בישיבת מועצת התנועה האחרונה אישרו הצירים את המלצתה של ועדת הגיוס הרחבה לבחירת נציגי ציבור למזכירות התנועה. ארבעה נבחרי ציבור סיימו קדנציה ראשונה כחברי מזכירות, ובנוסף התפנה מקומה של נטע קדם כנציגת ציבור לאחר שנבחרה להיות מנכ"לית התנועה, ועל כן יושבת במזכירות מתוקף תפקיד זה.
2 צפייה בגלריה
חברי המזכירות החדשים, מימין: דיאנה בוגוסלבסקי, נוהר קרנץ רבטל
חברי המזכירות החדשים, מימין: דיאנה בוגוסלבסקי, נוהר קרנץ רבטל
חברי המזכירות החדשים, מימין: דיאנה בוגוסלבסקי, נוהר קרנץ רבטל וניר לובל
(צילום: כלנית מלכין)
ועדת הגיוס הרחבה המליצה על ורד טל (דביר) ודניאלה לבנסארט (כרמים) לקדנציה שנייה, ועל נוהר קראנץ (ניר דוד), ניר לובל (אליפז) ודיאנה בוגוסלבסקי (אלומות) כמצטרפים חדשים. כל אחד בנפרד זכה לתמיכה גורפת.
קראו גם:
נוהר קרנץ רבטל (ילידת 1976) מובילה כיום בניר דוד את צוות החוסן סביב משבר נחל האסי, ולפני כן שימשה גם בתור מזכירת הקיבוץ ומנהלת התרבות בקיבוצה ומנהלת קהילה ומזכירת קיבוץ במבוא חמה. לפני התפקידים הציבוריים היה לה עסק עצמאי להפקות ויחסי ציבור בתחום התרבות והאמנות.
דיאנה בוגוסלבסקי (ילידת 1959) עלתה לארץ מארגנטינה בשנת 1978 וכיהנה בתפקידים כלכליים רבים. דיאנה הייתה האישה הראשונה והיחידה עד כה שעמדה בראש ארגון כלכלי-אזורי קיבוצי כאשר נבחרה לשתי קדנציות בתור מנכ"ל משקי עמק הירדן. בימים אלה היא יו"ר תאגיד אחזקות קיבוץ כנרת ויו"ר אחזקות קיבוץ הזורע, ובין תפקידיה הרבים בעבר ניתן להזכיר את מנהלת המחלקה הכלכלית בברית פיקוח, יו"ר מפעלי חבל מעון (יח"מ) ומנכ"ל חטיבת ההובלות והלוגיסטיקה בקבוצת תעבורה.
ניר לובל (יליד 1978), נציג הערבה, הוא מרכז המשק בקיבוץ סמר, ולפני כן היה מזכיר ומנהל קהילה בגרופית ובקיבוצו, אליפז. בעבר מנהל המטבח בפארק תמנע ובאליפז וגם היה מנהל עבודה במטע התמרים ופרדס פומלות של קיבוצו.
2 צפייה בגלריה
יניב הגי
יניב הגי
יניב הגי
(צילום: דנה בראון)
יניב הגי (בארי) הצטרף לעבודה במטה השיתופי של התנועה הקיבוצית לפני למעלה משנה וכעת הוא מחליף את צחי רם בתפקיד רכז המטה וחבר במזכירות התנועה.
מזכ"ל התנועה, ניר מאיר, נפרד מחברי המזכירות המסיימים.
לדן לבנון (חורשים) אמר: "אתה, שהסכמת להצטרף למזכירות התנועה הקיבוצית לבקשתי המפורשת, תרמת לה זווית ראיה של יו"ר קיבוצים ותיק, ואיש כספים מנוסה. אף כי היבעת בפני לא פעם את נכונותך לסיים את התפקיד ולפנות מקום לאחרים לא נטיתי לשחרר אותך מהמטלה. משכך, מצאת את הזמן בין שלל עיסוקיך להביא את ניסיונך הרב ואת השקפת עולמך לדיוניה של המזכירות".
ליוחאי וולפין (כפר הנשיא) אמר: "המעורבות, האכפתיות, החשיבה היצירתית, והשעות שהקדשת למילוי התפקיד, ובתוכן שעות ארוכות בדרכים, תרמו לתלכיד מזכירות התנועה, זווית ראיה ייחודית של מנהיג קיבוצי צעיר בן הדור החדש. בשנים הללו כיהנת גם כמזכ"ל הבונים דרור העולמי ועמדת איתנו בהתמודדות על דרכה של התנועה ועל זיקתה המוחלטת לתנועה הקיבוצית".
לבסוף נפרד ניר גם מצחי רם ואמר לו: "אף כי אתה נפרד היום ממזכירות התנועה, איננו נפרדים. אתה מהווה ותמשיך להיות פעיל מרכזי ומשמעותי הן בתפקידך כרכז אזור והן כ"קצין התקשוב" של מטה התנועה.
"מזכירות התנועה הקיבוצית איננה המשך ישיר לפעילות במטה התנועה והיא מחייבת התבוננות רחבה יותר ומייצגת יותר. חשוב לי להודות לך על כי מיום כניסתך לחברות במזכירות עמדת על האמת הזאת והבאת אותה לידי ביטוי בעמדות שנקטת ובגישתך לנושאים השונים שנדונו. צחי, דרכך במרחב "הרב קיבוצי" היא רק בראשיתה. אני בטוח כי עוד תחזור לפורום הזה תחת כובע כזה או אחר".