צריף אבא קובנר חזר הביתה לאחר שיקום ושדרוג. הצריף שוכן כעת שוב בקיבוץ עין החורש. בשלב הבא יושלם תוכנו של הצריף כך שיציג את חייו, מעשיו והגותו של אבא קובנר, שהם סמל לדרכו של העם היהודי משואה לתקומה. שחזור הצריף ע"י המועצה לשימור אתרים בשיתוף פעולה עם מועצת עמק חפר וקיבוץ עין החורש.
1 צפייה בגלריה
צריף אבא קובנר
צריף אבא קובנר
צריף אבא קובנר
(צילום: דוברות עמק חפר)
ד"ר גלית שאול, ראשת מועצת עמק חפר: "אבא קובנר היה אדם יוצא דופן ששילב רוח ועשייה, מהדמויות הבולטות בדורו, וחלק משמעותי ביותר במורשת של העמק ושל ישראל בכלל. אנו מבצעים את שחזור הצריף במטרה להפוך אותו לאתר לאומי שבו ניתן יהיה ללמוד ולהתרשם מפועלו החשוב, הערכי והמרתק של קובנר".
קראו גם:
סגן ראשת המועצה והאחראי על תיקי שימור האתרים והתיירות חיזקי סיבק: "שיקום הצריף הוא יעד מרכזי של ועדת השימור המועצתית, ואני בטוח שהצריף יהפוך לאתר מורשת משמעותי ביותר בעמק שלנו ובמדינה כולה".
אבא קובנר היה לוחם ומנהיג בגטו וילנה, מראשי חבורת "הנקם" ולוחם בגבעתי במלחמת העצמאות. הוא היה גם משורר, סופר ואמן.
"הצריף של אבא קובנר", כך הצריף כונה תמיד ע"י חברי קיבוץ עין החורש, היה אחד מהצריפים הראשונים בקיבוץ. בהתחלה שימש למגורים ואחר כך ערכו בו פעילויות מוסדיות שונות.
בשנת 1968 הועבר הצריף לחורשה שעל יד בית העלמין. מאז שימש במשך כעשר שנים כחדר עבודה של אבא קובנר. בצריף ישב וכתב את יצירותיו. בתחילת שנות ה-80 הועבר הצריף על יד שטח המוסך של הקיבוץ ונותר עזוב ונטוש.
כעת, במהלך היסטורי מרגש ומשמעותי זה, הוא חזר למקום שבו ניצב.
לעדכונים - חדשות הקיבוץ