים. מעבר לזה, גם שאר חברות התרופות בארץ דורשות כמות גדולה יותר של בקבוקים לפי הוראות משרד הבריאות, כדי להגדיל את המלאים של כל התרופות".
הוא עצמו, אגב, לא מתרגש מהפעילות המוגברת: "אין פה היסטריה או מהפכה. במפעל יש שלושים מכונות שעובדות, אבל כרגע יש לי בסך הכל שתי מכונות שעובדות חזק יותר", הוא אומר ומוסיף, "המפעל עובד כרגיל שבעה ימים בשבוע, 24 שעות ביממה ושלוש משמרות ביום; רק שהקצב גבוה יותר. מי שנשאר אלה כמובן רק עובדי הייצור והטכנאים וכל השאר עובדים מהבית, על פי ההנחיות שנקבעו. נקטנו מקסימום אמצעים כדי לשמור על הבטיחות של העובדים". בשן מציין עוד כי לא נקלטו עובדים חדשים בחברה, אבל מנגד, "אף אחד מהעובדים לא יצא לחל"ת".
אז איך אתה מסביר את המחסור שעל המדפים?
"זה לא בגללי. אנחנו לא ממלאים את הבקבוקים בחומר החיטוי, אנחנו רק מייצרים אותם. אני יכול לנפק 750 אלף בקבוקים בחודש, ואם יהיו מספיק חומרים כדי למלא אותם, לא יהיה חוסר".
יש עוד מוצרים שהביקוש להם עלה?
"כן, עוד שני מוצרים, תרחיצי אלכוהול לשטיפה ולחיטוי שמשווקים לבתי החולים. האחד הוא 'ספטדין' של חברת 'פלוריש' והשני הוא 'ספטל סקרב' של חברת 'טבע'. אלה שלושת המוצרים שיש בהם גידול אינטנסיבי מבחינת נפח הפעילות במפעל".
תיארת לעצמך שזה יהיה המוצר הכי מבוקש בעולם כיום?
"לא, זה הזוי. אני פה שמונה שנים וחצי ואף פעם לא היה ביקוש כזה. אף פעם זה לא יוצר בכמויות כאלה. מדובר על פי עשרה או 15 יותר באלכוג'ל, ופי שלושה יותר במוצרי האלכוהול האחרים".