מאז ומתמיד חלמה המתעמלת האומנותית הצעירה נגה בלוק לייצג את ישראל במשחקים האולימפיים.
3 צפייה בגלריה
נגה בלוק. "חולמת לייצג את המדינה באולימפיאדת 2024"
נגה בלוק. "חולמת לייצג את המדינה באולימפיאדת 2024"
נגה בלוק. "חולמת לייצג את המדינה באולימפיאדת 2024"
(צילום: נויה גינדס)
קראו גם:
היא לא מסתפקת רק בחלום. לפני כארבע שנים, כשהייתה רק בת 13 וחצי, ארזה מזוודה ובתמיכת הוריה עברה למרכז הארץ כדי להתפתח מבחינה מקצועית בדרך להגשמת חלומה.
שעות על גבי שעות היא מקדישה לאימונים, וגם הראיון איתה נערך בין אימון אחד למשנהו, ימים אחדים אחרי שזכתה במדליית הארד בקטגוריית תרגיל עם סרט בטורניר גביע ארינה דה לנאו שהיה ברומניה.
בין לבין היא תלמידת תיכון העולה בשנה הבאה לכיתה י"ב ומצליחה לתמרן בהצלחה בין הלימודים והבחינות לבין תרגילי ההתעמלות שעליה לבצע באימונים ובתחרויות. ככל שזה תלוי בה, היא עושה זאת בהצלחה, ואם תמשיך כך, יש סיכוי טוב שתהיה לינוי אשרם הבאה.

בלב שלם

נגה בלוק (17.5), תושבת קיבוץ להב, תלמידת כיתה י"א בבית הספר התיכון האזורי "מבואות הנגב" שבקיבוץ שובל, החלה לעסוק בהתעמלות אומנותית כשהייתה בת שמונה. "התחלתי להתאמן די מאוחר בהתעמלות אומנותית", היא אומרת ממרום גילה. "עקב שירותו הצבאי של אבא שלי, שהיה בשירות קבע, עברנו בין מספר בסיסים ואמא שלי חיפשה לי איזה חוג שאוכל להשתתף בו בשעות הפנאי, ובסופו של דבר זה היה חוג התעמלות".
3 צפייה בגלריה
נגה בלוק עם הסרט. "אני מאוד אוהבת את מה שאני עושה"
נגה בלוק עם הסרט. "אני מאוד אוהבת את מה שאני עושה"
נגה בלוק עם הסרט. "אני מאוד אוהבת את מה שאני עושה"
(צילום: אולריך פרבנדר)
את דרכה על הפרקט החלה בלוק באגודת "מכבי דרום" בבאר־שבע שבראשה עמדה דיאנה גולדפלד. חמש שנים התאמנה אצל המאמנות סווטה דוברובינסקי ואולגה לוטרמן, ובתקופה זו רשמה לזכותה הישגים מצוינים.
בלוק זוכרת היטב את הרגע שבו התאהבה בהתעמלות האומנותית. "כשנכנסתי לאולם האימונים ראיתי בצד השני של האולם את נבחרת המתעמלות", היא נזכרת. "כל הזמן הסתכלתי עליהן ואמרתי לעצמי שאני גם רוצה להיות כמוהן. הלכתי למאמנת שלהן וביקשתי להצטרף לנבחרת המתעמלות. המאמנת בדקה אותי ושאלה אותי אם אמא שלי מאשרת לי להצטרף לנבחרת ההתעמלות האומנותית. הייתי אז בת שמונה ובתמימות של ילדה קטנה אמרתי למאמנת שאמא שלי מסכימה. האמת היא שרק אחרי שחזרתי מהאימון סיפרתי לאמא שלי שהצטרפתי לנבחרת המתעמלות והיא זרמה איתי. זה מה שעניין אותי וזה מה שאהבתי. התמכרתי לתחום הזה והשקעתי באימונים כמה שיותר. זו הייתה מבחינתי בחירה מאוד ברורה והשאר זו כבר היסטוריה".
כשמתחילים להתאמן באינטנסיביות כזאת בגיל צעיר כל כך לא מוותרים על חוויות ילדות?
"כשבחרתי לעסוק בתחום הזה היה לי ברור על מה אני מוותרת כדי להתמיד באימוני ההתעמלות האומנותית. מבחינתי, זה אפילו לא היה סוג של ויתור. אני עשיתי ועושה הכל בלב שלם. אני זוכרת שפעם הייתי צריכה להכין תרגיל אישי בהתעמלות וסיפרתי על כך להורים שלי. התברר לי שהם ארגנו טיול משפחתי לחרמון ואני ויתרתי מרצוני על הטיול, כי העדפתי להתאמן ולהתמקד בתרגיל שהכנתי. אפילו המאמנת שלי הופתעה מכך שוויתרתי על הטיול המשפחתי".

