בקיבוץ גניגר שבעמק יזרעאל יוקם בקרוב כפר לצעירים וסטודנטים. הפיילוט הראשוני יכלול כעשר יחידות דיור ובהמשך יתרחב הפרויקט ל-30 יחידות דיור, בהם יתגוררו צעירים אחרי צבא וסטודנטים שיעבדו בחינוך וישתלבו בחיי הקהילה בקיבוץ ובעמק.
1 צפייה בגלריה
קיבוץ גניגר. ישתלבו בקהילה תוססת
קיבוץ גניגר. ישתלבו בקהילה תוססת
קיבוץ גניגר. ישתלבו בקהילה תוססת
( פרטי)
פרויקט הקמת כפר הסטודנטים מבוצע בשילוב כוחות של כמה גורמים: האגודה החקלאית בקיבוץ שבבעלותה יחידות הדיור תשפץ ותכשיר את הדירות לצעירים וחברי הקהילה בקיבוץ שיזמו את הרעיון ופנו לאגף הצעירים במועצה האזורית עמק יזרעאל.
קראו גם>>>
אגף הצעירים נרתם אף הוא לפרויקט וישלב את הצעירים בכפר בעבודה בחינוך החברתי וביצירת תרבות ופנאי לתושבים הצעירים החדשים בקיבוץ.
איריס גרומן מנהלת הקהילה בקיבוץ גניגר אומרת כי הרעיון להקמת הכפר הועלה כמה פעמים בשנים האחרונות ועכשיו הוא הבשיל לכדי ביצוע.
"האגודה החקלאית בקיבוץ כבר משכירה דירות שמתאימות לצעירים וסטודנטים ואמרנו שאם הנכס הזה כבר קיים אז למה שלא נשלב בו גם צעירים וסטודנטים שיכולים לתרום לקהילה", אמרה, "הצעירים באים לפרויקט שמשלב בין מגורים, חיים סטודנטיאליים או חיי עבודה ביחד עם תרומה לקהילה".
המגורים בכפר הסטודנטים והצעירים יינתנו במחיר אטרקטיבי לחודש ליחידת דיור. חלק גדול מהסטודנטים יגיע ממכללת עמק יזרעאל הסמוכה.
"חלק מהסטודנטים במכללה הם סטודנטים מהעמק, אבל אנחנו נותנים דיור מוזל שיש בו ערך קהילתי ואני מאמינה שנוכל להביא סטודנטים ממקומות אחרים בארץ. הכפר מיועד גם לצעירים.
"הרעיון הוא גם להעצים את נושא הצעירים בעמק וליצור מרכז צעירים שהם יוכלו לבוא אליו ולקחת בו חלק גם בהיבטים חברתיים שלא ירגישו בודדים. זו סנונית ראשונה לפרויקט הזה ואנחנו מאוד שמחים שהיא נחתה אצלנו בחצר של גניגר", ציינה גרומן.
בתמורה לדיור המוזל יתרמו הצעירים והסטודנטים לחינוך ולחיי הקהילה בקיבוץ. "אני רואה ערך מאוד גדול בחינוך החברתי ולחינוך לגיל הרך", מוסיפה גרומן, "זה מתבטא גם בתרבות והצעירים ייקחו חלק בעשייה התרבותית שלנו.
"יש ועדות כאלה ואחרות שהם יוכלו לקחת בהם חלק. לא חסרה עשייה למען הקהילה. אני מאמינה שהצעירים יבואו וישתלבו וירצו להיות חלק מקהילה תוססת וחיה".
דקלה יוחאי-רוטמן מנהלת תחום הצעירים במועצה האזורית עמק יזרעאל: "אנחנו נהיה עם הצעירים בקשר שוטף ונלווה אותם מקצועית בהשתלבות שלהם כחלק מהעשייה בחינוך. יהיו בכפר שתי אוכלוסיות יעד: האחת היא צעירים שיעבדו בחינוך והשנייה היא סטודנטים שיממשו את שעות המעורבות החברתית שלהם ביישובי העמק בתחום הצעירים.
"אנחנו רוצים שהצעירים שיעבדו בחינוך יתחייבו לשנתיים כדי שיהיה תהליך נכון לילדים והנוער שהם מלווים וכדי שיהיה להם את ההזדמנות להוביל תהליך חינוכי משמעותי עבור הילדים והנוער ביישובי העמק. בתמורה אנחנו מאפשרים דיור בתנאים אטרקטיביים, אווירה צעירה ונעימה ומועדון שייערכו בו מפגשים ופעילויות הווי ופנאי.
"אנחנו כמועצה רוצים להמשיך ולחזק את הכוחות שנכנסים לחינוך מתוך אמונה שהצעירים הם מודל מנהיגות מעולה לנוער ולילדים שלנו".
לעדכונים: חדשות הקיבוץ