מועצת התנועה הקיבוצית השנייה לשנת 2021, התכנסה בשבוע האחרונה לפגישת זום בנוכחות כ-180 צירים. בישיבה אושר מינויה של מנכ"לית התנועה הקיבוצית, הדס דניאלי-ילין לתפקיד המשנה למזכ"ל התנועה, לפי המלצתה של ועדת הגיוס הרחבה.
2 צפייה בגלריה
הדס ילין
הדס ילין
הדס דניאלי-ילין
(צילום: דנה בר-און)
דניאלי-ילין הציגה בפני המועצה את עצמה ואת פועלה, ואמרה בין היתר: "אני רואה חשיבות רבה בקידום וחיזוק הערבות ההדדית בתוך הקיבוצים ובין הקיבוצים, עם הגב שהתנועה נותנת. ערבות הדדית זו באה לידי ביטוי בעבודתי בליווי מצבי המשבר, המבצע האחרון הוא דוגמה אחת לכך, אך הסיוע במשברים הוא כמעט יומיומי.
בעיני, התנועה אינה, ואסור לה להיות, רק משרד אינטרסים ולכן אני רואה חשיבות עצומה בעשייה הרבה של התנועה בחברה הישראלית. אנחנו נלחמים על עתיד ילדינו ונכדינו ואני רואה בממשלת השינוי הבאה עלינו לטובה הזדמנות גדולה עבורנו להגשים את ערכינו. לכן, אני שמחה על שנרתמנו ופעלנו להקמתה.
בהסתכלות קדימה, אני מאמינה כי לתנועה הקיבוצית תפקיד חשוב הן למען הקיבוצים והן למען החברה הישראלית. אני מאמינה שהתנועה הקיבוצית צריכה ויכולה להיות ציר מחבר במחנה הליברלי והסוציאל-דמוקרטי, ואשקיע את זמני ומרצי להמשיך ולבנות את שדרת מנהיגות העתיד של הקיבוצים, התנועה הקיבוצית והחברה הישראלית".
קראו גם:
לאחר שצירי המועצה אישרו בהצבעה חשאית את מינויה, אמרה: "אני מודה לחברות וחברי מועצת התנועה על האמון שנתנו בי. אני רואה זכות גדולה להמשיך ולשרת את התנועה הקיבוצית ולהיות חלק מההתחדשות שעוברת התנועה בשנים האחרונות. נמשיך לדאוג לעתיד התנועה, הקיבוצים והחברים ולתרום את חלקנו הצנוע והמשמעותי למען החברה הישראלית כולה".
מזכ"ל התנועה הקיבוצית, ניר מאיר, בירך ואיחל הצלחה בתפקידה החדש: "מועצת התנועה בחרה היום את האישה הנכונה לתפקיד הנכון. הדס הביאה עמה לתנועה יכולות ועשייה חשובה וברוכה. אחרי קדנציה משמעותית כמנכ"לית, המעבר לכיסא המשנה למזכ"ל טבעי ונכון. הדס היא פרטנרית לא קלה, היא דעתנית, נחושה ועומדת על דעתה. דווקא בגלל שהיא לא עושה לי חיים קלים, היא האדם המתאים לתפקיד ותעשה טוב לתנועה. בשם התנועה כולה אני מאחל להדס הצלחה רבה בתפקידה החדש. אין לי ספק כי היא תמשיך להביא ערך מוסף רב לתנועה, לחברותיה וחבריה".
2 צפייה בגלריה
מזכ"ל התנועה הקיבוצית, ניר מאיר
מזכ"ל התנועה הקיבוצית, ניר מאיר
מזכ"ל התנועה הקיבוצית, ניר מאיר
(צילום: דוברות התנועה הקיבוצית)
מאיר הודה לגיל לין שסיים את תפקידו כמשנה למזכ"ל, ואמר: "גיל, שותף אמיתי לדרך, מסיים קדנציה משמעותית ומרובה בעשיה וקידום נושאים רבים ומהותיים לתנועה ולחברה הישראלית, תמיד ברוח חברית כשטובת התנועה כולה לנגד עיניו. אני מאחל לגיל הצלחה בתפקידיו הבאים ובטוח שנדע להיעזר ביכולותיו וכישוריו גם בהמשך".
לפני כחמש שנים אישרה מועצת התנועה את תפקיד המשנה למזכ"ל, מתוך הבנה כי לתנועה הקיבוצית תפקידים רבים, הן כתנועה ציונית משימתית המתמודדת עם האתגרים המורכבים של החברה הישראלית, והן כגורם הנותן מענה לצרכי הקיבוצים השונים ומייצג אותם אל מול משרדי הממשלה וגורמי המדינה השונים. מזכ"ל התנועה והמשנה מחלקים ביניהם את האחריות לטיפול בנושאים השונים ואת האחריות הניהולית על אגפי התנועה.
בנוסף, מטפל המשנה בקידום שותפויות אסטרטגיות עם גופים ציבוריים וארגונים החולקים תפיסת עולם ומטרות דומות ליעדים שהוגדרו על ידי התנועה הקיבוצית, ומייצג את התנועה בתאגידים ותנועות הקשורים אליה ולקיבוצים, וביניהם גופי תרבות, חינוך וקרנות.
לעדכונים - חדשות הקיבוץ