לאחר שהרפסודיה ומסע י"ב חזרו מפגרת הקורונה, הגיעו תורו של מפעל נוסף: כנס י"א שהתקיים בפעם האחרונה לפני קרוב ל-3.5 שנים. הפעם הוא צפוי להתקיים בחאן חי נגב בקיבוץ רביבים, בסוף השבוע של ה- 26-28 במאי. מה מתוכנן?
בהמשך לתפיסת העבודה של אגף חינוך, לפיה המפעלים מהווים נקודות שיא ברצף השנתי כחלק מתהליך חינוכי שיש לו התחלה - ההכנות בבית לקראת המפעל, אמצע - הכנס עצמו, והמשך - תהליך העיבוד בבית, ציר התוכן בכנס בנוי משלושה חלקים המשלימים זה את זה ומהווים יחד תהליך אישי. התהליך יבוא לידי ביטוי בכנס דרך התכנים, ההרצאות והפעילויות אותם יחוו בני ובנות הנוער במהלך הכנס.
1 צפייה בגלריה
שלוש, ארבע - ולהרשמה. תמונה מכנס י"א
שלוש, ארבע - ולהרשמה. תמונה מכנס י"א
שלוש, ארבע - ולהרשמה. תמונה מכנס י"א
(צילום: באדיבות התנועה הקיבוצית)
מעגלי הזהות המרכיבים את הציר המתפתח בכנס הם:
אישי - בירור זהותי לגבי הערכים, המטרות, השאיפות והרצונות שמובילים אותנו בחיינו ומשפיעים על בחירות שאנחנו עושים.
קבוצה/קהילה - העמקה של תחושת שייכות לקבוצה ולקהילה ממנה אנו מגיעים, הבנת ההשפעה שיש לקבוצה/קהילה שלנו עלינו ועל עיצוב זהותנו, וכיצד דרך הבחירות שלנו, אנו יכולים להשפיע עליהן.
החברה הישראלית - הרחבת השיח מהקבוצה/קהילה אל החברה הישראלית על גווניה ומורכבויותיה: מה המשמעות של נוער אכפתי, פעיל ומעורב עבור החברה שלנו? כיצד אנחנו יכולים להשפיע על החברה בה אנו חיים וכיצד אנחנו מושפעים ממנה.
בכנס יתקיים יריד שנת שירות במסגרתו יינתן הסבר מפורט אודות תהליך המיונים וההרשמה לשנת שירות, לצד נציגים ממסגרות שנת השירות שיגיעו כדי לספר ולתאר את העבודה אותה הם מבצעים ואת החוויות שהם זוכים בהן במסגרת שנה זו.
כמו כן, יתקיימו טורנירים בענפי ספורט שונים ותחרות בישול קבוצתית - "מאסטר שף" - שיחזקו את תחושת הגיבוש וה"יחד", ויצרו הזדמנות חינוכית להתמודדויות קבוצתיות ואישיות.
בערבים ייהנו הנערים והנערות משיחה עם דובר מעורר השראה ויבלו במסיבה חברתית. בנוסף, יהיו אזורים שיאפשרו מפגש חברתי "שקט" לצד מדורה, ויתנו הזדמנות לבני ובנות הנוער מאזורים שונים בארץ לשבת יחד, להכיר ולדבר זה עם זה. באמצעות מפגש עם אנשים שונים שאותם יכירו במהלך הכנס, המדריך והקבוצה יוכלו לבחון את הגורמים המשפיעים על הבחירה האישית והקבוצתית, ואת משמעותה של לקיחת אחריות על הבחירה.
כל המידע שחשוב לדעת
ההרשמה תיסגר בתאריך 19/05.
הרשמת קבוצה לכנס, מותנית בהשתתפות מדריכ.ה בהכנת המדריכים.
תשלום מוקדם עד ה- 12/05 בשעה 11:00 יהיה במחיר 370 שקלים. לאחר מכן ייגבה מחיר מלא - 420 שקלים.
מידע נוסף ניתן למצוא באתר האינטרנט של התנועה הקיבוצית. לשאלות ובירורים ניתן לפנות לגיא גרסול, רכז המפעלים של התנועה הקיבוצית: 0507659399 \ guygrazul@gmail.com