קיבוץ רמת השופט מנציח למשך השבוע הקרוב את זכרה של רות ביידר גינסבורג, שופטת בית המשפט העליון בארה"ב, יהודיה, אבירת זכויות אדם בכלל וזכויות נשים בפרט. ביידר גינסבורג הלכה לעולמה בסוף השבוע שעבר בגיל 87. ביוזמת חברי הקיבוץ, ישונה שמו של הקיבוץ בשבוע הקרוב ל"רמת השופטת".
1 צפייה בגלריה
הכרזה לזכרה של השופטת
הכרזה לזכרה של השופטת
הכרזה לזכרה של השופטת
(באדיבות קיבוץ רמת השופט)
קראו עוד:
קיבוץ רמת השופט, תכף בן 80 שנה, נקרא על שם שופט אמריקאי, יהודי וציוני - יוליאן מק. "העלתי את הרעיון בקבוצת הפייסבוק של הקיבוץ שלשום, לאחר שצפיתי בתוכנית על RBG בערוץ כאן 11", מספר אלעד טסלר. "היו תגובות אוהדות מכל המגיבים מהקיבוץ וגם מחוצה לו".
סוזן רז, רכזת התרבות של הקיבוץ ומעצבת גרפית במקצועה, הציעה לעצב לוגו מתאים ולפרסם ברשת. יחד עם בעלה נועם נכתב הפוסט, ומנהלת הקהילה עודכנה ואישרה. "ראיתי חשיבות להעלות למודעות של כולם סיפורה של אישה שהשפיעה על חיי כל כך הרבה אנשים בארה"ב ואף בעולם כולו ושרבים לא מודעים לפועלה", אומר טסלר.
"התמיכה וההזדהות הרחבה עם היוזמה בקיבוץ ומחוצה לו נובעת לדעתי מכך שיש לכולנו הערכה לאנשים שבעבודה קשה, במקצוענות, ביושרה וצניעות פועלים לעולם טוב יותר", מוסיף טסלר. "כמו כן, זו אמירה לתמיכה בשוויון מיגדרי ובזכויות הנשים בפרט – דבר טבעי בקיבוץ מאז יום הווסדו. זו מחווה קטנה שאנחנו שמחים לעשות לזכרה וכך צריך לראות את זה".
למקרה שמישהו תהה, מדגישים תושבי הקיבוץ, השם לא שונה ב"רשם האגודות השיתופיות". הכל וירטואלי ולמשך שבוע אחד בלבד.
כל העדכונים - חדשות קיבוץ