כמו בגלים קודמים, גם הפעם התכנסו בזום פעילי ופעילות התנועה הקיבוצית, יחד עם עשרות ממלאות וממלאי תפקידים בקיבוצים, למפגש התמודדות עם הקורונה המתמשכת והגל החמישי שמכה באופן חד ומשמעותי בכלל הציבור במדינה, ובתוך כך גם בקיבוצים.
2 צפייה בגלריה
קולאז' זום
קולאז' זום
קולאז' זום
(צילום: באדיבות התנועה הקיבוצית)
ד"ר אילת גלס, ראשת אגף חברה בתנועה הקיבוצית: "פגשנו בזום כ-170 ממלאות וממלאי תפקידים מקיבוצים רבים, ערוכות ומוכנים, מתנדבים ופועלות, בשביל החברות, והחברים, התושבות והתושבים, בשביל הקהילה הקיבוצית כולה. נכון, הגל הזה תופס את כולנו בשחיקה, בעייפות, בתמרונים בין בידוד במשפחה לקורונה בקהילה, אבל בו זמנית יש בנו כוחות ויצירתיות, יש לנו את הקהילות הקיבוציות שלנו, את המשפחות שלנו ויש לנו את עצמנו".
קראו גם:
במסגרת המפגש המשיכו הנוכחות והנוכחים להעמיק את ההכרות עם ובין ממלאות וממלאי התפקידים מקיבוצים שונים, וללמוד אחד מהשני ולחזק את מעגלי השוּתְפוּת.
דני עבודי, מנהל מרכז "קמה" באורנים, פתח את המפגש, ודיבר על "שביל התקווה" מזווית ראייה חברתית אקולוגית, בדגש על יחסי הגומלין בין הון חברתי, הון אנושי והון מגשר. דני תאר את פרמידת המוטיבציות ועל פיה הדגיש את חשיבות חיזוק החוסן האישי במקביל לחוסן הקהילתי. המשתתפות והמשתתפים הגיבו בלוח השיתופי המקוון (פאדלט) וכתבו על חשיבות החיבור בין המערכות הקהילתיות השונות.
דבי ברא"ס, ראשת אגף חינוך בתנועה הקיבוצית: "השיתוף הזה מעורר לפעולה - לעבודה במערכות הפורמליות והבלתי פורמליות, להסתכלות על הייחודיות של הפרטים, שהם חלק מהקהילה ומתוך זה לראות מה הקהילה יכולה או צריכה לעשות, לבחון איך להעצים פרטים בקהילה כשהתוקפנות וחוסר הסבלנות יוצאים בלהט החוצה, אחד כלפי השני".
2 צפייה בגלריה
ממים ברוח הקורונה
ממים ברוח הקורונה
ממים ברוח הקורונה
(צילום: באדיבות התנועה הקיבוצית)
טל וולפסון-דרום, מנהלת התרבות בקיבוץ יזרעאל, נתנה למשתתפים טיפ של אלופות על רעיונות שונים לפעילות תרבותית ולמפגשים יצירתיים בקורונה המתמשכת - לחצו כאן להקלטת הטיפ
לאחר מכן התחלקו המשתתפים, לפי בחירתם, למעגלי שׁוּתְּפוּת בחדרי זום נפרדים. צפו בהקלטות של החדרים:
5. אין לי חשק לקום, אין לי כח לכלום – התמודדות עם שחיקת ממלאי תפקידים (שער הגולן) - לא הוקלט