איך נראית השבת שלך?
"שנים רבות טיילתי בעולם. ביקרתי בארה"ב, מזרח אסיה, קנדה אירופה וחייתי גם כמה שנים ביפן, משם האהבה שלי לטיולים, ובשבת אני נוהג לאכול טוב, לישון טוב ולטייל בטבע.
1 צפייה בגלריה
חיון
חיון
חיון
(צילום: ליאור פוזניאק)
קראו גם:
את אשתי הכרתי כשהגעתי לעמק הירדן לבקר חבר, ומאז אנחנו ביחד כבר 25 שנים טובות ואוהבות. מתגוררים בשכונה הקהילתית בקיבוץ, בלב הטבע. בשבתות אנחנו אוהבים לצאת עם בני המשפחה לטיולים ארוכים בטבע, הכנרת והנחלים באזור וגם לים התיכון, ובעיקר ליפו שלחופיה נולדתי. כשהילדים היו קטנים נהגנו לצאת בשבתות לדייג, ולשחק משחקי כדורגל וכדורסל, עד שנפצעתי באחד מהמשחקים, והחלטתי לסיים עם התחביב".
מי מכין את הארוחה ביום שישי בערב? ומה מבשלים?
"רעייתי ואני מתחלקים במטלות הבית תמיד, באופן שוויוני. כך אני מאמין שצריך. אני אוהב בדרך כלל לשטוף כלים ולקפל כביסה. את הקניות לבית אני עושה תמיד ובמיוחד ביום שישי בבוקר, וכשאני חוזר מהקניות הביתה, אפרת ואני מנקים יחד את הבית, אוכלים ארוחת בוקר חשובה וטעימה ואז מתחילים שנינו לבשל לשבת. משהו שאנחנו מאוד אוהבים לעשות יחד. לארוחת שבת, מכינים שתי מנות בשר, אורז, תפו"א או מבושל או בתנור, סלטים טובים וקינוחים. אני אוהב לבשל את התבשילים התורכיים שאמא שלי נהגה להכין, כמו תפוחי אדמה ועוף ברוטב, קציצות ברוטב עגבניות ועוד מתבשילה הנהדרים, שאני מאוד אוהב. לארוחת ערב שבת תמיד מתווה גם יין טוב כמובן".
אתה הולך לבית כנסת? מדליקים נרות?
"בילדותי ובצעירותי נהגתי ללכת לבית הכנסת. ההורים שלי מסורתיים, כך שתמיד עשו בבית קידוש, אכלו כשר, ואמא הדליקה נרות שבת. ההורים שלי כיבדו את השבת בדרכם, ודגלו במוטו שאומר 'חיה ותן לחיות ועשה טוב'".
עושים אצלכם קידוש בשישי?
"אמא גרה ביפו וכאשר אנו מתארחים שם לערב שבת, עושים קידוש, אמא מדליקה נרות ומברכת אותנו ולארוחת השבת היא עמלה ומכינה לילדי ולי את התבשיל שכל אחד אוהב לאכול. גם כשהיא מגיעה אלינו לביקור, אנחנו עושים קידוש ומדליקים נרות. אחרי השחרור מהצבא ושנות טיולים ארוכות מעט התרחקתי מכל מה שקשור לדת".
אתה מצליח לנוח?
"כל השבוע אני בעבודה מאומצת במפעל צמח תערובות, ובשישי- שבת, אני מרשה לעצמי לישון שינה טובה וארוכה לאגור כוחות לשבוע הבא. אני לא נוהג לקרוא וגם לא לראות טלוויזיה, ובזמני החופשי כשאני לא ישן ולא מטייל, אני יושב בגינה, מאזין למוסיקה, מארח חברים או מתארח, ובנוסף תודה לאל יש לי ילדים נפלאים ואהובים, שלא משעמם איתם, אף לא לרגע אחד, ואני משתדל בסופי שבוע להיות מה שיותר בחברתם".
זיכרון ילדות מיוחד מהשבת?
"זוכר את אווירת השבת המיוחדת ביפו, את ההכנות וריחות הבישולים ואיך השכונות היו מתכסות בחגיגיות. בערב שבת נהגנו לסעוד כל המשפחה, והאווירה הייתה חמה, משפחתית ושמחה. הקידוש, הברכה, המאכלים האותנטיים של אמא שלי, המפגש שבו כולנו יחד, לעומת שאר ימי החול בשבוע, כל אלו גרמו לי להרגיש את האווירה המיוחדת של השבת. והעיר יפו בליבי לעד".