מיזם התיעוד 'להשאיר חותם' מגיע לברנר: מועצת ברנר בשיתוף מפעל הפיס, הפיצה קול-קורא לאיתור ותיקי המועצה שתרמו לאזור, והפכו אותו למה שהוא היום מבחינת תרבות, חינוך ופיתוח. כמו כן, המיזם פונה לתושבים ותיקים שיספרו על מאורעות היסטוריים מזווית אישית: ניצולי שואה, וטרנים, העליות לארץ, סיפורי מעברות, משתתפי מלחמות, נקראים לספר על זיכרונותיהם.
2 צפייה בגלריה
קשישים
קשישים
מתעדים זיכרונות
( צילום: shutterstock)
הקול-קורא פונה גם ליוצרים מקומיים כמו צלמים וכותבים המעוניינים להשתתף במיזם – אשר יעניק להם את ההזדמנות להצטרף לקהילת היוצרים הבינלאומית של 'להשאיר חותם'. היוצרים יעברו הכשרה בנושא תיעוד דרך צילום וטקסט, יצוותו לתושבים הוותיקים, ויביעו את סיפורם באמצעות צילום דיוקן וטקסט קצר. התוצרים ישולבו בקטלוג ובתערוכה שתיפתח השנה.
קראו גם:
מיזם 'להשאיר חותם', הינו מיזם חברתי בינלאומי שמטרתו חיבור הקהילה להיסטוריה הייחודית שלה. המיזם מפגיש בין ותיקי העיר לבין אומנים מקומיים שיתעדו את סיפוריהם מנקודת מבטם האישית. התוצרים מצטרפים לתערוכה נודדת של המיזם ומנגישה את ההוויה התרבותית וההיסטורית המקומית, לציבור הרחב.
2 צפייה בגלריה
דורון שידלוב ראש מועצת ברנר
דורון שידלוב ראש מועצת ברנר
דורון שידלוב ראש מועצת ברנר
(צילום: באדיבות מועצת ברנר)
ראש מועצה אזורית ברנר דורון שידלוב: "מיזם 'להשאיר חותם' הוא הזדמנות נפלאה להוקיר את הוותיקים והוותיקות שלנו שעיצבו את חיי הקהילה וההיסטוריה המקומית. מטרת המיזם הנה להשאיר חותם לדורות הבאים, את ההיסטוריה של תקומת הארץ האזור, המועצה והיישובים. אני קורא לציבור הרחב להשתתף בחוויה הייחודית".
איריס כץ, מנהלת המחלקה לשירותים חברתיים, המובילה את הפרויקט, נמסר: "למיזם חשיבות רבה בתהליך הקהילתי להכרות והוקרת הוותיקים בישובי המועצה. המיזם יתרום לחיבור הבין דורי, העברת המורשת והכרה בתרומתם הגדולה של ותיקי הישוב לקהילה המשגשגת והפעילה שלנו כיום".
לשאלות ופרטים נוספים ניתן לפנות בעמוד הפייסבוק The utographers או במייל: TheAutographers@gmail.com
להרשמה עד 11.04.2020 לחצו כאן.
לעדכונים - חדשות הקיבוץ