מצליחה לשלב

לפני כארבע שנים, לאור הישגיה והצטיינותה וכדי לקדם את פעילותה הספורטיבית, עברה בלוק להתאמן באגודת מכבי מקפ"ת (מרכזים קהילתיים פתח תקווה) אצל המאמנות נטשה אסמולוב, בעבר מאמנת נבחרת ישראל באולימפיאדת בייג'ין, וויקטוריה (טורי) פילנובסקי, מתעמלת בולטת שזכתה בתואר אלופת ישראל בהתעמלות אומנותית בשנים 2012 ו־2016.
3 צפייה בגלריה
נגה בלוק עם המדליה בסיום אליפות העולם במוסקבה. עם המאמנות טורי פילנובסקי (מימין) ונטשה אסמולוב
נגה בלוק עם המדליה בסיום אליפות העולם במוסקבה. עם המאמנות טורי פילנובסקי (מימין) ונטשה אסמולוב
נגה בלוק עם המדליה בסיום אליפות העולם במוסקבה. עם המאמנות טורי פילנובסקי (מימין) ונטשה אסמולוב
(צילם פרטי)
המעבר למרכז הארץ, כשהיא רק בת 13, לא היה פשוט עבור בלוק. את רוב זמנה היא מעבירה באולם האימונים ובסיום האימונים היא חוזרת לבית הסבים והסבתות המתגוררים במרכז הארץ. רק בסופי שבוע ובפסקי זמן מהאימונים בלוק נוסעת לבית משפחתה בקיבוץ להב. למרות העובדה שבחלק ניכר משנת הלימודים בלוק אינה נמצאת פיזית בכיתה, היא תלמידה מצטיינת.
איך משלבים בין ההתעמלות האומנותית ללימודים בתיכון?
"זה לא פשוט. אני מתאמנת בפתח תקווה עשר שעות ביום ולא נוכחת פיזית בכיתה בבית הספר האזורי שנמצא בקיבוץ שובל. אני משתדלת להשלים את החומר בעצמי ומתמקדת בבחינות ובמבחני הבגרות. כאשר יש לי מבחנים בבית הספר, אני חוזרת הביתה כדי להיבחן. אני זוכה להרבה תמיכה, הן מבית הספר והן מהמועצה האזורית בני שמעון. אני מקבלת יחס מיוחד. זה לא מובן מאליו".
"כשבחרתי לעסוק בתחום היה לי ברור על מה אני מוותרת כדי להתמיד באימוני ההתעמלות האמנותית. מבחינתי זה אפילו לא היה ויתור"

יש לי חלום

בלוק נושאת באמתחתה כמה וכמה זכיות ותארים ארציים ובינלאומיים. בשנת 2015 זכתה באליפות ישראל לילדות בקרב־רב בהתעמלות. ארבע שנים אחר כך הוכתרה לסגנית אלופת ישראל לנערות בקרב־רב, ולפני כשנתיים זכתה במקום השלישי בקטגוריית תרגיל עם כדור באליפות העולם לנוער שנערכה במוסקבה.
בין לבין זכתה בלוק בטורנירים בינלאומיים להתעמלות. בטורניר הגרנד פרי שהיה בקיץ 2019 בצ'כיה זכתה בלוק בשלב הגמר ג'וניור בארבע מדליות, אחת זהב ושלוש כסף. לפני שבועיים זכתה במדליית ארד בתרגיל עם סרט בטורניר בינלאומי ברומניה שבו התמודדה מול מתעמלות בוגרות ובכירות ממנה ברמה העולמית.
את חולמת לייצג את ישראל באולימפיאדה?
"בהחלט יש חלום כזה. לייצג את מדינת ישראל באליפות עולם או באולימפיאדה זה כבוד גדול עבורי. כל הזדמנות לייצג את המדינה היא כבוד גדול וגם זכות גדולה. אני מאוד אוהבת את מה שאני עושה. את האולימפיאדה הקרובה בטוקיו כבר פספסתי, אבל אני חולמת לייצג את המדינה באולימפיאדת 2024".
ואיך אפשר בלי מודל לחיקוי. לבלוק אין הרבה התלבטויות בנושא. מבחינתה, המאמנת שלה ויקטוריה (טורי) פילנובסקי ולינוי אשרם הן המודלים לחיקוי שלה. חוץ מזה היא שואפת להידמות ולהגיע להישגיהן של המתעמלות המובילות בעולם. "אני מתפעלת בכל פעם מהמתעמלות מבלארוס", מציינת בלוק, "הן ממש מדהימות".